  • 11. Data: 2008-01-25 11:58:28
    Temat: Re: Legalnosc Windowsa a zmiana laptopa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2008 11:32:48 +0000, Artur M. Piwko napisał(a):

    > Nie ma Visty Premium. Jest Vista Home Premium. Jednak ona nie daje
    > praw (Vista Downgrade Rights) do zrobienia downgrade'u. Takie prawo dają
    > jedynie edycje Business i Ultimate.

    Dodam jeszcze dwa szczegóły:
    1. Dwngrade tylko na Professional nie na home.
    2. Żeby downgrade był legalny tzreba legalnie posiadać jakiś numerek z Win
    X Prof OEM i odpowiedni CD.

  • 12. Data: 2008-01-25 12:53:51
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 25 Jan 2008 11:58:28 +0000 (UTC),
    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> screamed:

    > Dodam jeszcze dwa szczegóły:
    > 1. Dwngrade tylko na Professional nie na home.
    > 2. Żeby downgrade był legalny tzreba legalnie posiadać jakiś numerek z Win
    > X Prof OEM i odpowiedni CD.

    Tzn. afair może posiadać go na własność ktoś inny.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 13:53:28 user up 11597 days, 1:48, 1 user, load average: 0.98, 0.95, 0.72 ]

    Being Politically Correct means Always Having to Say You're Sorry.

  • 13. Data: 2008-01-25 13:47:49
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest takie proste nawet z technicznego punktu widzenia :-).
    > Odinstalowanie visty jest strasznie upierdliwe.

    a co format c: ?

  • 14. Data: 2008-01-25 14:28:53
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL <p...@n...com.pl> napisal:
    > tu z kolei dopytalem sie w salonie komputerowym i tam mi powiedziano, ze z
    > prawnego puntu widzenia Windows sprzedawny z laptopem jest przypisany do
    > konkretnej plyty glownej...

    W swietle umowy cywilnej, czyli licencji. Nie w swietle prawa.

    < wiec w swietle prawa to co chcialem zrobic
    > byloby nielegalne... :(((((

    Bzdura! *Byc moze* byloby to zlamanie warunkow umowy *cywilnej*,
    ale nie zlamanie *prawa*.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2008-01-25 14:34:32
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2008 11:58:28 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > 2. Żeby downgrade był legalny tzreba legalnie posiadać jakiś numerek z Win
    > X Prof OEM i odpowiedni CD.

    Nieprawda.
    Mozesz uzyc dowolnego nosnika z dowolnym numerem, np pozyczyc od kogos. bo
    licencje i tak posiadasz na Viste Business. Aktywacja oczywiscie tylko
    telefoniczna w takim wypadku.

    --
    Mark

  • 16. Data: 2008-01-25 15:05:27
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > a co format c: ?

    Gdyby to było takie proste to bym nie pisał że jest upierdliwe ;-).

  • 17. Data: 2008-01-25 15:08:01
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Nieprawda.
    > Mozesz uzyc dowolnego nosnika z dowolnym numerem, np pozyczyc od kogos. bo
    > licencje i tak posiadasz na Viste Business. Aktywacja oczywiscie tylko
    > telefoniczna w takim wypadku.

    Dokładnie tak jest jak piszesz. Możesz użyć nawet "zdobycznej" płyty XP ;-)

  • 18. Data: 2008-01-25 15:27:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 25 styczeń 2008 10:58
    (autor Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fncc7e$7if$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > :) tyle ze teraz
    > model jaki chce kupic sprzedawany jest wylacznie z systemem Windows Vista,

    Nie bądź taki pewny. Po chwilowym zachwycie Wiśtą, sprzedawcy ponoć wracają
    do XP. Poszukaj gdzieś, niekoniecznie na targowisku, ale np. u
    dystrybutora.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 19. Data: 2008-01-25 15:29:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 25 styczeń 2008 12:48
    wasz znak: <fncicp$g6c$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > okej :-) w takim razie podczas zakupu bede pytal o te wersje, ktora daje
    > taka mozliwosc...

    Żebyś się nie zdziwił. ZTCW takie wersje występują tylko w przypadku
    korporacyjnych licencji i wymagają nośnika oryginalnego i tak.

    Ale mogę się mylić. Zadzwoń do MSa po prostu.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 20. Data: 2008-01-25 16:20:07
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL" napisał:

    > w kilku innych postach dobrzy ludzie :)
    > napisali, ze moga byc problemy z uruchamianiem czegokolwiek...

    > tu z kolei dopytalem sie w salonie komputerowym i tam mi powiedziano,
    ze z
    > prawnego puntu widzenia Windows sprzedawny z laptopem jest przypisany
    do
    > konkretnej plyty glownej... wiec w swietle prawa to co chcialem zrobic
    > byloby nielegalne... :(((((

    Na początek przeczytaj licencję. Zdobywanie wiedzy w salonach handlowych
    to najgorszy z mozliwych sposóbów :)

    Remek