  • 111. Data: 2021-10-26 11:21:40
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zwróciłem, ale jedyne co z tego można wywnioskowac, to to, że jest to
    > wartość pozytywna, bo nie mamy punktu odniesienia.

    Czy np.patriotyzm to wartość pozytywna? Może i tak. Ale tylko pod
    warunkiem, że patriotyzmem nie wyciera sobie gęby jakiś naziol, bo on
    kompletnie nie rozumie znaczenia tego słowa - wręcz odwraca jego znaczenie.
    Podobnie z "dumą narodową". Ich rozumienie dumy narodowej i patriotyzmu
    nakazuje skopać geja, opluć ciapatego w tramwaju, albo w związku z
    wyższością swojego narodu zamykać ludzi w obozach koncentracyjnych.
    Albo strzelać do ludzi na granicy.
    To nie są wartości pozytywne. Z dowolnego punktu odniesienia.

    > Problem jest taki, że tych, którzy to widzą nie trzeba przekonywac, a
    > ci, których problem dotyczy przekonać się nie dadzą, bo stoją za tym w
    > końcu ich kompleksy. Ale to, że ktoś te kompleksy wykorzystuje dając
    > takim osobom substytut poczucia własnej wartości nie oznacza, że dana
    > rzecz jest czymś z gruntu złym. BMW to nie takie złe pojazdy :)

    Ok. Ale bycie dumnym z czegoś, czego się nawet palcem nie dotknęło, z
    cudzych osiągnięć, jest słabe.

    "Jestem dumny, że wybudowaliśmy fabrykę traktorów". Itd.
    Jacy my? Przeciętny naziol nawet nie stał koło tej fabryki.

    To jest ta sama retoryka co: "wyprzedali nasze zakłady".
    Te zakłady nigdy nie były ich.

    > To co byś zaoferował zamiast tej dumy narodowej?

    Zacząłbym od zlikwidowania granic. Wszędzie.
    I powoli to się dzieje. Moim zdaniem zbyt powoli w stosunku do szybkości
    zmian technologicznych. I jednocześnie rozumiem, że za tym rozwojem
    spora część ludzi po prostu nie nadąża. Mentalnie i umysłowo.

    > Mówię, o tych osobach,
    > dla których jest to jakaś odskocznia?

    Obecnych nazioli i fanatyków religijnych raczej nic nie zmieni. Choć
    podobno są przypadki wyzdrowienia :)

    Edukacja i jeszcze raz edukacja. Bez tego prędzej czy później pierdolnie.
    Albo ludzie zrozumieją, że skoro oni mają prawo do swobodnego
    przemieszczania się, do swobodnego wyboru wyboru miejsca pracy, czy
    mieszkania, więc inini też mają - bo to nie są jacyś "gorsi" ludzie,
    albo... zderzą się z rzeczywistością i coś pierdolnie.

    Niestety, na razie ta swoboda dotyczy UE, czy stanów USA, czyli tej
    "lepszej" części ludzi. To się musi zmienić, albo...
    Jednym z powodów powstania UE było to, że już wtedy część ludzi to
    zrozumiała.

    > Co mam na myśli, że zawsze będa jakies mniejsze lub większe ojczyzny.

    Ja też mam jakiś tam sentyment do swojego miejsca urodzenia, wychowania.
    Ale nie wiem czy miałbym tak samo, gdybym się urodził w pobliżu jakiejś
    kopalni diamentów w Afryce, w rodzinie niezwiązanej z jakimś lokalnym
    kacykiem. Czy w jakimś podobnym miejscu.

    > Nie duma narodowa jest tu problem a brak alternatywy.

    Alternatywa jest. Nikt siłą nie zmusza nazioli do zamykania się w
    jedynej bańce "dumy narodowej" (czy tam religijnej). Robią to na własne
    życzenie, a problemem jest, że próbują do tego zmuszać innych.

    > Wykluczenie
    > pewnych grup społecznych. Peło i podobni, nie tylko w końcu w Polsce,
    > skoncentrowali się na klasie średniej ignorując, że istnieje całą kupa
    > ludzi, którzy się w tej całej liberalnej rzeczywistości nie znajdują.
    > Trudno się dziwić, że pojawiły w końcu hieny, które postanowiły na tych
    > nierównościach pożerować.

    Zgadzam się w 100%.

