  • 121. Data: 2021-10-26 16:50:12
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 16:37:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Strażnicy zawracali. Uchodźcy sami zawracali i tak w kółko się kręcili.

    Z doniesien prasowych to raczej wygladalo, ze straznicy wywozili
    gdzies nad granice ... i kazali wracac/isc precz/na wschod?

    > teraz złapany zostanie zidentyfikowany i wpisany na listę osób
    > niepożądanych w strefie. Nawet Niemcy nie mogą go przyjąć.

    Eee tam :-)

    > Nawet jak
    > przejdzie granicę nielegalnie i dostanie w Niemczech zezwolenie na
    > pobyt, to pierwsze legitymowanie przez służby skończy się wydaleniem. To
    > jest to, o co się upierałem dawno.

    Tzn chyba co proponowales.
    Ale ... eee tam, przynajmniej ze strony Niemcow.
    Bo jak zechce zwiedzic Polske czy inny kraj, to moze byc nie/ciekawie.

    > Pewnie jest jakaś procedura, ale teraz ich wywozimy przez przejścia
    > graniczne i przekazujemy stronie Białoruskiej.

    Jestes pewien, czy tak ci sie wydaje, czy tak piszesz, zeby sluzby
    lepiej wypadly?

    Czy to mialo znaczy, ze od dzisiaj tak bedzie?

    > Od tej chwili na żadnym
    > przejściu granicznym zewnętrznych Schengen gość nie wjedzie, nawet jakby
    > miał wizę.

    Ale ale ... Bialorus go wpusci, czy nie?
    Czy bedą kolejni koczownicy na granicy :-)

    >Zakaz zdaje się jest na 3 lata.

    Gdzies tam napisane ze bodajze od 2 miesiecy do 3 lat, ale oczywiscie
    mozemy wpisac z gornej polki ...

    > My na Białoruś, bo stamtąd przylazł.

    A Bialorus wpusci ?

    > Choć jeśli ojczyzna uchodźcy się o
    > niego upomni jako przestępcę, to zdaje się, że deportuje się tam na
    > koszt tamtego rządu.

    Ja tam czasem czytam, ze sprowadzilismy takiego przestepce naszym
    samolotem.

    > Na pewno Mongolia i Chiny się upominają o takich
    > obywateli i później ich sądzą tam na miejscu za popełnione tu
    > przestępstwo. Ale pewnie wiele krajów ma takie przepisy.

    No ale tu albo sie nie upomną, albo ... to dowod na przesladowanie
    bedzie :-P

    > Nigdzie nie dostanie żadnej wizy. System to z automatu odrzuca. Pewnie
    > da się obejść jakimś fałszywym paszportem.

    Ale ja nic o wizie nie pisalem przeciez :-)

    > Taż już wiele razy tu pisałem. Czytacie kawałek Konwencji, a nie całą.
    > Uchodźca może sobie nielegalnie uciekać przez granicę z rejonu, w którym
    > jest zagrożony, ale nie może na tej podstawie innych granic przekraczać.
    > Uchodźca ma obowiązek przestrzegać porządku prawnego kraju, w którym jest.

    To juz troszeczke nadinterpretujesz, a przeciez prostowalem.

    Tzn dzis juz moze nie ..

    > No właśnie.

    Ale Białorus to jest kraj, gdzie jest ryzyko wyrządzenia poważnej
    krzywdy, przynajmniej tak sie wydaje :-)

    Zreszta wystarczy, ze pare razy spałują kilku migrantow, i bedzie
    powód lege artis :-P

    J.

  • 122. Data: 2021-10-26 16:52:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 16:24:10 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Oczywiście. Daktyloskopujemy.

    A w osrodku to sie nie da ?

    J.

  • 123. Data: 2021-10-26 18:54:15
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Oczywiście. Daktyloskopujemy.

    To super. I patrzysz na ten odcisk i co widzisz?

