    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <d...@4...com>
    <61778bf6$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <1571hka8mtkcv.1ho40ksm0wzht$.dlg@40tude.net>
    <61781295$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 26 Oct 2021 16:50:12 +0200

    On Tue, 26 Oct 2021 16:37:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Strażnicy zawracali. Uchodźcy sami zawracali i tak w kółko się kręcili.

    Z doniesien prasowych to raczej wygladalo, ze straznicy wywozili
    gdzies nad granice ... i kazali wracac/isc precz/na wschod?

    > teraz złapany zostanie zidentyfikowany i wpisany na listę osób
    > niepożądanych w strefie. Nawet Niemcy nie mogą go przyjąć.

    Eee tam :-)

    > Nawet jak
    > przejdzie granicę nielegalnie i dostanie w Niemczech zezwolenie na
    > pobyt, to pierwsze legitymowanie przez służby skończy się wydaleniem. To
    > jest to, o co się upierałem dawno.

    Tzn chyba co proponowales.
    Ale ... eee tam, przynajmniej ze strony Niemcow.
    Bo jak zechce zwiedzic Polske czy inny kraj, to moze byc nie/ciekawie.

    > Pewnie jest jakaś procedura, ale teraz ich wywozimy przez przejścia
    > graniczne i przekazujemy stronie Białoruskiej.

    Jestes pewien, czy tak ci sie wydaje, czy tak piszesz, zeby sluzby
    lepiej wypadly?

    Czy to mialo znaczy, ze od dzisiaj tak bedzie?

    > Od tej chwili na żadnym
    > przejściu granicznym zewnętrznych Schengen gość nie wjedzie, nawet jakby
    > miał wizę.

    Ale ale ... Bialorus go wpusci, czy nie?
    Czy bedą kolejni koczownicy na granicy :-)

    >Zakaz zdaje się jest na 3 lata.

    Gdzies tam napisane ze bodajze od 2 miesiecy do 3 lat, ale oczywiscie
    mozemy wpisac z gornej polki ...

    > My na Białoruś, bo stamtąd przylazł.

    A Bialorus wpusci ?

    > Choć jeśli ojczyzna uchodźcy się o
    > niego upomni jako przestępcę, to zdaje się, że deportuje się tam na
    > koszt tamtego rządu.

    Ja tam czasem czytam, ze sprowadzilismy takiego przestepce naszym
    samolotem.

    > Na pewno Mongolia i Chiny się upominają o takich
    > obywateli i później ich sądzą tam na miejscu za popełnione tu
    > przestępstwo. Ale pewnie wiele krajów ma takie przepisy.

    No ale tu albo sie nie upomną, albo ... to dowod na przesladowanie
    bedzie :-P

    > Nigdzie nie dostanie żadnej wizy. System to z automatu odrzuca. Pewnie
    > da się obejść jakimś fałszywym paszportem.

    Ale ja nic o wizie nie pisalem przeciez :-)

    > Taż już wiele razy tu pisałem. Czytacie kawałek Konwencji, a nie całą.
    > Uchodźca może sobie nielegalnie uciekać przez granicę z rejonu, w którym
    > jest zagrożony, ale nie może na tej podstawie innych granic przekraczać.
    > Uchodźca ma obowiązek przestrzegać porządku prawnego kraju, w którym jest.

    To juz troszeczke nadinterpretujesz, a przeciez prostowalem.

    Tzn dzis juz moze nie ..

    > No właśnie.

    Ale Białorus to jest kraj, gdzie jest ryzyko wyrządzenia poważnej
    krzywdy, przynajmniej tak sie wydaje :-)

    Zreszta wystarczy, ze pare razy spałują kilku migrantow, i bedzie
    powód lege artis :-P

    J.