  • 131. Data: 2021-10-27 10:35:34
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6178499d$0$536$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 26.10.2021 o 18:54, n...@o...pl pisze:

    >Jak drugi raz daktyloskopuję, to wiem, że to ten sam.

    Nie wiesz, poki nie masz stosownej bazy danych z programem
    rozpoznajacym/kodujacym.
    A masz ?

    Ale zaraz - na zewnetrzych granicach sie juz bez odcisku palca nie
    przejedzie?

    Czy tylko porownuja z danymi w paszporcie, o ile paszport takowe ma ?

    J.

  • 132. Data: 2021-10-27 10:52:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 26.10.2021 o 16:52, J.F pisze:

    >Da, ale po co ich tam wieźć, skoro są nielegalnie i nie mogą dostać
    >ochrony?

    Moment, bo ja juz zgubilem watek - o co ta kłótnia ?

    Domagasz sie, aby migranci przyjezdzali oficjalnie przez przejscie, bo
    tam lepsze warunki do kontroli?
    A wpuscic chcesz tych "dobrych", czy zadnych, bo wizy nie maja ?

    Czy zatrzymales cudzoziemca gdzies w terenie i co proponujesz zrobic:

    -odwiezc na najblizsze przejscie, spisac, zdaktyloskopowac, wydalic, i
    moze Baćko przyjmie,

    -odwiezc gdzies na bagno przy granicy i powiedziec "tam idzcie" ...

    -odwiezc na granice, podstawic drabinke, bo przeciez zasieki nowe na
    granicy sa ...

    -odwiezc do jakiegos osrodka, a potem jedno z powyzszych ?

    J.

  • 133. Data: 2021-10-27 13:54:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.10.2021 o 10:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nie wiesz, poki nie masz stosownej bazy danych z programem
    > rozpoznajacym/kodujacym.
    > A masz ?

    A jak myślisz?

    > Ale zaraz - na zewnetrzych granicach sie juz bez odcisku palca nie
    > przejedzie?

    Jak nie ma wątpliwości co do Twojej tożsamości, to nikt nie
    daktyloskopuje. Ale jak sadzisz, po co wymyślono paszporty biometryczne?

    > Czy tylko porownuja z danymi w paszporcie, o ile paszport takowe ma ?

    Znasz paszport, który nie ma?

    --
    Robert Tomasik

  • 134. Data: 2021-10-27 14:08:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.10.2021 o 10:52, J.F. pisze:
    > Moment, bo ja juz zgubilem watek - o co ta kłótnia ?
    > Domagasz sie, aby migranci przyjezdzali oficjalnie przez przejscie, bo
    > tam lepsze warunki do kontroli?

    Tak.

    > A wpuscic chcesz tych "dobrych", czy zadnych, bo wizy nie maja ?

    "Uchodźca" nie musi mieć wizy. Może na przejściu złożyć wniosek.

    > Czy zatrzymales cudzoziemca gdzies w terenie i  co proponujesz zrobic:

    Prostsze i szybsze jest uznanie, że ów uchodźca w trakcie spaceru
    pomylił drogę. Wskazujemy mu granicę i niech wraca. Jest to tzw.
    zawrócenie. Procedura stosowana od zawsze, ale tak naprawdę przewidziana
    właśnie na takich turystów, co to nieświadomie przechodzą tę granicę. Z
    tym, ze oni mogą za chwilę też zawrócić i mamy ping-pong.

    Natomiast obecna procedura przewiduje osoba nie będąca "uchodźcą" od
    razu dostaje odmowę, zaś ta łażąca przez las dodatkowo zakaz wjazdu. Tak
    przynajmniej ja wnioskuję. Obowiązuje od wczoraj, więc trudno
    powiedzieć, jak to w praktyce.

    Uchodźcy unikają przejść, bowiem jak złożą w Polsce wniosek, to nie mogą
    jechać do Niemiec. To dla nich nieopłacalne. Oni wolą dostać socjal w
    Niemczech, a żyć przykładowo za niego w Polsce. Za 2.000 EURO w
    Niemczech da się przeżyć, ale w Polsce, to naprawdę da się żyć. Co
    bardziej przedsiębiorczy, to jeszcze kombinują i w różnych krajach są
    "uchodźcami" pod różnymi tożsamościami. Znam takich, co mają
    kilkanaście. No to jak dostaniesz 22.000 EURO miesięcznie, to już
    naprawdę da się rozwinąć skrzydła.

    --
    Robert Tomasik

  • 135. Data: 2021-10-27 14:16:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Oct 2021 14:08:45 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Co
    > bardziej przedsiębiorczy, to jeszcze kombinują i w różnych krajach są
    > "uchodźcami" pod różnymi tożsamościami. Znam takich, co mają
    > kilkanaście.

    Zdradzisz ich nazwiska, czy wewnętrzne przepisy czegoś tam tego zabraniają?
    Złożyłeś zawiadomienie o tych nadużyciach? Jaki był finał sprawy?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 136. Data: 2021-10-27 14:18:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Oct 2021 13:54:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Znasz paszport, który nie ma?

    Paszport tymczasowy nie zawiera danych biometrycznych.

  • 137. Data: 2021-10-27 14:25:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przenieś się do Chin, tam też nie wierzą.

    -----

  • 138. Data: 2021-10-27 14:26:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale czuje się bardzo wszystkim poszkodowany.

    -----

  • 139. Data: 2021-10-27 14:28:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakby co jest z czego ognisko rozpalić.

    -----

  • 140. Data: 2021-10-27 14:29:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.10.2021 o 14:16, Olin pisze:
    > Zdradzisz ich nazwiska, czy wewnętrzne przepisy czegoś tam tego zabraniają?
    > Złożyłeś zawiadomienie o tych nadużyciach? Jaki był finał sprawy?
    A jak sądzisz?

    --
    Robert Tomasik