  • 1. Data: 2005-12-12 22:47:27
    Temat: Ktedyt nie przyznany, zaliczka przepada?
    Od: Tuzek<d...@w...pl>

    Bylo tak:
    Chciałem kupić samochód z Autohandlu, połowa gotówka, połowa na raty.
    Poproszono mnie o 1000 zł zaliczki oraz wypełnienie wniosku kredytowego.
    Kredytu nie dostalem poniewaz figuruje w rejestrze długów ( tego nie
    wiedzialem ), a sprzedawca zastrzegł sobie w umowie, że w przypadku kiedy
    wypełnię wniosek kredytowy niezgodnie z prawdą, to on odda mi tylko połowę
    zaliczki.
    Zatem skłamałem we wniosku kredytowym, ale czy mogłem stracić z tego powodu
    połowę zaliczki/zadatku.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-12-13 08:13:33
    Temat: Re: Ktedyt nie przyznany, zaliczka przepada?
    Od: "WT" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Tuzek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaliczki.
    > Zatem skłamałem we wniosku kredytowym, ale czy mogłem stracić z tego

    Tak wynikało z zawartej ze sprzedawcą umowy która podpisałes.
    Słowo się rzekło i tak się stało.
    pozdr
    WT

  • 3. Data: 2005-12-13 09:25:45
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Tuzek napisał(a):
> [...]
    > Poproszono mnie o 1000 zł zaliczki oraz wypełnienie wniosku kredytowego.
    > Kredytu nie dostalem poniewaz figuruje w rejestrze długów ( tego nie

    Było sprawdzić....

    Bogusław

  • 4. Data: 2005-12-13 18:05:47
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Tuzek napisał(a):

> [...]
    > wypełnię wniosek kredytowy niezgodnie z prawdą, to on odda mi tylko połowę

    Jeżeli jesteś konsumentem, to możesz doprowadzić do uznania tego zapisu
    za niedozwoloną klauzulę umowną. Wtedy zapis zostanie uznany za nieważny
    i firma nie będzie już miała podstaw do przetrzymywania Twoich pieniędzy.

    --
    MArta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 5. Data: 2005-12-13 19:07:10
    Od: Tuzek<d...@w...pl>

    a mam jakieś szanse?:)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-12-14 14:23:05
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Tuzek wrote:
    > a mam jakieś szanse?:)

    Jeśli jesteś konsumentem - czyli nie załatwiałeś tego "na firmę" to tak.
    I wtedy przede wszystkim akurat to Cię nic nie kosztuje.
    Możesz się z tym zgłosić do Rzecznika Konsumentów (pełno ich), albo do
    UOKiKu, a jak nawet oni nie będą chcieli tej sprawy poprowadzić, to masz
    prawo nawet sam wystąpić do SOKiK-u o uznanie tej klauzuli za
    niedozwoloną. I co najważniejsze - nic za to nie płacisz. Więc ryzyko
    żadne, a masz szansę odzyskania swoich pieniędzy.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 7. Data: 2005-12-14 14:34:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marta Wieszczycka napisał(a):
    > I co najważniejsze - nic za to nie płacisz. Więc ryzyko żadne,

    jak przegra pokryje koszty zastępstwa procesowego drugiej strony

    KG

  • 8. Data: 2005-12-15 23:51:55
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    kam wrote:

    > jak przegra pokryje koszty zastępstwa procesowego drugiej strony
    >
    > KG

    Hmm, jak włączy w sprawę któregoś z rzeczników albo UOKiK, to na pewno
    nie płaci niczego, ani kosztów sądowych, ani adwokackich. Nawet jeśli
    sprawa będzie przegrana. Czyli tu ryzyko jest zerowe.

    Problem może pojawić się dopiero, jak sam wystąpi do sądu.
    Oczywiście kosztów sądowych nadal żadnych nie będzie musiał ponosić, to
    nie ulega wątpliwości.
    A koszty adwokackie, jeżeli już, to o ile dobrze pamiętam w jakiejś
    mocno okrojonej wersji...
    Jak wiesz coś więcej, to napisz. Chętnie posłucham, szczególnie, że ta
    kwestia ma znaczenie także w paru innych sytuacjach (rodzinne, pracy)

  • 9. Data: 2005-12-18 21:23:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

> [...]
    > nie płaci niczego, ani kosztów sądowych, ani adwokackich. Nawet jeśli
    > sprawa będzie przegrana. Czyli tu ryzyko jest zerowe.

    A to tak. To znaczy jak przekona rzecznika, UOKIK albo organizację
    konsumencką do wniesienia pozwu. Ale ponieważ wówczas oni ryzykują, to
    rzecznik albo organizacja może nie chcieć.

> [...]
    > nie ulega wątpliwości.
    > A koszty adwokackie, jeżeli już, to o ile dobrze pamiętam w jakiejś

    Zdaje się, że 360 zł (stawka minimalna), więc teoretycznie może być
    więcej....

    > Jak wiesz coś więcej, to napisz. Chętnie posłucham, szczególnie, że ta
    > kwestia ma znaczenie także w paru innych sytuacjach (rodzinne, pracy)

    Zwolnienie od kosztów sądowych, nieważne czy ustawowe, czy przyznane
    przez sąd, nie oznacza przecież zwolnienia od obowiązku zwrotu kosztów
    drugiej stronie, w tym kosztów zastępstwa procesowego.

    KG