  • 124. Data: 2021-10-26 19:22:36
    Temat: Re: Po co wymagać od uchodźców/"uchodźców" zgłaszania się na przejściu granicznym?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > To super. I patrzysz na ten odcisk i co widzisz?

    Czy odcisk palca jest w bazach danych np. zakazów wjazdu Schengen lub
    zagrożenia bezpieczeństwa (terrorystów lub podejrzanych "że mogą").
    To drugie *jak będę wiedzieć że się będzie sprawdzać* powinno trafiać się
    rzadko a to pierwsze przestanie być do ominięcia prostym sfałszowaniem
    papierów lub brakiem papierów.
    Takie SZYBKIE sprawdzenia *powinny być* IMHO a to że odciski palców
    "niektórych" nie są znane nie powinno wykluczyć sprawdzania "co się da".

    Po kiego wuja Wielkie Braty wprowadziły paszporty biometryczne?
    Straż graniczna "po lasach" *wszystkich* nie wyłapie, trzeba ułatwiać
    terrorystom (którzy KIEDYŚ TAM się muszą trafić bo z okazji skorzystają)
    ukrywanie się wśród imigrantów/uchodźców?

    Ja obstawiam na 70% że przez najbliższy rok "poważna napaść"
    (czyli jak dla mnie z bronią w ręku) na Straż Graniczną
    konwojującą uchodźców/"uchodźców" się trafi.

    --
    A. Filip

  • 125. Data: 2021-10-26 20:28:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 16:50, J.F pisze:

    >>> Tylko ... to co - do tej pory funkcjonariusze wypychali
    > Z doniesien prasowych to raczej wygladalo, ze straznicy wywozili
    > gdzies nad granice ... i kazali wracac/isc precz/na wschod?

    Na tym polega "zawracanie" i tym się różni od "wydalania". Zawrócony
    może próbować dalej. Wydalony też, ale nie ma po co.

    > Tzn chyba co proponowales. Ale ... eee tam, przynajmniej ze strony
    > Niemcow. Bo jak zechce zwiedzic Polske czy inny kraj, to moze byc
    > nie/ciekawie.

    Proponowałem jednoznaczną deklarację, a nie bawienie się.

    > Jestes pewien, czy tak ci sie wydaje, czy tak piszesz, zeby sluzby
    > lepiej wypadly?

    Z "uchodźcami" nigdy t6ego nie robiłem. Z innymi przestęp;cami, dokąd
    nie weszliśmy do Schengen tak. W tamtych czasach procedura wyglądała tak:
    1) Zatrzymanie celem wydalenia.
    2) Wycieczka do pełnomocnika Wojewody, który na wniosek Policji wydawał
    decyzję o wydaleniu.
    3) Rozprawa sądowa celem zastosowania tymczasowego aresztowania (nie da
    siew 48 godzin).
    4) Deportacja, czyli albo wywózka na Słowację - tu nikt nie latał - albo
    wsadzenie do samolotu. W obydwu wypadkach zatrzymanego przejmowali
    funkcjonariusze tamtego kraju.

    > Czy to mialo znaczy, ze od dzisiaj tak bedzie?

    Nie mam pojęcia, ale skoro tak ustawa to normuje, to mam nadzieję, ze tak.

    > Ale ale ... Bialorus go wpusci, czy nie? Czy bedą kolejni koczownicy
    > na granicy :-)

    Nie mam zielonego pojęcia, co sobie Białoruś z nimi zrobi.

    > Gdzies tam napisane ze bodajze od 2 miesiecy do 3 lat, ale
    > oczywiscie mozemy wpisac z gornej polki ...

    To nie wiem. Nie sprawdzałem.

    > A Bialorus wpusci ?

    Zobaczymy.

    > Ja tam czasem czytam, ze sprowadzilismy takiego przestepce naszym
    > samolotem.

    Sprawa tu akurat jest bardziej złożona. Zaczną utrzymywać, ze są
    bezpaństwowcami.

