  • 31. Data: 2008-07-13 16:15:27
    Temat: Re: Leniwy pracownik
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jotte wrote:

    > Jak widać sporo ciągle jest takich pracodafcuf-tumanów, co to
    > zatrudniają, a prawa pracy nie znają.
    > Nie KP, a ustawa o związkach zawodowych..

    Dziękuję za ocenę.
    Większość pracodawców radzi sobie bez związków,
    dlatego też nie studiuje zbędnych przepisów.

  • 32. Data: 2008-07-13 16:19:54
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Dziękuję za ocenę.
    Proszę bardzo, to gratis.

    > Większość pracodawców radzi sobie bez związków,
    > dlatego też nie studiuje zbędnych przepisów.
    W gównianych małych firemkach ZZ zwykle nie powstają.
    A tam gdzie powstają to nie są dla pracodawców tylko dla pracowników.

    --
    Jote

  • 33. Data: 2008-07-13 16:27:38
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Jeśli broni go ustawa o związkach, to nie ma o czym mówić.
    > Trzeba pewnie użyć właśnie jakiegoś "fortelu":
    > wysyłać w delegacje, przenosić do innych prac - zakładam, że w miejscach
    > gdzie związki się tworzą (odpowiednia ilość pracowników) jest odpowiednio
    > duża
    > liczba "stanowisk".
    Masz rqację, to prawda, czysto grać to mogą dżentelmeni, ludzie honoru.
    A z gnojstwem to trzeba fortelami - zwolnienia lekarskie, urlopy na żądanie,
    żądanie poleceń służbowych na piśmie, nagrywanie wszystkiego itp.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2008-07-13 16:41:42
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Jotte pisze:
    > Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Polecam _przed_ odpowiadaniem lekturę KP. W tym wypadku art. 42 §4 oraz
    > art. 229 §4.
    > Z lżejszej lektury polecam:
    > http://42.pl/u/LFW

    Ech, oczywiście!
    Ale skoro masz np. kwalifikacje betoniarza, to nie oznacza,że zawsze masz stać przy
    wylocie pompy
    lejącej beton w fundament.
    Równie dobrze możesz chochlować łopatą piasek z cementem do betoniarki.
    W ramach kwalifikacji.
    O takie rozwiązania mi chodziło.
    R.

  • 35. Data: 2008-07-13 16:44:14
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jotte wrote:

    > Stać przy wylocie może, a chochlowac nie może, bo ma chory kręgosłup na
    > przykład. I już po pracodawczym skurwysyństwie.

    ooo jak lekarz powie, ze nie moze to bardzo dobrze. Bo sie okazuje, ze
    do stania przy wylocie nikt nie potrzebny, a skoro ten nie moze mieszac
    lopata, to pracodawca go zwalnia i zatrudnia zdrowego niezwiazkowca. I
    juz znow pracodawcze skurwysynstwo odnosi sukces ;)

  • 36. Data: 2008-07-13 16:48:16
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Wskazujemy więc rafy, na które może trafić autor wątku.
    Na rafy trafiają durnie, którzy o nich nie wiedzą. Ci nie powinni żeglować.

    > A z niego akurat wynika pracownicze,
    > nie pracodawcze skurwysyństwo.
    Z niego nic nie wynika. To tylko jednostronny, nieobiektywny ogląd sytuacji
    dokonany przez niedouka.
    Nie ma się czym ekscytować.

    --
    Jotte

  • 37. Data: 2008-07-13 16:51:51
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lopata, to pracodawca go zwalnia i zatrudnia zdrowego niezwiazkowca. I juz
    > znow pracodawcze skurwysynstwo odnosi sukces ;)
    A poczytaj no trochę wiecej zanim zaczniesz pisać, ok?

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2008-07-13 17:08:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Nodles <n...@e...net.pl> napisal:
    > Jezu jaki ty musisz być stary !! Zdążyłeś osobiście poznać realia pracy
    > w przemyśle naftowym, paliwowym i energetycznym i możesz pozwolic
    > sobie na autorytatywne stwierdzenie że wszędzie tam pracują pasożyty.

    Mysl, to nie boli. Chyba, ze przechodzaca burza ci przydzwonila w glowe ;)
    Pojecie pasozytnictwa moze odnosic sie do branzy lub przedsiebiorstwa
    niezaleznie od pracowitosci zatrudnionych tam ludzi. W moim poscie
    pisalem o przedsiebiorstwa, nie o ludziach. A teraz ochlon, gleboko
    oddychaj i przeczytaj jeszcze raz. Rolnicy np. wykonuja ciezka prace,
    ale branza jest pasozytnicza jako calosc - zzera wiecej srodkow niz
    wytwarza. Teraz zrozumiales, co chcialem powiedziec?

    > Bo chyba nie uogólniasz tak na podstawie opowieści szwagra który
    > pracuje w Zakładzie Energetycznym albo co gorsza na podstawie czegoś
    > co przeczytałeś w gazetach ? A może nie chcieli cię tam do pracy bo się
    > nie nadawałeś i teraz się odgrywasz ?

    A teraz, jak ci wytlumaczylem semantyke nieco bardziej zlozona
    niz tekst gazetowy juz rozumiesz, ze powyzsza twoja argumentacja
    zbija twierdzenia, ktorych nie glosilem?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 39. Data: 2008-07-13 17:34:22
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Agulina" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Więc nie wiem kto tu kogo "wyzyskuje".

    Pierw pisałaś tylko o leniwym i konfliktowym pracowniku. Teraz dochodzą nowe
    informacje, kilkumiesięczne chorobowe, praca za granicą... Nie dziw się
    więc komentarzom skoro informacje podajesz niepełne.
    A tak przy okazji, owa godziwa płaca to ile konkretnie na rękę ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 40. Data: 2008-07-13 17:34:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał

    > Tak możliwośc istnieje - czy ty w ogóle przeczytałes ustawę?
    > Reszta to znowu bzdury - przecież pracownik pracodawcy X nie
    > przestaje być pracownikiem tylko dlatego, że jest związkowcem. Nadal
    > ma obowiązek świadczyć pracę i prawo otrzymywać wynagrodzenie.

    W art. 31 i 34(1) masz przypadki gdy związkowiec ma prawo
    do zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem
    prawa do wynagrodzenia.
    W innym miejscu masz zakaz zwolnienia pracowników wskazanych
    przez ZZ, co w przypadku gdyby ich praca stała się zbędna
    oznacza kolejnych nierobów opłacanych z kasy firmy.