    Poniekąd PO wyhodowało pislamistów na własnej piersi.
    Tak samo miziali się z kościołem, nic z tą patologią nie zrobili, a
    wręcz dorzucali do pieca.
    Jak sprzątaczka chciała podwyżkę o 100zł/m-c, to słyszała, że z powodu
    tej podwyżki firma zbankrutuje, po czym szef z uśmiechem na ustach
    wsiadał do swojego SUVa za pół miliona, do którego kołpaki kosztują tyle
    ile ta sprzątaczka zarabiała w trzy miesiące i jechał odebrać bombelka z
    prywatnego przedszkola, w którym czesne za jeden miesiąc kosztuje tyle,
    ile kolejne 3 miesiące pracy tej sprzątaczki.
    Dzisiaj jest podobnie, jak związki czy inne organizacje pracodawców
    słyszą o podwyżce pensji minimalnej, to dostają migotania przedsionków i
    bredzą o masowych bankructwach... i równocześnie nadziwić się nie mogą
    jakim cudem pis ma nadal tak duże poparcie.

    Ten sam mechanizm działa na granicy. Trzymają ludzi pod karabinami na
    mrozie w lesie, przerzucają ich przez druty kolczaste jak worki
    kartofli, doprowadzają do rodzinnych dramatów (utrata dziecka,
    rodzica...) a potem są zdziwieni, że jak już ktoś się przedostanie, to
    jest podatny na przystąpienie do jakiejś radykalnej grupy.
    Sami sobie wychowują ekstremistów, a potem płaczą, że koło ich domu
    zamieszkał ciemnoskóry koleś, który nie mówi im dzień dobry, bo pamięta
    jak mu matka zeszła w lesie pod czujnym okiem faceta w mundurze z
    karabinem, który mówił w języku jego obecnego sąsiada.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 112. Data: 2021-10-26 12:37:29
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ja? Doskonale rozumiem. To ty zdajesz się czegoś nie rozumieć.

    > No i? Jeśli Nasze współczucie będziemy lokować w setki biednych
    > przemarzniętych Arabów na granicy, to za lat 10 czy 20 będziemy mieli
    > setki tysięcy albo miliony uchodźców klimatycznych napierających na
    > Europę, bo tu leży prawdziwy problem.

    A jak teraz zaczniemy strzelać, to za 10 czy 20 lat nie będziemy ich mieć?

    > Ale aby zapobiec temu, trzeba dziś
    > potrząsnąć zdrowo kiesą.

    No trzeba.

    > Zrezygnujesz z 10 czy 20% twoich dochodów żeby
    > wykształcić młodzież z Dahomeju czy Rwandy, nakarmić dzieci w Sudanie,
    > zapłacić za armię która popędzi talibów tam skąd wyleźli żeby postawić
    > na nogi gospodarczo Afganistan?
    > Aby zapłacić za przekształcenia w
    > gospodarce związane z kryzysem klimatycznym?

    https://antyweb.pl/apple-przejecie-250-mld-dolarow
    https://businessinsider.com.pl/finanse/jaki-procent-
    majatku-swiata-posiadaja-najbogatsi-dane-2017-rok/9l
    drpw8

    "Z zeszłorocznego raportu mogliśmy dowiedzieć się, że osiem
    najbogatszych osób ma tyle majątku co biedniejsza połowa ludzkości."

    Wyciągnij wnioski.

    Chętnie zrezygnuję z SUVa za pół miliona na rzecz mniejszego auta,
    jeżeli alternatywą jest strzelanie do ludzi.
    A ty?

    > Oczywiście że nie. Wolisz
    > pyskować na grupie, wysłać ciepłą kurtkę i 4 batoniki i mieć dylemat
    > moralny z głowy. Będziesz się branzlował tanim współczuciem wobec łasych
    > na socjal Arabów którzy zapłacili za podróż więcej niż roczne dochody
    > niejednej polskiej rodziny i są tu, w paskudnej sytuacji na własne
    > życzenie i ryzyko. A mają przecież własne państwa, niech tam
    > zaprowadzają porządek i budują przyszłość zamiast podczepiać się pod
    > cudze osiągnięcia.

    Ilość idiotyzmów które zawarłeś w tym jednym akapicie jest porażająca.

    Szkoda, że bogate państwa brandzlowały się nad naszymi emigrantami z
    PRLu, marnowały pieniądze na Radio Wolna Europa... Przecież mieliśmy
    własne państwo i mogliśmy sami sobie zaprowadzić porządek.

    > Niewykluczone że albo strzelać albo patrzeć jak zdychają.

    Witamy kolejnego faszystę na pokładzie.
    Pójdziesz osobiście strzelać, czy będziesz się brandzlował patrząc jak
    ktoś inny strzela?

    > Nie mam serca dalej od ciebie wymagać podania ilu imigrantów mahometan
    > byłbyś w stanie tolerować.

    Napisałem już tyle razy, że nie mam serca dalej od ciebie wymagać
    zrozumienia.

    > Pytanie było podchwytliwe,

    Dupa tam, a nie podchwytliwe. Po prostu zrozumienie odpowiedzi przerosło
    twoje możliwości intelektualne.

