  • 1. Data: 2007-12-18 08:36:22
    Temat: Legalne czy nie?!
    Od: d...@i...pl

    Chciałabym się dowiedzieć jak wygląda prawo dotyczące programów
    komputerowych. Np. Filmów DVD nie można importować ani eksportować. A
    jak wygląda sprawa programów komputerowych? Jest przecież bardzo wiele
    programów,które wogóle nie zostały wydane w Polsce. Czy w takim razie
    mogę posiadać oryginał programu np. z USA lub Wielkiej Brytanii(nawet
    jeżeli został wydany również w Polsce), czy jest to tak samo
    nielegalne jak zwykły pirat? Z góry dziękuję za poradę.

  • 2. Data: 2007-12-18 08:58:35
    Temat: Re: Legalne czy nie?!
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > komputerowych. Np. Filmów DVD nie można importować ani eksportować.

    Dlaczego nie?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z gmail.com i googlemail.com kasuję bez czytania

  • 3. Data: 2007-12-18 10:31:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <d...@i...pl> wrote
    >Chciałabym się dowiedzieć jak wygląda prawo dotyczące programów
    komputerowych. Np. Filmów DVD

    Odróżnij programy od innych utworów, nie wydaje mi się, aby film był
    programem

    >jak wygląda sprawa programów komputerowych? Jest przecież bardzo wiele
    programów,które wogóle nie zostały wydane w Polsce.

    Programy mają wyższa ochronę prawną, jeśli chodzi o uzyskiwanie ich.
    Nielegalne uzyskanie jest karalne.

    >Czy w takim razie
    mogę posiadać oryginał programu np. z USA lub Wielkiej Brytanii(nawet
    jeżeli został wydany również w Polsce), czy jest to tak samo
    nielegalne jak zwykły pirat?

    A czemu nie? Oryginał możesz zawsze posiadać. Jesli to oryginał legalnie
    uzyskany to ok.

  • 4. Data: 2007-12-18 10:47:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    d...@i...pl napisał(a):

    > Czy w takim razie
    > mogę posiadać oryginał programu np. z USA lub Wielkiej Brytanii

    Zamierzasz odkupić od Microsoftu Windows? ;P

    j.

  • 5. Data: 2007-12-18 12:26:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@i...pl pisze:
    > Chciałabym się dowiedzieć jak wygląda prawo dotyczące programów
    > komputerowych. Np. Filmów DVD nie można importować ani eksportować. A

    A kto tak powiedział?

  • 6. Data: 2007-12-18 15:17:05
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 00:36:22 -0800 (PST), d...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > jeżeli został wydany również w Polsce), czy jest to tak samo
    > nielegalne jak zwykły pirat? Z góry dziękuję za poradę.

    programy komputerowe (czyli takze gry) sa chronione mocnej niz inne
    wartosci intelektualne, ich ochrona jest taka sama jak zwyklych
    przedmniotow materialnych,. odpowiednie przepisy kodeksu karnego zrownuja
    nielegalne uzyskanie pk z kradzieza.
    Niektorzy rozpowszechniaja stare programy (abandoware) jak domene publiczna
    wykorzystujac fakt, ze nie da sie tego oskarzyc publicznie a jedynie na
    wniosek ewentualnego poszkodowanego.

  • 7. Data: 2007-12-18 19:32:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    > <d...@i...pl> wrote
    > komputerowych. Np. Filmów DVD
    >
    > Odróżnij programy od innych utworów, nie wydaje mi się, aby film był
    > programem

    Czasami film jest zapisany w postaci programu komputerowego. Wówczas
    program komputerowy zwykle nie jest utworem i nie podlega ochronie
    prawnoautorskiej, której to ochronie podlega jedynie film.

    > Programy mają wyższa ochronę prawną, jeśli chodzi o uzyskiwanie ich.

    Drakońską. I IMO to jest niezgodne z art. 32 Konstytucji, ponieważ
    dyskryminuje twórców niebędących programistami komputerowymi.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 8. Data: 2007-12-21 11:28:02
    Od: d...@i...pl

    On 18 Gru, 13:26, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > A kto tak powiedział?

    No jak to kto? chyba jasne że ktoś na wysokim stołku tak sobie
    wymyślił. prawie na każdym oryginale w tekście o prawie autorskim
    ujęte jest, iż płyta nie może stać się przedmiotem eksportu, importu
    ani nawet odsprzedaży! na jednych jest napisane "poza teren kraju" na
    innych "poza teren unii europejskiej" dlatego zaczęłam się zastanawiać
    czy posiadając program kupiony za granicą też już popełniam
    przestępstwo czy jeszcze nie?!

  • 9. Data: 2007-12-21 11:37:50
    Od: d...@i...pl

    On 18 Gru, 16:17, the_foe <t...@W...pl> wrote:

> [...]
    > wartosci intelektualne, ich ochrona jest taka sama jak zwyklych
    > przedmniotow materialnych,. odpowiednie przepisy kodeksu karnego zrownuja

    teraz zależy co polskie prawo dotyczące programów komputerowych i ich
    posiadania uznaje za nielegalne uzyskanie???
    Chodziło mi czy jeżeli będąc zagranicą kupię sobie legalnie(tam)
    program lub zamówię z zagranicznego sklepu internetowego to będzie on
    uznawany za legalny na terenie Polski czy popełnię przestępstwo bo
    musi mieć jakaś głupawą wzmiankę lub coś innego że przeznaczony jest
    do dystrybucji wyłącznie na terenie Polski???

  • 10. Data: 2007-12-21 13:56:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@i...pl pisze:

    > No jak to kto? chyba jasne że ktoś na wysokim stołku tak sobie
    > wymyślił. prawie na każdym oryginale w tekście o prawie autorskim

    No właśnie. Sobie. Póki co w Polsce korporacje jeszcze nie stanowią
    prawa (przynajmniej nie bezpośrednio ;) )

> [...]
    > innych "poza teren unii europejskiej" dlatego zaczęłam się zastanawiać
    > czy posiadając program kupiony za granicą też już popełniam

    A jak ktoś napisze, że kupując daną płytę stajesz się własnością jakiejś
    korporacji to też ślepo w to uwierzysz?