  • 1. Data: 2003-10-06 19:47:36
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - jakie doświadczenia?
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Przymierzam się do zakupu mieszkania i wiem że na wiele rzeczy trzeba
    uważać, wiele rzeczy sprawdzać itd.
    Jednak książki gazety i poradniki w Internecie swoją drogą a doświadczenia
    osobiste to co innego.
    Dlatego też może ktoś z Was już przez to przechodził i ma jakieś własne
    spostrzeżenia i uwagi.
    Na czym warto się skupić gdzie trzeba uważać i co po kolei trzeba załatwiać,
    banki urzędy itd.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-10-07 20:25:52
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - jakie doświadczenia?
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

> [...]
    > spostrzeżenia i uwagi.
    > Na czym warto się skupić gdzie trzeba uważać i co po kolei trzeba

    Ja również jestem na etapie zakupu mieszkania własnościowego. I
    zastanawiałam się nad wzięciem kredytu mieszkaniowego w PKOBP (jestem
    klientką). Ostatecznie zrezygnowałam. Nie tyle ze względu na formalności,
    jakie trzeba przeprowadzić, ale na inny fakt. O czym za chwilkę.
    Kredyt mieszkaniowy (teraz nawet podobno jest jakaś promocja) możesz wziąć
    na 80% wartości mieszkania (czyli wartości ujętej w akcie notarialnym).
    Wg źródeł otrzymanych z banku, nie musiałam robić umowy przedwstępnej przed
    pójściem do banku. Wystarczyło oświadczenie osoby, która sprzedaje
    mieszkanie o tym, że zamierza sprzedać mi to mieszkanie.
    Potem z takim oświadczeniem, zaświadczeniem o zarobkach za trzy ostatnie
    miesiące (na formularzu banku), z PIT za dwa ostatnie lata 2002 i 2001
    miałam udac się do banku.
    Na miejscu wypełniam wniosek.
    Rozpatrzenie wniosku -to ok. 2, 3 tygodnie. Później -jeśli oczywiście
    wyraża bank zgodę na udzielenie kredytu- razem ze sprzedającym udaję się do
    notariusza, gdzie sporządzana jest umowa kupna-sprzedaży. Z aktem
    notarialnym idę ponownie do banku. Pieniądze uruchamiane są w 1 lub dwa dni
    po dostarczeniu aktu. I można uregulować płatność pozostałej kwoty-tych 80%.
    Aaaaa.... dodatkowo na pewno otrzymasz dokumenty od banku, który wyśle Cię
    do Sądu, aby tam ustanowić hipotekę -zabezpieczenie dla banku. A na czas
    ustanowienia hipoteki (ok. 6 m-cy) będziesz musiał dodatkowo opłacić
    ubezpieczenie mieszkania "na wszelki wypadek" ;-). Wszystko powiedzą w bank
    ;-) (dbają o klienta)
    I być może te etapy mogą się trochę różnić od tego, co jest w moim rejonie
    (D. Śląsk).

    A dlaczego zrezygnowałam z kredytu mieszkaniowego?
    1. Biorąc 80% z kwoty notarialnej 28.000zł, przez 25 lat płaciłabym 230zł
    (stałe raty)-a to wynosi 69.000zł (Popatrz, ile przewyższa kwota wpłacana do
    Banku przez te 25lat kwotę którą chciałabym wziąć-szok!).
    Dodatkowo nie mogę przez 25 lat sprzedać mieszkania.
    2. Moje mieszkanie nie jest drogie i wolałam załatwić kredyt gotówkowy - tym
    bardziej, że mam jeszcze finansową pomoc rodziców. Za 4 lata będę już bez
    kredytu :-) I mogę sobie robić z mieszkaniem co tylko chcę od dnia zakupu
    ;-)

    p.s. z tego co wiem, oprócz kredytu na mieszkanie możesz otrzymać także
    kredyt z przeznaczeniem na remont; tylko wówczas pracownicy banku
    sprawdzają/oceniają, czy włożone pieniądze w remont rzeczywiście zwiększą
    wartość mieszkania i czy po dodaniu kwoty kredytu na remont w mieszkanie o
    tyle zwiększy się wartość mieszkania... trochę namiąchałam, ale może
    zrozumiesz;-)

    Pozdrawiam.