  • 1. Data: 2007-12-17 22:58:35
    Temat: neka mnie administrator bydynku
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    place czynsz jednym przelewem za 2 mieszkania na jednym malym osiedlu (3
    budynki)
    osiedlem zarzadza wspolnota ktora wynajmuje do administracji firme uwazana
    za renomowana (ataner - poznan)

    od okolo roku notorycznie cala suma mojego przelewu idzie na konto jednego
    mieszkania, a drugie ciagle dostaje upomnienie by uregulowac platnosci
    wczesniej kilka lat nie bylo zadnego poblemu

    na poczatku po telefonie sprawa sie wyjasniala i przez jakis czas byl
    spokoj, teraz gdy upomnenie przyszlo po raz kolejny, pani przez telefon
    przeprosila mnie, sprawdzila online ze platosci sie mniej wecej zgadzaja i
    powiedziala ze oddzwoni kolejnego dnia jak policzy dokladnie. Oczywiscie nie
    oddzownila i pismo przyszlo po raz kolejny. Mam tego juz dosyc, a wiem ze
    jak sie nie odezwe to moje dane zostana wystawione w gablotach na klatkach
    schodowych z informacja ze jestem nieuczciwym platnikiem. Pisma z
    upomnieniem o tym ze zalegam z czynszem zaczely juz uwgzlegniac czynsz
    ktorego termin platnosci jeszcze nie minal (pod koniec listopada suma
    zaleglosci byla z uwzgledneniem oplat za grudzien ktorej termin platnosci
    mijal 10 grudnia) .
    W tytule kazdego przelewu szczegolowo pisze za jakie mieszknaia jest czynsz,
    mieszkania sa na to samo nazwisko !!!

    Jestem juz na tyle zdesperowany, ze nie chce juz sprawy po prostu
    wytlumaczyc - co moge zrobic ? do glowy przychodzi mi:
    - wniosek do wydawcy uprawnien administrotora by wszczac przynajmniej
    postepowanie dyscyplinarne (i do firmy i osoby bezposrednio bedacej
    administratorem mojego osiedla (podpisuje te pisma - prawie nie odbiera
    telefonow))
    - czy jesli mam wszystkie przelewy, wielokrotnie tlumaczylem im ze
    popelniaja bledy przy segregacji przelewo to nie podpada to czasem pod probe
    wyludzenia ??? czy mozna zawiadamiac prokurature, czy pozostaje sprawa
    cywilna ?
    - kusi mnie by nic nie robic, ale boje sie ze zaczna postepowanie
    ekzekucyjne, ktore oczywiscie wygram, ale kosztami z ich strony i tak
    obciaza wspolnote czyli mnie - wiec po co mi to ?????

    prosze o pomoc, ostatnio te pisma dostaje co 2 tygodnie !!! mam juz tego
    dosyc !!

  • 2. Data: 2007-12-17 23:42:20
    Temat: Re: neka mnie administrator bydynku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    Sprawdź, czy na blankietach wpłaty numery kont dla obydwu mieszkań nie
    różnią się końcówkami. Niektóre banki dają możliwość tworzenia subkont dla
    każdego zobowiązania. Wówczas wpłacając na jedno z tych kont Ty
    niezamierzeni korzystasz z prawa wyboru zobowiązania, które zamierzasz
    uregulować i wpłacasz na jedno mieszkanie. Wówczas to administrator ma
    rację, a nie Ty.

    Jeśli obydwa rachunki są jednakowe, to wówczas napisał bym jeszcze raz
    pismo do administratora żądające zwiększenia nadzoru nad księgowością i
    wyjaśniające, że nie zamierzasz tego za niego robić. jeśli uważa, ze jesteś
    im coś winien, to niech Cię pozwie do sądu. W piśmie możesz go strzec, ze w
    wypadku pojawienia się Twojego nazwiska na liście niepłacących za czynsz
    pozwiesz go do sądu.

    Niestety na chwilę obecną raczej nic innego zrobić nie można.

  • 3. Data: 2007-12-18 07:20:28
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Sprawdź, czy na blankietach wpłaty numery kont dla obydwu mieszkań nie
    > różnią się końcówkami. Niektóre banki dają możliwość tworzenia subkont dla
    > każdego zobowiązania.

    nie, dla wszystkich jest to samo konto (male osiedle)

> [...]
    > niepłacących za czynsz pozwiesz go do sądu.