    > No ale tu albo sie nie upomną, albo ... to dowod na przesladowanie
    > bedzie :-P

    Jeśli "uchodźcy" chcą być uchodźcami, to muszą szanować lokalne prawo.

    > Ale ja nic o wizie nie pisalem przeciez :-)

    No rozumiem, ale ja o tym piszę. Bez wizy legalnie tu nie wjadą.

    > To juz troszeczke nadinterpretujesz, a przeciez prostowalem.
    >
    > Tzn dzis juz moze nie ..

    > Ale Białorus to jest kraj, gdzie jest ryzyko wyrządzenia poważnej
    > krzywdy, przynajmniej tak sie wydaje :-)

    To po co tam jadą z Iraku, czy Afganistanu? Chcącemu nie dzieje się krzywda.

    > Zreszta wystarczy, ze pare razy spałują kilku migrantow, i bedzie
    > powód lege artis :-P

    Nie będzie. To nie jest ich kraj pobytu. Jeśli w Afganistanie zaczną ich
    mordować, to będzie to legalizować ucieczkę do pogranicznego kraju.

    --
    Robert Tomasik

  • 126. Data: 2021-10-26 20:30:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 16:52, J.F pisze:
    > A w osrodku to sie nie da ?

    Da, ale po co ich tam wieźć, skoro są nielegalnie i nie mogą dostać ochrony?

    --
    Robert Tomasik

  • 127. Data: 2021-10-26 20:31:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 18:54, n...@o...pl pisze:

    > To super. I patrzysz na ten odcisk i co widzisz?

    Jak drugi raz daktyloskopuję, to wiem, że to ten sam. Za pierwszym razem
    tylko nie sprawdzam, czy nie nazywa się już inaczej.

    --
    Robert Tomasik

  • 128. Data: 2021-10-27 00:45:29
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    >
    > To jest oczywista manipulacja dla swoich materialnych lub chorobliwych
    > celów.
    > Co mam na myśli, że zawsze będa jakies mniejsze lub większe ojczyzny.

    > Nie duma narodowa jest tu problem a brak alternatywy. Wykluczenie
    > pewnych grup społecznych. Peło i podobni, nie tylko w końcu w Polsce,
    > skoncentrowali się na klasie średniej ignorując, że istnieje całą kupa
    > ludzi, którzy się w tej całej liberalnej rzeczywistości nie znajdują.
    > Trudno się dziwić, że pojawiły w końcu hieny, które postanowiły na tych

    Zastanawiam sie dlaczego pani o nazwisku Moskwa jest tak bardzo pożądana
    w Rządzie po współpracy z biznesmenem Obajtkiem,

    --
    animka

  • 129. Data: 2021-10-27 00:50:47
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-26 o 19:22, A. Filip pisze:

> [...]
    > (czyli jak dla mnie z bronią w ręku) na Straż Graniczną
    > konwojującą uchodźców/"uchodźców" się trafi.

    Już się posłużyli bronią. Ludzie Łukaszenki rozwalają te druty kolczaste.
    Ameryka nam już chyba w niczym nie pomoże. Nie ma co się łudzić nadzieją.

    --
    animka

  • 130. Data: 2021-10-27 02:15:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-26, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Czy np.patriotyzm to wartość pozytywna? Może i tak. Ale tylko pod
    > warunkiem, że patriotyzmem nie wyciera sobie gęby jakiś naziol, bo on
    > kompletnie nie rozumie znaczenia tego słowa - wręcz odwraca jego znaczenie.

    No to wtedy nie jest to patriotyzm.

    > Podobnie z "dumą narodową". Ich rozumienie dumy narodowej i patriotyzmu
    > nakazuje skopać geja, opluć ciapatego w tramwaju, albo w związku z
    > wyższością swojego narodu zamykać ludzi w obozach koncentracyjnych.
    > Albo strzelać do ludzi na granicy.
    > To nie są wartości pozytywne. Z dowolnego punktu odniesienia.

