  • 1. Data: 2005-12-12 22:01:55
    Temat: Solid Security a Umowa zlecenie - Oszustwo?
    Od: Jedrzej <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zatrudniłem się na umowę zlecenie w w/w firmie, niestety umowy nie chcą mi
    wydać,
    nie dostałem ją tylko do przeczytania i powiedziano mi że będzie w firmie,
    co teraz?
    Jak ją dostać, nawet nie mogę się w Urzędzie Pracy wyrejestrować bo każą
    mi ją przynieść.

    Pozdrawiam

    Jędrzej

  • 2. Data: 2005-12-12 22:56:57
    Temat: Re: Solid Security a Umowa zlecenie - Oszustwo?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > co teraz?
    > Jak ją dostać, nawet nie mogę się w Urzędzie Pracy wyrejestrować bo każą

    Bylo niedawno - kodeks karny przewiduje kary za niewydawanie tego typu
    dokumentow. Niestety, nie potrafie znalezc watku, w ktorym bylo to opisywane
    (ktos opisywal sytuacje, w ktorej pracodawca "utrudnial" - nie chcial wydac
    umowy zlecenia mimo zaplacenia za prace). W odpowiedzi ktos podal konkretny
    paragraf. To bylo chyba w grudniu. Poszukaj.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2005-12-12 23:41:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    Art. 276 kk - tylko jest kłopot z udowodnieniem tego, bo firma będzie
    twierdzić, ze pracownikowi wydała, tylko on gdzieś zgubił. Najpierw
    bym na Twoim miejscu sprawdził, czy w ogóle zgłosili Cię do
    ubezpieczenia społecznego, bo najczęściej niewydawanie umów ma właśnie
    na celu uniknięcie tego. Wówczas ewentualnie 219 kk wchodzi w rachubę.
    Jeśli to chodzi o tę firmę http://www.solidsecurity.pl/ to firma ta
    działa jako licencjonowana agencja ochrony. No to ryzykuje tym
    bardziej, że działanie na szkodę osoby (czyli wyrok skazujący) łączy
    się z utratą licencji.

    W tym wypadku najprościej będzie, jak powiadomisz pisemnie Urząd Pracy
    o podjęciu pracy. Oni Cię również na piśmie wezwą do przedłożenia
    umowy. idziesz z tym pismem do pracodawcy i pytasz, co masz zrobić.
    Zatrudniając Cię na czarno niejako sami sobie wiążą ręce. Jak
    powiadomisz organa ścigania, to tracą licencję.

  • 4. Data: 2005-12-13 09:52:35
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 13 gru o godzinie 00:41, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Art. 276 kk - tylko jest kłopot z udowodnieniem tego, bo firma będzie
    > twierdzić, ze pracownikowi wydała
    ^^^^^^^^^^^^
    wKF - jakiemu "pracownikowi"?
    *Zleceniobiorcy*!!

    Ponadto - do pytającego - jak mogłeś *się zatrudnić* na UZ w jakiejś
    firmie?

    IMO; zawarto z Tobą Umowę Zlecenie - przecież w momencie jej zawierania -
    podpisują taką umowę DIWE strony:
    - zleceniodawca;
    - zleceniobiorca
    Amen.
    Dlaczego po podpisaniu dwóch egzemplarzy UZ nie zabrałeś jednego ze sobą?
    W bankomacie po wydaniu przez niego pieniędzy tez nie zabierasz ze sobą,
    zostawiasz je?

    Naiwnych nie sieją .......

    --
    Herbi
    13-12-2005 10:52:31

  • 5. Data: 2005-12-13 13:01:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sobą?
    > W bankomacie po wydaniu przez niego pieniędzy tez nie zabierasz ze

    A pracowałeś kiedyś w takiej firmie? Ja tam mu się wcale nie dziwię.
    Po prostu następnego dnia by się okazało, ze nie ma konwoju ani
    obiektu dla niego i tyle.

  • 6. Data: 2005-12-13 21:25:53
    Od: Jedrzej <m...@p...onet.pl>

    Dnia 13-12-2005 o 10:52:35 Herbi <z...@o...pl> napisał:

> [...]
    > W bankomacie po wydaniu przez niego pieniędzy tez nie zabierasz ze sobą,

    Nie jestem naiwny, umowę podpisałem przed pierwszym dniem miesiąca, potem
    miał się podpisać
    ich dyrektor a pierwszego jak przyjdę do pracy miałem dostać kopię
    podpisaną.
    Ale może jestem naiwny, za bardzo wierzę w ludzi...

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi
    Pozdrawiam

    Jedrzej