  • 81. Data: 2008-01-31 21:45:16
    Temat: Re: Legalnosc Windowsa a zmiana laptopa
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> writes:

    > Nie przejdzie. To juz zahacza o sprzedaz wiazana i zmuszanie do
    > niekorzystnego rozporzadzania mieniem :)

    Co w takim razie powiesz na temat klauzuli umowy licencyjnej
    biblioteki OpenMotif[1], w której zapisano, że biblioteki można
    używać wyłącznie w połączeniu z oprogramowaniem open source?

    > Za podobne manewry (sprzedaz wiazana) IBM mial w latach
    > siedemdziesiatych potezne klopoty w USA.

    Czy ja wiem, to są tak skomplikowane sprawy, że powoływanie się na
    precedensy niewiele daje.

    [1] http://www.openmotif.org

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 82. Data: 2008-02-01 06:21:08
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

> [...]
    > biblioteki OpenMotif[1], w której zapisano, że biblioteki można
    > używać wyłącznie w połączeniu z oprogramowaniem open source?

    A w tym przypadku doszlo do jakiejkolwiek *sprzedazy*?

    > Czy ja wiem, to są tak skomplikowane sprawy, że powoływanie się na
    > precedensy niewiele daje.

    Daje, daje. Jak myslisz, dlaczego Microsoft tak trzasl gaciami
    za Clintona, gdy grozil podzial firmy? Mieli AT&T przed oczami.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 83. Data: 2008-02-01 12:49:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> writes:

    > A w tym przypadku doszlo do jakiejkolwiek *sprzedazy*?

    Pewnie nie, co nie zmienia faktu, że licencja zabrania.

    > Daje, daje. Jak myslisz, dlaczego Microsoft tak trzasl gaciami
    > za Clintona, gdy grozil podzial firmy? Mieli AT&T przed oczami.

    Oni tam w USA mają prawo oparte na precedensach, czyli powołanie się
    na precedens jest w USA mniej-więcej tak samo ważne, jak u nas
    powołanie się na zapis w ustawie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl