  • 1. Data: 2005-10-26 17:50:49
    Temat: kodeks karny - pomóżcie
    Od: "Mariusz" <O...@n...pl>

    Co oznacza art.13&1 KK w zw. z art 310&2 KK.
    Jakie to może mieć konsekwencje?

    wystawiłem na ebay notebooka na sprzedaz. Otrzymałem oferte kupna poprzez
    strone bidpay.com . kupujacy wpłacił wymagana kwote na konto które tam
    założyłem. W związku z powyższym wysłałem notebook a do buipay tracking
    number w celu otrzymania pieniedzy. Jak sie jednak okazało ktos podrobił
    stronke bidpay i przechwytywał maile odemnie. Po długich nagabywaniach osoby
    która kupiła notebook dostałem od osoby trzeciej która była winna pieniądze
    kupujacemu czek droga pocztową, ktory miałem zrealizować i wziąść sobie
    obiecana kwote za notebooka a reszte odesłac kupujacemu. W banku poprosiłem
    o sprawdzenie czeku i jeżeli jest prawdziwy to o wypłate pieniędzy.
    Poproszono mnie o przyjscie za godzine. Jak sie okazało czek był fałszywy.
    Zostałem zatrzymany przez policje gdzie opowiedziałem cała historie
    notebooka i feralnego czeku. Został na podstawie tego spisany protokół który
    podpisałem. Dzis otrzymałem wezwanie na komende.
    " w sprawie usiłowania wprowadzenia do obiegu sfałszowanego czeku
    opiewającego na kwote **** euro w dniu 27-09-2005 w Banku ************ tj. o
    czyn z art. 13&1 KK w związku z art. 310 &2 KK".
    Co to oznacza i czego mogę się spodziewać?

  • 2. Data: 2005-10-26 20:18:46
    Temat: Re: kodeks karny - pomóżcie
    Od: "marcin" <m...@p...onet.pl>

    oznacza to że zostaniesz przesłuchany w sprawie usiłowania puszczenia w obieg
    podrobionego dokumentu uprawniającego do otrzymania sumy pieniężnej (czeku).
    możliwe że zostanie ci przedstawiony zarzut i sprawa po przeprowadzeniu
    postępowania przygotowawczego zostanie skierowana do sądu.
    za czyn ten (art. 13 par. 1 kk w zw. z art. 310 par. 2 kk) grozi kara od roku
    do 10 lat pozbawienia wolności. aby cię skazać sąd będzie musiał udowodnić ci
    że: wiedziałeś, że czek jest podrobiony oraz że specjalnie puściłeś go w
    obieg. na podstawie tego co napisałeś, raczej nie będziesz miał problemów z
    wybronieniem się z zarzutu. powtórz po prostu to, co wcześniej zeznałeś.
    marcin

  • 3. Data: 2005-10-26 22:10:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <O...@n...pl> napisał w wiadomości

    Pytanie, w jaki charakterze masz owo wezwanie. Bo jeśli jako
    podejrzany, to najwyższy czas, by szukać adwokata. jeśli jako świadek,
    to chwilowo możesz spokojnie czekać na rozwój sytuacji. Tak, czy
    inaczej idąc weź ze sobą wszelkie posiadane przez Ciebie dokumenty,
    wydruki itp. dotyczące sprawy. Tak, czy inaczej się przydadzą. Jeśli
    masz wezwanie w charakterze podejrzanego, to wcześniej skonsultował
    bym sprawę z adwokatem, bo wygląda to nieciekawie. Chwilowo jedyny
    pewnik to fakt, ze zjawiłeś się w banku z fałszywym czekiem.