  • 31. Data: 2009-11-17 11:45:36
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Nie, licencja Ciebie do tego nie zmusza.

    Wg zapisu rozumiem, że nie mogę kupić owego komputera w częściach. Musi
    być złożony (przez kogoś).

  • 32. Data: 2009-11-17 11:51:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Przypomnę, że polskiej prokuraturze zdarzyło się (co najmniej raz)
    > postawić zarzuty o naruszenie licencji typu shareware (Winrar, Total
    > Commander). Program był pobrany z legalnego źródła, natomiast nie był
    > opłacony.

    Kiedyś zdarzyły się zarzuty o działanie na szkodę GNU Foundation, więc
    to żaden argument.

  • 33. Data: 2009-11-17 11:57:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Konrad pisze:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > Czyli jak mam legalną kopię i zainstaluję ją na 5 komputerach to też
    > tylko w sądzie cywilnym o naruszenie umowy i mogą mi skoczyć?

    Ano. Póki nie rozpowszechniasz - jesteś "czysty".

    > A jak dostanę demo (w pełni legalne) na 30 dni i będe w kółko używał
    > łamiąc zabezpieczenia to też? Serio?

    Generalnie tak, chyba że będzie jakiś haczyk z łamaniem zabezpieczeń.

    Niemniej jednak w sytuacji, kiedy zabezpieczeń nie ma a warunek 30 dni
    jest - owszem, tylko sprawa cywilna.

  • 34. Data: 2009-11-17 11:58:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mz pisze:

    > Prowadze działalność i musze uzywac Płatnika (taki program do rozliczeń z
    > ZUSem) płatnik działa tylko w Windows. Zainstalowałem emulator Windowsa w
    > Linuxie instaluje Płatnika a ten mi krzyczy podczas instalacji,że potrzebuje

    U mnie działa i o nic nie krzyczy (SuSE 10.3 i 11.1).

    BTW: jak się miewa projekt Janosik?

  • 35. Data: 2009-11-17 12:16:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mz napisał(a):

    > Słyszałem. Coprawda jakies kilka lat się tym interesowałem i z tego co wiem
    > nie jest do tej pory nie jest do końca legalny tzn ZUS nie dopuścił go jako
    > legalny program do rozliczeń.

    A ja slyszalem, ze sprawa zakonczyla sie zwyciestwem tylko ze nie ma
    komu OS odpowiednika platnika napisac... ;) Harcerze dorosli albo co...
    ;)

    j.

  • 36. Data: 2009-11-17 12:17:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisał(a):

    > Wg zapisu rozumiem, że nie mogę kupić owego komputera w częściach. Musi
    > być złożony (przez kogoś).

    I ten ktos bierze na siebie suport oprogramowania ;)

    j.

  • 37. Data: 2009-11-17 12:19:49
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > Jeśli wolisz inaczej to proszę bardzo: jeśli MS uważa że obowiązek
    > zwrotu kasy w przypadku "zrezygnowania" *gwarantowany* w umowie
    > licencyjnej MS nie spoczywa na sprzedawcy (nie MS) to brak wymienienia w
    > licencji "punktów/procedur zwrotu kasy przez sam MS" wystawia sam MS na
    > łatwy tak prawny po kilku liniach.

    Czyli, opierasz swoj wywod na tym, ze licencja z ktorej trescia sie nie
    zgadzasz i co za tym idzie jej nie akceptujesz cos Ci gwarantuje?

    Po za tym o jaki *obowiazek* zwrotu kasy chodzi?

    j.

  • 38. Data: 2009-11-17 13:15:53
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

> [...]
    > zgadzasz i co za tym idzie jej nie akceptujesz cos Ci gwarantuje?
    >
    > Po za tym o jaki *obowiazek* zwrotu kasy chodzi?

    MS *w treści licencji* w sposób wyraźny podejmuje zobowiązania co do
    zwrotu kasy w przypadku braku akceptacji licencji MS np. po jej
    *dokładnym* przeczytaniu. MS twierdzi że "jakby co to zwróci" za
    sprzedawcę (w wersji en) ale *wyraźnie* "sugeruje" zwrócenie się
    najpierw do sprzedawcy:

    http://download.microsoft.com/documents/useterms/Win
    dows%20Vista_Ultimate_English_36d0fe99-75e4-4875-815
    3-889cf5105718.pdf
    <quote>
    MICROSOFT SOFTWARE LICENSE TERMS
    WINDOWS VISTA HOME BASIC
    WINDOWS VISTA HOME PREMIUM
    WINDOWS VISTA ULTIMATE
    These license terms are an agreement between Microsoft Corporation (or
    based on where you live, one of its affiliates) and you. [...]
    By using the software, you accept these terms. If you do not accept
    them, do not use the software. Instead, return it to the retailer for a
    refund or credit. If you cannot obtain a refund there, contact Microsoft
    or the Microsoft affiliate serving your country for information about
    Microsoft's refund policies. See www.microsoft.com/worldwide. In the
    United States and Canada, call (800) MICROSOFT or see
    www.microsoft.com/info/nareturns.htm.
    </quote>

    A z ciekawostek: ponieważ cena oprogramowania MS nie jest *wyraźnie*
    zaznaczona przy sprzedaży kompa/laptopa to pole do "rżnięcia głupa"
    co do "ceny do zwrotu" jest szeroko otwarte. Może się komuś kiedyś uda
    napuścić na to jakiś urząd skarbowy :-)

    P.S. Na moje szczęście oprogramowania MS od dawna nie musiałem na własne
    oczy oglądać że o przyglądaniu się MS EULA nie wspomnę :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Czy warto mijać się z prawdą? Tak, jeśli się ją wyprzedza.

  • 39. Data: 2009-11-17 13:29:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 12:45:36 +0100, Michał napisał(a):

    > Wg zapisu rozumiem, że nie mogę kupić owego komputera w częściach. Musi
    > być złożony (przez kogoś).

    Sęk w tym, że to nie jest jedyna licencja na Windowsa, prawda? Jeśli
    nawet jest taka "na składanie", to pewnie i jest taka "na nieskładanie".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 40. Data: 2009-11-17 13:30:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 12:26:42 +0100, mz napisał(a):

    > Słyszałem. Coprawda jakies kilka lat się tym interesowałem i z tego co
    > wiem nie jest do tej pory nie jest do końca legalny tzn ZUS nie dopuścił
    > go jako legalny program do rozliczeń.

    Sprawa doszła aż do najwyższych instancji sądowych i została wygrana
    przez P.T. twórców Janosika. Jak najbardziej możesz z tego korzystać,
    możesz także tworzyć własne oprogramowanie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd