  • 21. Data: 2013-03-08 08:44:39
    Temat: Re: L4 a zmiana pracy
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-07 18:48, qwerty pisze:
    > Po prostu w naszym oddziale jest walnięty dyrektor, który każdemu
    > chciałby dać potrącenia i wszystko utrudnia jak tylko może. Kierownik
    > jest w porządku.

    A nie znajdzie się przypadkiem powód żeby w trybie natychmiastowym
    rozwiązać z winy pracodawcy. Ja się bałem tak zrobić a teraz żałuję.
    Miałem kilkudniowe spóźnienie z wypłatą i nie rozliczony urlop za
    poprzedni rok do końca września. To ja mogłem rozdawać karty. :-)
    Niestety pracowałem cały miesiąc w niemiłej atmosferze. Każda moja uwaga
    (chociaż jak najbardziej uzasadniona bo firma już na schyłku
    działalności) była traktowana że to ja utrudniam i jestem ten niedobry.
    A w nagrodę za to poświęcenie teraz muszę w sądach pracy egzekwować
    swoje wynagrodzenie i tenże ekwiwalent za niewykorzystany urlop.

  • 22. Data: 2013-03-08 11:21:42
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.03.2013 06:41, qwerty pisze:

    > W firmie pracuje na pół etatu, a w drugiej ma pełny etat.

    Zakłada DG, żeby pracować na etat?

    MJ

  • 23. Data: 2013-03-08 11:40:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.03.2013 21:09, Marek Dyjor pisze:
    > Najbardziej idiotyczne jest to jakie skutki niesie L4 dla osób
    > prowadzących DG...

    No to racja, bo jak ktoś jest na UoP, to mu pewnie nawet pasi, że w
    dwóch miejscach dostanie wolne.

    > wg interpretacji ZUSoweskiej jeśli jesteś na L4 to nie wolno ci przez
    > telefon rozmawiać w klientami, nie wolno ci wystawić na komputerze w
    > domu faktur itp... kompletny absurd.

    No Gotfryd gdzieś podnosił, że wystawić fakturę wolno, ale z telefonami,
    to owszem, już nie.

    No bo jak ktoś ma złamaną nogę, to przecież rozmowa przez telefon jest
    śmiertelna.

    > IMHO powinno sie w końcu coś z tym zrobić. Bo wymóg że firma mająca
    > straty ma płacić pełny ZUS jest normalnie głupi.

    Z jednej strony tak, z drugiej wielu przedsiębiorców jedzie na stratach
    ,,wiecznie''.

    > obowiązkowa powinna być
    > tylko składka zdrowotna, reszta powinna być płatna opcjonalnie w
    > zalezności od dochodu firmy.

    Też bym tak chciał, ale to 90% przedsiębiorców by nie płaciło pewnie :D
    Jakby zyski rosły, to by zakładali generujące koszty DG na żonę,
    dziecko, rodzeństwo, sąsiada, psa...

    > Głupota jest kosmiczna bo oznacza że ktoś kto ledwo ciągnie jest
    > wykańczany przez ZUS.

    No niestety, mam teraz ten problem. Musiałem zawiesić DG, bo stan mojego
    zdrowia znacznie się pogorszył a do tego musiałem zająć się wychowaniem
    dzieci i prowadzeniem domu. Ale cośtam bym sobie dorobił. Tylko co z
    tego, skoro muszę dać 900zł ZUSowi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2013-03-08 11:42:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > dać 900zł ZUSowi.

    Już sporo więcej, widać że dawno zawieszałeś :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2013-03-08 11:43:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.03.2013 11:21, Michał Jankowski pisze:

    > Zakłada DG, żeby pracować na etat?

    O samozatrudnieniu słyszał? UoP jest ekstremalnie bezsensowną umową z
    milionem obciążeń dla pracownika (bezpośrednio lub przez obciążenie
    pracodawcy, co i tak trafia w pracownika) i coraz więcej osób od niej
    ucieka. Ja w ogóle od dawna głoszę pogląd, że z definicji wszyscy
    obywatele powinni być przedsiębiorcami (oczywiście nie na dokładnie tych
    warunkach prawnych, co są obecnie, a na uproszczonych). Podatki powinno
    się rozliczać samodzielnie. Tak chyba jest w USA, bo ciągle w jakimś
    filmie są akcje ,,gdzie ty jędzo te nasze rachunki schowałaś, jak ja mam
    teraz podatek rozliczyć''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2013-03-08 12:30:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.03.2013 11:42, Liwiusz pisze:

    > Już sporo więcej, widać że dawno zawieszałeś :)

    w maju. Ale pełnego ZUS nie płaciłem nigdy, bo zawsze miałem jeszcze
    etat nauczycielski z > minimalna krajowa.

    Inna sprawa, że wlazłem na:

    http://www.zus.pl/default.asp?id=35

    i widzę, że z 900zł to przesadziłem i wychodzi mniej. Coś pomiędzy 700 a
    800. Tak czy siak uwala tych, co chcieliby np. w ramach wychowywania
    dzieci coś sobie dorobić na piwo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2013-03-08 12:35:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > i widzę, że z 900zł to przesadziłem i wychodzi mniej. Coś pomiędzy 700 a
    > 800. Tak czy siak uwala tych, co chcieliby np. w ramach wychowywania

    Widzę, że nie liczysz zdrowotnego. Niby odejmowalne od podatku, ale jak
    ktoś "chce zarobić tylko na piwo", to może nie mieć od czego odejmować.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2013-03-08 12:55:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Widzę, że nie liczysz zdrowotnego. Niby odejmowalne od podatku, ale
    > jak ktoś "chce zarobić tylko na piwo", to może nie mieć od czego
    > odejmować.

    no i jest problem. Mamy stada ludzi którzy mogliby legalnie coś zarobić ale
    nie moga bo musza to robić na czarno :)

    państwo wpycha ludzi w szara strefę.

  • 29. Data: 2013-03-08 12:58:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.03.2013 12:35, Liwiusz pisze:
    > Widzę, że nie liczysz zdrowotnego. Niby odejmowalne od podatku, ale jak
    > ktoś "chce zarobić tylko na piwo", to może nie mieć od czego odejmować.

    No policzyłem częściowo, bo częściowo to podatek.

    656,09 zł + 261,73 zł + 54,58 zł = 972

    No faktycznie nie pomyślałem, że przedtem się odejmowało od podatku z
    etatu, a teraz faktycznie nie byłoby z czego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2013-03-08 12:59:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No policzyłem częściowo, bo częściowo to podatek.
    >
    > 656,09 zł + 261,73 zł + 54,58 zł = 972
    >
    > No faktycznie nie pomyślałem, że przedtem się odejmowało od podatku z
    > etatu, a teraz faktycznie nie byłoby z czego.

    tak se teraz wymyśliłem taką metodę, skoro teraz ewidencja DG jest
    online, to dzwoni klient -- odwieszam DG, załatwiam klienta, zawieszam.
    Za kilka dni dzwoni kolejny, odwieszam... Ciekawe czy by takie coś
    przeszło :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek