  • 71. Data: 2010-12-08 15:36:55
    Temat: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 15:50, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:ido3lk$f8t$1@news.onet.pl...

    > Podpowiesz gdzie szukać?

    USTAWA
    z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i
    wymianie danych gospodarczych

    Art. 48.
    1. Kto przekazuje do biura nieprawdziwą informację gospodarczą, podlega
    grzywnie do 30 000 złotych.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2010-12-08 15:39:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chyba raczej upominawczego. W nakazowym sędzia bardzo dokładnie bada nad
    > dowodami :)

    Na co? Dostarczasz fakturę i niby z czego sędzia ma wydedukować, czy
    dłużnik za nią zapłacił? - Pomijam oczywisty przykład, gdy na fakturze
    wzmiankowano jej uregulowanie.

  • 73. Data: 2010-12-08 15:52:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 16:39, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Na co? Dostarczasz fakturę i niby z czego sędzia ma wydedukować, czy
    > dłużnik za nią zapłacił? - Pomijam oczywisty przykład, gdy na fakturze

    Sama faktura to za mało na nakazowe. Musi być zaakceptowany rachunek
    (niech będzie faktura, choć są wątpliwości, czy podpis na fakturze
    oznacza uznanie roszczenia) i jeszcze wezwanie do spełnienia świadczenia.

    Fałszywe uprawdopodobnienie powyższego to po prostu sfałszowanie
    podpisu. Świadomie mało kto się odważy.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2010-12-08 16:00:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-08 16:52, Liwiusz pisze:
> [...]
    > oznacza uznanie roszczenia) i jeszcze wezwanie do spełnienia świadczenia.
    >
    > Fałszywe uprawdopodobnienie powyższego to po prostu sfałszowanie

    Tyle, że dziś nie trzeba podpisywać faktur.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 75. Data: 2010-12-08 16:02:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 17:00, Arek pisze:

    > Tyle, że dziś nie trzeba podpisywać faktur.

    Nie trzeba, tylko co z tego?

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2010-12-08 17:35:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Fałszywe uprawdopodobnienie powyższego to po prostu sfałszowanie podpisu.

    Ale nadal żaden z tych dokumentów tak naprawdę nie weryfikuje, że dłużnik
    nie uregulował należności. Mnie chodzi o sytuację, przy której uzyskuję
    nakaz zapłaty na faktyczną należność, tyle, że już wcześniej uregulowaną.

  • 77. Data: 2010-12-08 17:38:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Arek wrote:

    > Tyle, że dziś nie trzeba podpisywać faktur.

    I w związku z tym niepodpisana faktura na niewiele się przyda w takim
    postępowaniu.

    Dlatego warto dawać do podpisu.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 78. Data: 2010-12-08 18:14:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 18:38, Massai pisze:

    > I w związku z tym niepodpisana faktura na niewiele się przyda w takim
    > postępowaniu.
    >
    > Dlatego warto dawać do podpisu.

    Ja zawsze polecam weksel w takiej sytuacji. Nie żaden in blanco, tylko
    zupełny.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2010-12-08 18:16:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup
    Numeru zastrzeżonego nie zafiltrujesz.

    Ar ju siur? :>
    U mnie można zablokować: ostatnie połączenia, z kontaktów, ręcznie wpisany,
    prywatne numery i nieznane numery

  • 80. Data: 2010-12-08 18:22:16
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Kiedyś był na to sposób:
    Podanie nr komórkowego i ciche odbieranie połączenia, a minuty mendom stukały w
    kosztach.
    Teraz chyba już za tanie rozmowy nawet na komórki są.
    Załóż sobie 0-70x albo numer w Kaliningradzie lub satelitarny i zadzwoń do nich;-))

    -----