  • 1. Data: 2005-10-26 17:29:40
    Temat: Sąd pracy czy cywilny ?
    Od: Maria<m...@g...pl>

    podczas inwentaryzacji w sklepie wyszlo manko wczesniej podpisałam weksel ( mój
    błąd - brak wyobrazni i niewiedza co z radościa wykorzystuje pracodawca)
    zostałam zwolniona a teraz nękana sądowym nakazem wykupu weksla. zebrałam kilka
    dowodów iż niedobór powstał z przyczyn odemnie niezależnych. Po konsultacji z
    radcą prawnym dowiedziałam sie ze jest ogromne ryzyko niepowodzenia bo prawo
    wekslowe jest dość rygorystyczne i dodatkowo poniosę koszty sądowe. Czy w
    związku z tym moge zgłosic sie do Sądu Pracy ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-10-26 20:07:26
    Temat: Re: Sąd pracy czy cywilny ?
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Maria napisał(a):
> [...]
    > wekslowe jest dość rygorystyczne i dodatkowo poniosę koszty sądowe. Czy w
    > związku z tym moge zgłosic sie do Sądu Pracy ?

    Oczywiscie sprawa należy do Sądu Pracy.
    Jeżeli podpisałaś umowe o odpowiedzialności materialnej a mienie zostało
    Tobie prawidłowo przekazane to ponosisz odpowiedzialność do pełnej
    wartości tego mienia.
    Możesz uwolnić się od tej odpowiedzialności udowadniając, że to
    pracodawca przyczynił sie do powstania niedoboru.

    Pozdrawiam
    Michał

    PS. Jeżeli potrzebujesz pomocy to tylko na prv.