    > jakbyś podał
    > jakąkolwiek liczbę, zwróciłbym ci uwagę że strzelanie do uchodźców teraz
    > albo dopiero wtedy kiedy ich ilość osiągnie twój próg tolerancji niczym
    > się nie różni.

    Strzelanie do ludzi różni się zasadniczo od niestrzelania do ludzi.

    > Oczywiście, nie mogłeś dopuścić aby twoje zakłamanie
    > wyszło na jaw, więc rękoma i nogami wzbraniałeś się przed podaniem tej
    > liczby.

    WSZYSTKICH.
    Kurwa, czego dalej nie rozumiesz?

    Zamiast strzelać do ludzi trzeba podzielić się z nimi bogactwem.
    A tych, co nie chcą się podzielić, trzeba do tego zmusić.
    Bo alternatywą jest strzelanie do ludzi i patrzenie jak zdychają z głodu
    pod płotem.

    > Szerszego spojrzenia na świat życzę, choć wątpię byś był do tego zdolny.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 113. Data: 2021-10-26 12:56:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2021 12:37:29 +0200, Kviat napisał(a):

    > A tych, co nie chcą się podzielić, trzeba do tego zmusić.

    Witamy w gaiku zielonym, faszysto :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 114. Data: 2021-10-26 13:03:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Na świecie jest masa niegodziwości, ale czemuś się uparł ją cała tu do
    > nas zaimportować? Wszystkiego nie naprawimy. Można po troszkę polepszać.

    Że co?
    Sami przychodzą. I będą przychodzić.

    Czemuś się uparł, że jesteś lepszy od nich i ty zasługujesz na życie w
    lepszym miejscu na Ziemi, a oni nie? Jakiś bóg cię namaścił, czy co?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 115. Data: 2021-10-26 13:06:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2021 12:37:29 +0200, Kviat napisał(a):

    >WSZYSTKICH.
    >Kurwa, czego dalej nie rozumiesz?
    Toś głupszy niż to możliwe. Masz zerowe pojęcie o naturze ludzkiej,
    ludzkich motywacjach i fobiach, sposobach organizowania się ludzi itd.
    Nazywa się to socjologią, postudiuj zamiast wygadywać nebełycie. W
    skrócie - przyjęcie wszystkich (a raczej każdego kto przyjdzie)
    spowoduje znacznie większe straty społeczne niż znaczne ograniczenie ich
    liczby połączone z pomocą w ich ojczyznach.

  • 116. Data: 2021-10-26 13:52:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Toś głupszy niż to możliwe. Masz zerowe pojęcie o naturze ludzkiej,
    > ludzkich motywacjach i fobiach, sposobach organizowania się ludzi itd.
    > Nazywa się to socjologią, postudiuj zamiast wygadywać nebełycie.

    Nie bredź. Doskonale wiem jak jest i nie mam złudzeń, jesteś doskonałym
    tego przykładem.

    Po prostu edukuję cię, że masz wybór zamiast strzelać do ludzi.

> [...]

    Toś głupszy niż to możliwe. Masz zerowe pojęcie o naturze ludzkiej,
    ludzkich motywacjach i fobiach, sposobach organizowania się ludzi itd.

    W skrócie - masz zerowy wpływ na to, kto tu przyjedzie.
    Oni będą mieli wyjebane na twoje straty społeczne, gdy ich straty
    społeczne wyniosą 100% znikając pod wodą, albo zamieniając się w
    pustynny piasek. Będziesz mógł pomóc im w ich ojczyznach budując
    pływającą elektrownię wiatrową, albo panele słoneczne, co nie znaczy, że
    tam krowy będą paść i doić na pontonach, czy na jałowej ziemi w temp.
    60C w dzień.
    A ograniczać ich liczbę to sobie będziesz mógł w mokrych snach faszysty
    o strzelaniu do ludzi.

    > Witamy w gaiku zielonym, faszysto :)

    Witamy w klubie zmieniania znaczenia pojęć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 117. Data: 2021-10-26 15:59:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 13:03, Kviat pisze:

    > Czemuś się uparł, że jesteś lepszy od nich i ty zasługujesz na życie w
    > lepszym miejscu na Ziemi, a oni nie? Jakiś bóg cię namaścił, czy co?

    Bo mogę. Po za tym, kto powiedział, ze nasze miejsce jest lepsze?

    --
    Robert Tomasik

  • 118. Data: 2021-10-26 16:16:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2021 13:52:48 +0200, Kviat napisał(a):

    > Po prostu edukuję cię, że masz wybór zamiast strzelać do ludzi.