    > Niestety na chwilę obecną raczej nic innego zrobić nie można.

    niestety, to co wyzej juz robilem i nie dziala

  • 4. Data: 2007-12-18 08:00:37
    Od: "Michas" <n...@g...com>

    > place czynsz jednym przelewem za 2 mieszkania na jednym malym osiedlu (3
    > budynki)

    No dobrze, a nie możesz w takim razie puścić im dwóch osobnych przelewów -
    jednego za jedno, drugiego za drugie mieszkanie? U mnie to rozwiązało
    sprawę - miałem bardzo podobnie - płaciłem za mieszkanie i za garaż - jak
    szło jednym przelewem to było jak u Ciebie - zaliczali na konto mieszkania a
    garaż pozostawał zadłużony. Teraz puszczam osobno i wszystko gra. Wiem że to
    bez sensu ale kosztowało mnie to 2 minuty przy zdefiniowaniu nowego
    przelewu, sam przelew mam bez opłat.
    No chyba że walczysz dla samej walki.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2007-12-18 08:33:16
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Własnie, są tacy, których bank kasuje za przelew np. 1zł i wtedy klientowi
    oplaca się płacić jednym przelewem. Jesli masz w ramach konta przelewy
    bezpłatne (w pakiecie) moim zdaniem nie warto się droczyć, tylko puszczaj
    osobnym przelewem.
    W spółdzielni, którą znam z przyczyn technicznych (gromadzenie gotówki,
    organizowanie konwojów) zlikwidowali kasę czynną w poniedziałki do 19:00, a
    w pozostałe dni do 15:30. Zawsze był tłum spółdzielców, którzy wpłacali
    gotówką do kasy spółdzielni, bo pewniej i oszczędniej, więc aby dać ludziom
    mozliwość "bezpłatnego" opłacania czynszu zawarli umowę z agencjami PKO BP.
    Oczywiście bezpłatność jest pozorna, bo została zwiększona "opłata
    eksploatacyjna" i to wszystkim, a nie tylko tym płacącym gotówką.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net 2007-12-18 09:25:47

  • 6. Data: 2007-12-18 08:50:49
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > Oczywiście bezpłatność jest pozorna, bo została zwiększona "opłata
    > eksploatacyjna" i to wszystkim, a nie tylko tym płacącym gotówką.

    teraz mam przelewy za darmo, dawniej rzeczywiscie robilem jeden przelew by
    oszczedzic 4zl, teraz robie to z wygody.
    moze rzeczywiscie nie warto sie meczyc.
    wkurzajace jest ze przez prawie 4 lata nie bylo z tym problemow - a teraz sa

  • 7. Data: 2007-12-18 14:46:49
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem juz na tyle zdesperowany, ze nie chce juz sprawy po prostu
    > wytlumaczyc - co moge zrobic ?

    Ja bym nic nie robił.
    I ciekawi mnie jak oni sobie księgują tą reszte otrzymanej kwoty.

    --
    andrzej

  • 8. Data: 2007-12-18 14:57:17
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > niezamierzeni korzystasz z prawa wyboru zobowiązania, które zamierzasz
    > uregulować i wpłacasz na jedno mieszkanie. Wówczas to administrator ma
    > rację, a nie Ty.

    A możesz podac podstawe prawną ?

    Bo o ile wiem to on ma płacić i wywiązuje się z tego a problemem
    administratora jest zorganizowanie sobie reszty. On oczywiscie łaskawie może
    płacicć na dwa konta (gdy są óżne) ale nie musi. Zastrzeżenie (No chyba że
    ma tak napisane w umowie i podane są tam te dwa konta)

    wówczas jedna może zrobić cos innego z góry płacić na jedno mieszkanie za
    dwa miesiące. Tzn dzisiaj płacę za mieszkanie A za grudzien i styczne a w w
    styczniu płacę za mieszkanie B za styczne i luty itd. Chyba z góry za dwa
    miesiące mozna płacić :) !?

    A.

  • 9. Data: 2007-12-18 17:14:06
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    "andrzej" <u...@o...eu> wrote in message news:fk8mgt$uuv$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym nic nie robił.
    > I ciekawi mnie jak oni sobie księgują tą reszte otrzymanej kwoty.

    na drugim mieszkaniu jest nadplata

  • 10. Data: 2007-12-18 17:35:59
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > niezamierzeni korzystasz z prawa wyboru zobowiązania, które zamierzasz
    > uregulować i wpłacasz na jedno mieszkanie. Wówczas to administrator ma

    Nieprawda. Możesz wpłacić na dowolny rachunek - liczy się saldo z danym
    podmiotem a nie faktura czy rachunek. Wpłacając bez podania tytułu
    należności ryzykuje się tylko tym, że przy niezerowym saldzie wierżyciel sam
    wybierze spłacaną pozycję co może być dla nas niekorzystne odsetkowo.