  • 21. Data: 2008-01-25 18:25:18
    Temat: Re: Legalnosc Windowsa a zmiana laptopa
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 25 Jan 2008 16:05:27 +0100,
    Robert J. <r...@w...pl> screamed:

    > Gdyby to było takie proste to bym nie pisał że jest upierdliwe ;-).

    W czym się ta upierdliwość przejawia? Ja takiej nie zanotowałem.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 19:24:42 user up 11597 days, 7:19, 1 user, load average: 0.98, 0.95, 0.72 ]

    A man's only as old as the woman he feels. -- Groucho Marx

  • 22. Data: 2008-01-25 18:54:54
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL pisze:
    > Witam grupe!
    >
    > Mam nastepujace pytanie... 3 lata temu kupilem Laptopa marki XXX z legalnym
    > oprogramowaniem, w tym Windows XP.
    masz dysk instalacyjny do laptopa xxx z preinstalowanym systemem windows
    czy płyte windows xp - z hologramem na całej powierzchni?
    > Teraz nosze sie z zamiarem kupna nowego
    > laptopa tej samej marki XXX (xxx - zeby nie robic reklamy) :) tyle ze teraz
    > model jaki chce kupic sprzedawany jest wylacznie z systemem Windows Vista,
    jako osobna płyta instalacyjna do laptopa... - nic nie zrobisz.
    natomiast jak z laptopem dostaniesz Viste która sie zainstaluje na
    dowolnym innym kompie, _prawdopodobnie_ mozesz ja sprzedac. ale
    wczesniej nie mozna jej instalowac.

    > ktory mi nie badzo pasuje... i tu rodzi sie moje pytanie:
    >
    > Czy skoro kupilem/kupie drugiego laptopa od tego samego producenta to czy
    > moge LEGALNIE zastapic system VISTA z nowego laptopa systemem XP ze starego
    > lapotopa?
    legalnie -nie. bo nie kupiłes windowsa, tylko licencje (wiem - debilizm)

    Ewentualnie zeby nie bylo problemu, ze mam ten sam system XP na
    > dwoch laptopach, to czy moge LEGALNIE zamienic laptopy systemami: XP na
    > nowego a VISTA na starego?
    na 99% podczas próby instalacji wywali sie, ze to płyta nie do takiego
    laptopa - inacej mówiac brak sterowników. JEdyna nadzieja ze wcześniej
    sprzedawono te same laptopy z XP kiem

    ToMasz

  • 23. Data: 2008-01-25 20:46:14
    Od: "Fotelik" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby to było takie proste to bym nie pisał że jest upierdliwe ;-).
    A co może być łatwiejszego?
    Odpalasz instalke XP z płyty
    Usuwasz partycję przy podizale dysku
    zakładasz nową formatujesz i po 5 minutach nie ma Visty
    Usuwa się ją tak jak każdy inny system.

  • 24. Data: 2008-01-25 20:52:29
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> writes:

    > Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL
    >
    > W swietle umowy cywilnej, czyli licencji. Nie w swietle prawa.

    W świetle prawa programu komputerowego nie można używać, o ile nie
    ma się nań licencji.

  • 25. Data: 2008-01-25 22:03:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:87wspx7hma.fsf@foobox.domek "Piotr Dembiński"

    > W świetle prawa programu komputerowego nie można używać, o ile nie
    > ma się nań licencji.
    A to _prawo_ jakoś skonkretyzować mógłbyś?

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2008-01-25 22:48:16
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > A co może być łatwiejszego?
    > Odpalasz instalke XP z płyty
    > Usuwasz partycję przy podizale dysku
    > zakładasz nową formatujesz i po 5 minutach nie ma Visty
    > Usuwa się ją tak jak każdy inny system.
    A następnie wkładasz instalkę XP, instalujesz , czekasz....jeszcze troszkę
    czekasz.........
    i może się okazać że nie masz sterowników pod XP do tego laptopa bo jest
    wystarczająco
    nowa konstrukcja i zrobili juz tylko sterowniki pod Vistę!!!. KLOPS

    Chcesz więc znów Vistę ale nie masz już sterowników instalki :(

    zbyszek

  • 27. Data: 2008-01-26 08:30:42
    Od: "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm>

    mozesz naruszyc umowe licencyjna ale nie popelnisz przestepstwa

  • 28. Data: 2008-01-26 12:40:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zbyszek pisze:

> [...]
    > wystarczająco
    > nowa konstrukcja i zrobili juz tylko sterowniki pod Vistę!!!. KLOPS

    ROTFL

    > Chcesz więc znów Vistę ale nie masz już sterowników instalki :(

    To instalujesz linuxa i masz problemy z głowy :)

  • 29. Data: 2008-01-26 12:42:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PSYLO pisze:

    > 1) Kwestia prawna - tak jak napisali inni, to rozwiązanie nie przejdzie.
    > 2) Kwestia techniczna - w tej chwili większość producentów sprzedających
    > laptopy z preinstalowaną Vistą w ogóle nie dostarcza sterowników dla
    > Windows XP. Nawet jeśli zainstalujesz ten OS, to będziesz miał duży
    > problem z uruchomieniem wszystkiego.

    Bez przesady...

  • 30. Data: 2008-01-26 12:45:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Gabryszewski pisze:

    > raczej NIE, kupowałeś laptopa z system na licencji OEM.

    Odezwał się reprezentant mikrosyfa...

    > Licencja ta jest przypisana do konkretnego sprzętu,
    > (powinieneś mieć nalepki certyfikujące na laptopie).

    A wiesz, co możesz sobie zrobić z tymi naklejkami?

    > Inna sprawa, że może kupiłeś wersję full, a wtedy to możesz to
    > instalować gdzie chcesz(oczywiście zgodnie z warunkami licencji).

    Pie*.*ć licencję.

    Kopia legalna - można instalować gdzie się tylko podoba.