  • 11. Data: 2005-10-26 22:33:26
    Temat: Re: Kupiłem lokal tanio i co US się czepia.
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    wiadomości news:435fcb4d$0$5438$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Użytkownik "oioio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > [cut]
    >
    > Weź rzeczoznawce majątkowego z uprawnieniami do wyceny do US i niech zrobi
    > wycene.

    Nie ma czegoś takiego, każdy rzeczoznawca, który ma uprawnienia państwowe
    może zrobić wycenę do US.

    Tatiana

  • 12. Data: 2005-10-26 22:35:56
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "oioio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > Co zrobić jak będą kazali dopłacic różnicę od ich wyimaginowanej ceny za
    > m2.
    > Dlaczego faktury za sprowadzone auta nie mogą podwarzyć a akt notarialny
    > tak.

    Bo ludzie często, żeby zmniejszyć podatek wpisują w akcie zaniżone ceny.

    US nalicza swoje stawki porównując z typowymi w tej okolicy lokalami. Jeśli
    Twój lokal był w bardzie kiepskim stanie, nie miał ogrzewania itp i odbiegał
    stanem od lokali, które można kupić w okolicy za większe pieniądze, weź
    rzeczoznawcę majątkowego i niech zrobi wycene, którą Ty podeprzesz się w Us.

    Tatiana

  • 13. Data: 2005-10-26 22:40:24
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    wiadomości news:djorlo$jnh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości

    > A czym różni się cena rynkowa od wartości?

    Reguluje to ustawa o gospodarce nieruchomościami. Wartość to najbardziej
    prawdopodobna cena, możliwa do uzyskania pod warunkiem, że strony nie były
    przymuszone, minął odpowiedni okres ekspozycji itd.

    Załózmy mam mieszkanie, które mogłabym sprzedac spokojnie za 100 tysięcy,
    tylko musiałabym poczekać, aż przyjdą je obejrzeć klienci itp. A spieszę
    się, bo mam pilną operację męża za granicą i musze mieć pieniądze w tym
    tygodniu. Znajduję chętnego za 70 tysięcy gotówką, już. Sprzedaję. Cena w
    akcie 70 tysięcy, wartość mieszkania 100 tys, kupujący zyskał na tym, że mi
    się spieszyło. Widzisz różnicę?

    Tatiana

  • 14. Data: 2005-10-27 07:08:56
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie ma czegoś takiego, każdy rzeczoznawca, który ma uprawnienia państwowe
    > może zrobić wycenę do US.

    Nie, musi przejść przeszkolenie w Federacji dla potrzeb wycen dla US.

  • 15. Data: 2005-10-27 08:02:24
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > wartość mieszkania 100 tys, kupujący zyskał na tym, że mi
    > się spieszyło. Widzisz różnicę?

    Widzę, ale mnie to nie przekonuje. Rozumując w ten sposób powinno się
    nakładać podatek na kupujących w sklepach, w których dany towar jest tańszy
    :-). Przecież nie raz zdarza się, że w różnych sklepach ten sam towar jest
    nawet o połowę tańszy. Powinno się też zakazać kupować towary w promocjach,
    bo przecież są dużo tańsze :-).
    Pozdr.
    Laik w tej dziedzinie RJ :-)

  • 16. Data: 2005-10-27 08:08:54
    Od: "oioio" <m...@g...pl>

    Skoro zarabiam mniej to moja strata a podatek powinienem od prowadzić od
    sredniej krajowej i budżet byłby zachwycony.

  • 17. Data: 2005-10-27 12:46:34
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    wiadomości news:43607612$0$5421$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Nie, musi przejść przeszkolenie w Federacji dla potrzeb wycen dla US.

    Nieprawda. Osobiście znam rzeczoznawce, bez przeszkolenia, ktory nie raz
    zrobił wycene dla US.

    Tatiana

  • 18. Data: 2005-10-27 13:16:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Skoro zarabiam mniej to moja strata a podatek powinienem od prowadzić od
    > sredniej krajowej i budżet byłby zachwycony.

    Czyli pogłówne - jedyny sprawiedliwy podatek: każdy płaci tyle samo.

  • 19. Data: 2005-10-27 15:08:06
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nieprawda. Osobiście znam rzeczoznawce, bez przeszkolenia, ktory nie raz
    > zrobił wycene dla US.

    A ja widziałem rzeczoznawce, co robił wyceny bez uprawnień i czego to
    dowodzi?
    W ostateczności US stwierdzi, że rzeczoznawca nie został odpowiednio
    przygotowany do sporzadzenia wyceny do tego celu i podważy operat.

  • 20. Data: 2005-10-27 16:32:24
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    wiadomości news:4360e65c$0$5441$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > A ja widziałem rzeczoznawce, co robił wyceny bez uprawnień i czego to
    > dowodzi?

    Trzeba było podać do prokuratury.

    > W ostateczności US stwierdzi, że rzeczoznawca nie został odpowiednio
    > przygotowany do sporzadzenia wyceny do tego celu i podważy operat.

    Jesteś rzeczoznawcą? Uprawnienia rzeczoznawcy są państwowe i uprawniają do
    wykonywania wszelkich wycen nieruchomości. Nikt nie może podwazyć wyceny
    tylko dlatego, że ktos nie zapłacił za szkolenie. Nie zdarzyło się jeszcze
    aby tylko z tego powodu US odrzucił wycenę. Całe to gadanie o szkoleniu jest
    IMHO po to, aby federacji napedzić klientów na szkolenia a co za tym idzie
    kasy.
    Tatiana