  • 1. Data: 2005-12-13 01:45:37
    Temat: Kara za libację w kościele
    Od: bp Jan Marchewka <m...@o...org.pl>

    Czy jakas dobra duszyczka moze mi wyjasnic jak to jest ze
    prokurator za publiczne pieniadze zajmuje sie ochrona prywatnych uczuc
    prywatnej osoby (proboszcza)? Interesuje mnie zwlaszcza podstawa prawna
    scigania przez pana policjanta osoby za "używanie wulgarnych słów w
    stosunku do Boga". Ktory to bedzie paragraf?

    Poniedziałek, 12 grudnia 2005

    Kara za libację w kościele
    IAR 17:10

    Wrocławska prokuratura oskarżyła dwóch młodych mężczyzn o obrazę uczuć
    religijnych proboszcza kościoła świętego Michała we Wrocławiu. Jednego z
    mężczyzn czeka proces, drugi poprosił o karę bez procesu.

    Mężczyźni ukryli się w konfesjonale gdzie pili alkohol. Zauważyły ich
    kobiety układające kwiaty, które wezwały proboszcza. Na jego widok
    mężczyźni - według policyjnego raportu - "zaczęli używać wulgarnych słów
    w stosunku do Boga i pluli w konfesjonale".

    Jeden z mężczyzn - 28-letni Krzysztof W. próbował uciec z kościoła,
    kradnąc stułę. W goniących go wiernych rzucił butelką z nalewką, która
    rozbiła się na drzwiach.

    Mężczyznę czeka proces. Grozi mu do 2 lat więzienia. Drugi z oskarżonych
    22-letni Damian L. przyznał się do zarzutów i poprosił o karę bez
    procesu. (aka)