    Zgadza się, ale to, że ktoś widzi w nożu głównie narzędzie do
    zabijania, nie oznacza, że to z nożem jest coś nie tak.

    > Ok. Ale bycie dumnym z czegoś, czego się nawet palcem nie dotknęło, z
    > cudzych osiągnięć, jest słabe.
    >
    > "Jestem dumny, że wybudowaliśmy fabrykę traktorów". Itd.
    > Jacy my? Przeciętny naziol nawet nie stał koło tej fabryki.

    Dokłada się przeciez do podatku vat kupując piwo z pińcet+ :)

    > To jest ta sama retoryka co: "wyprzedali nasze zakłady".
    > Te zakłady nigdy nie były ich.

    A jak Twoja żona (partner :), matka babcia, dziadek, ojciec, nalepszy
    przyjaciel, dostaną awans w pracy, wygrają konkurs szachowy, zdobęda
    nagrodę za osiągnięcia naukowe, to nie będziesz z nich dumny?

    > Zacząłbym od zlikwidowania granic. Wszędzie.
    > I powoli to się dzieje. Moim zdaniem zbyt powoli w stosunku do szybkości
    > zmian technologicznych. I jednocześnie rozumiem, że za tym rozwojem
    > spora część ludzi po prostu nie nadąża. Mentalnie i umysłowo.

    I co potem, bo same granice to tylko takie słupki, rzeki i zaorane pasy.
    Zresztą nie ma już granic w EU w dawnym stylu i poza kupą pozytywów
    efektem zjednoczenia jest też poniekąd zjednoczenie ideowe nazioli z
    poszczególnych krajów. Oni się doskonale czują bez granic.

    > Edukacja i jeszcze raz edukacja. Bez tego prędzej czy później pierdolnie.
    > Albo ludzie zrozumieją, że skoro oni mają prawo do swobodnego
    > przemieszczania się, do swobodnego wyboru wyboru miejsca pracy, czy
    > mieszkania, więc inini też mają - bo to nie są jacyś "gorsi" ludzie,
    > albo... zderzą się z rzeczywistością i coś pierdolnie.

    Coś w tym jest, ale póki będą różne getta oparte na nierównościach
    ekonimicznych/socjalnych to sama edukacja chyba nie pomoże.

    > Niestety, na razie ta swoboda dotyczy UE, czy stanów USA, czyli tej
    > "lepszej" części ludzi. To się musi zmienić, albo...
    > Jednym z powodów powstania UE było to, że już wtedy część ludzi to
    > zrozumiała.

    Europa nie radzi sobie z niwelowaniem różnic społecznych, co doskonale
    widać na przykładach asymilacji imigrantów. Bo to oczywiście nie jest
    tak, że się ich nie da zasymilować. Jakby brak bardziej ogólej i
    skutecznej koncepcji. No ale jak sobie ma radzić, skoro też nie radzi
    sobie właśnie z róznymi wykluczeniami wśród własnych obywateli, które
    prowadzą potem do powiekszenia liczby nazioli i zwolenników pisowskiej
    demagogii.

    > Alternatywa jest. Nikt siłą nie zmusza nazioli do zamykania się w
    > jedynej bańce "dumy narodowej" (czy tam religijnej). Robią to na własne
    > życzenie, a problemem jest, że próbują do tego zmuszać innych.

    To tak jakbyś powiedział, że każdy ma równe szanse i tylko od niego
    zalezy, czy osiągnie sukces. Nie brzmi dobrze, nie? Poza patologia w
    drugim i dalszym pokoleniu, to są MZ ludzie, których przyciąga taka
    retoryka, bo jest ona łatwo dostępna, tania, trafia do serca i ładnie
    uzaleznia (kto nie chce się czuć dobrze będąc członkiem dumnej
    społeczności). Skorzystanie z innej retoryki wymaga sporego wysiłku dla
    kogoś, kto urodził się i wychował na jakimś-tam popegeerowskim
    blokowisku.

    --
    Marcin