    Proponuję uporządkować nieco tą rozmowę.
    1. Jaki masz stosunek do nadciągającego kryzysu humanitarnego związanego
    z wywołaną przez nasz gatunek zmianą klimatu? Wymienisz środki zaradcze
    jakimi powinniśmy się posłużyć, w skali osobniczej, państwowwej i
    gatunkowej?
    2. Sprawa doraźniej imigracji zarobkowej. Zdajesz sobie sprawę że
    wpuszczając wszystkich chętnych przez zieloną granicę:
    -narobimy kłopotów społecznych możnym sąsiadom.
    -naruszymy sporo własnego i miedzynarodowego prawa.
    -będziemy mieli trudności w zakwaterowaniu, leczniu, żywieniu, i w
    urzędowej robocie. Brak bazy mieszkaniowej, specjalistycznego personelu.
    -wywołamy, począwszy od pewnego progu, odruch buntu w własnym
    społeczeństwie.
    -napędzimy gotówki Łukaszence i jego klice.
    Jesli zdajesz sobie z tego sprawę, proszę przedstaw konkretne sposoby
    zaradzenia wymienionym trudnościom.

    Popatrz, pytam cię o zdanie, niczego nie sugerując :) Masz okazję się
    popisać.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 119. Data: 2021-10-26 16:24:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 09:26, n...@o...pl pisze:
    > Na przejściach mamy lepsze warunki do identyfikacji niż w ośrodkach.
    > No ciekawe.

    Oczywiście. Daktyloskopujemy.

    --
    Robert Tomasik

  • 120. Data: 2021-10-26 16:37:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.10.2021 o 11:10, J.F pisze:

    > Tylko ... to co - do tej pory funkcjonariusze wypychali bezprawnie?

    Strażnicy zawracali. Uchodźcy sami zawracali i tak w kółko się kręcili.
    teraz złapany zostanie zidentyfikowany i wpisany na listę osób
    niepożądanych w strefie. Nawet Niemcy nie mogą go przyjąć. Nawet jak
    przejdzie granicę nielegalnie i dostanie w Niemczech zezwolenie na
    pobyt, to pierwsze legitymowanie przez służby skończy się wydaleniem. To
    jest to, o co się upierałem dawno.

    > Dalej pytajac ... a jak ma wygladac to niezwloczne opuszczenie?

    Pewnie jest jakaś procedura, ale teraz ich wywozimy przez przejścia
    graniczne i przekazujemy stronie Białoruskiej. Od tej chwili na żadnym
    przejściu granicznym zewnętrznych Schengen gość nie wjedzie, nawet jakby
    miał wizę. Zakaz zdaje się jest na 3 lata.

    > Odstawią na przejscie do Bialorusi, odstawia do najblizszego punktu
    > granicy, i jeszcze drabinke podstawia, zeby ponad zasiekami mogl
    > przejsc?
    > Czy zapakuja do samolotu i wywioza do Iraku lub Kabulu?

    My na Białoruś, bo stamtąd przylazł. Choć jeśli ojczyzna uchodźcy się o
    niego upomni jako przestępcę, to zdaje się, że deportuje się tam na
    koszt tamtego rządu. Na pewno Mongolia i Chiny się upominają o takich
    obywateli i później ich sądzą tam na miejscu za popełnione tu
    przestępstwo. Ale pewnie wiele krajów ma takie przepisy.

    > Bo jeszcze zostaje wersja, ze dadza papier nakazujacy opuszczenie RP w
    > ciagu 24h ... i wypuszcza. Niech sie stara ... do Niemiec, lub Szwecji
    > :-)

    Nigdzie nie dostanie żadnej wizy. System to z automatu odrzuca. Pewnie
    da się obejść jakimś fałszywym paszportem.

    > Ale ale ... jak sie ma w swietle podpisanych konwencji punkt
    >
    > "Szef Urzędu może pozostawić bez rozpoznania wniosek o udzielenie
    > ochrony międzynarodowej, który został złożony przez cudzoziemca
    > zatrzymanego niezwłocznie po przekroczeniu granicy wbrew
    > przepisom prawa stanowiącej granicę zewnętrzną"

    Taż już wiele razy tu pisałem. Czytacie kawałek Konwencji, a nie całą.
    Uchodźca może sobie nielegalnie uciekać przez granicę z rejonu, w którym
    jest zagrożony, ale nie może na tej podstawie innych granic przekraczać.
    Uchodźca ma obowiązek przestrzegać porządku prawnego kraju, w którym jest.

    > I co tu jest wazniejsze?
    >
    > Aha,
    > "chyba że cudzoziemiec ten przybył bezpośrednio z terytorium, na
    > którym jego życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo
    > prześladowania lub ryzyko wyrządzenia poważnej krzywdy, oraz
    > przedstawił wiarygodne przyczyny nielegalnego wjazdu
    > na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i złożył wniosek o udzielenie
    > ochrony międzynarodowej niezwłocznie po przekroczeniu granicy."

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik