  • 1. Data: 2005-10-26 17:03:32
    Temat: jak sie zabezpieczyc
    Od: "ds" <d...@w...pl>

    witam

    chce zlecic firmie programistycznej stworzenie dosc oryginalnego programu i
    w związku z tym
    mam pytanie czy jest jakas mozliwosc abym zabespieczył sie przedkradzieza
    mojego pomyslu

    pozdr

  • 2. Data: 2005-10-26 17:19:38
    Temat: Re: jak sie zabezpieczyc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ds" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > chce zlecić firmie programistycznej stworzenie dosc oryginalnego
    > programu i w związku z tym
    > mam pytanie czy jest jakas mozliwosc abym zabespieczył sie
    przedkradzieza
    > mojego pomyslu
    > pozdr

    Szczegółowo go opisać w umowie. Będzie chroniony przez prawo
    autorskie.

  • 3. Data: 2005-10-26 17:25:30
    Temat: Odp: jak sie zabezpieczyc
    Od: "ds" <d...@w...pl>

    mam rozumiec ze powinienem podpisac umowe stworzenia oprogramowania i tam
    szczegolowo opisac program

    pozdr

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:djodsr$of$...@n...news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2005-10-26 17:38:09
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > mam rozumiec ze powinienem podpisac umowe stworzenia oprogramowania i tam
    > szczegolowo opisac program

    Najbezpieczniej bedzie, jezeli dodatkowo podpiszesz umowe o poufnosci
    informacji na temat projektu. W ten sposob dodatkowo zabezpieczysz sie przed
    "nieprzewidzianymi przeciekami" :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2005-10-26 17:41:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Najbezpieczniej będzie, jeżeli dodatkowo podpiszesz umowę o
    poufności
    > informacji na temat projektu. W ten sposób dodatkowo zabezpieczysz
    się
    > przed "nieprzewidzianymi przeciekami" :-)
    > Pozdrawiam,
    > Tiger

    Mnie się wydaje, że pytający raczej obawia się wykorzystania jego
    pomysłu przez zleceniobiorcę, niż przecieku informacji. A sama umowa o
    poufności moim zdaniem jest bez większego sensu. I tak się jej
    upilnować nie da, a w razie przecieku udowodnienie winy będzie
    niemożliwe. Szkoda papieru.

  • 6. Data: 2005-10-26 18:26:10
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał ...

    > Szczegółowo go opisać w umowie. Będzie chroniony przez prawo
    > autorskie.

    Opisanie pomysłu czy idei oraz nawet szczegółowych
    zasad działania programu nic nie da, bo tych prawo autorskie
    nie chroni.
    Ochronie podlega jedynie *forma* ich wyrażenia (w tym
    przypadku konkretny kod, grafika itp. czyli program jako taki).

    Art. 1.
    2/1 Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia;
    nie są objęte ochroną odkrycia, idee, procedury, metody
    i zasady działania oraz koncepcje matematyczne.

    Art. 74.
    1. Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory
    literackie, o ile przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
    2. Ochrona przyznana programowi komputerowemu obejmuje
    wszystkie formy jego wyrażenia. Idee i zasady będące podstawą
    jakiegokolwiek elementu programu komputerowego, w tym
    podstawą łączy, *nie podlegają ochronie*.

    Tak czy inaczej, jeśli autorowi pytania chodzi o ochronę pomysłu
    czy idei (np. wymyślił program, który będzie coś unikalnego
    lub w wymyślony przez niego sposób robił i nie chce, by
    ktoś skopiował ten pomysł), to w grę wchodzi prawo patentowe
    a nie autorskie.

    Sławek

  • 7. Data: 2005-10-26 21:07:25
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > to w grę wchodzi prawo patentowe
    > a nie autorskie.

    W razie czego mozna jeszcze spotkac sie z gosciem w jakiejs starej fabryce i
    poslac mu kilka kulek ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2005-10-26 22:06:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Padre" <s...@e...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub w wymyślony przez niego sposób robił i nie chce, by
    > ktoś skopiował ten pomysł), to w grę wchodzi prawo patentowe

    W sumie masz rację. nie pomyślałem o tym. No to zostaje patent.

  • 9. Data: 2005-10-26 22:42:42
    Od: "ds" <d...@w...pl>

    no tak to ostatnie rozwiazanie daje dosc duza pewnosc

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:djoulg$a27$...@i...gazeta.pl...

  • 10. Data: 2005-10-28 08:00:49
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:djoulg$a27$1@inews.gazeta.pl...

    > W sumie masz rację. nie pomyślałem o tym. No to zostaje patent.

    a czy przypadkiem do zgłoszenia patentu nie trzeba dysponować już czymś
    bardziej konkretnym?
    w prawo patentowe sie nie wczytywałem i tak tylko pytam z ciekawości bo
    gdyby tak było to kółko się zamyka

    pix