  • 71. Data: 2003-07-29 11:09:19
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Nie masz prawa, opłata dodatkowa jest opłatą dodatkową i tylko nią. Ale
    > o ile mi wiadomo, poza samą opłatą pasażer jest zobowiązany nabyć jednak
    > bilet na przejazd, więc pewnie w niektórych środkach komunikacji jest to
    > traktowane równoważnie, a w innych "z urzędu" wystawiany jest również
    bilet.

    Oplata dodatkowa zawiera w sobie przewozne.

    pdr
    Olo

  • 72. Data: 2003-07-29 11:12:02
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > jeśli będziesz sobie tak stał, a ja przez to nie będe mógł wysiąść, to
    > popełniasz przestępstwo ;)

    A swistak siedzi i zawija je w te sreberka

    pdr
    Olo

  • 73. Data: 2003-07-29 11:15:27
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Pewno kontrolerowi, chociaż cwaniaczek może mieć znajomych świadków.

    Ja rowniez moge miec (a wrecz na pewno bede mial) paru swiadkow, ktorzy w
    dodatku zgodnie potwierdzą, ze jego swiadkow tam w ogole nie bylo :-)

    > Ale wiesz, odbiegamy od meritum, czyli faktu, czy zgodnie z prawem
    > kontroler może uniemożliwić w jakiejkolwiek formie pasażerowi wysiąście
    > z autobusu. Istnieje też inne rozwiązanie takiej sytuacji niż
    > przedstawione powyżej. Pasażer pojedzie tam, gdzie go zmusisz, po czym
    > wytoczy Ci sprawę w sądzie z żądaniem zadośćuczynienia (powiedzmy za
    > spóźnienie do pracy została mu obcięta premia) i jeśli przez Twoje
    > świadome (z udowodnieniem świadomości czynu nie będzie raczej w sądzie
    > trudno) i niekoniecznie uzasadnione (głosy w tej dyskusją są podzielone)
> [...]

    Duuuzo zdrowka zycze :-)))
    I powiem szczerze - nie moge sie doczekac takiego procesu.

    pdr
    Olo

  • 74. Data: 2003-07-29 11:18:07
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > [..]wowczas niechcący obiję mu facjatę tak, ze przez tydzien na oczy nie
    > przejrzy, argumentując, ze autobusem szarpnęlo, albo posliznąl się na
    > mydle[..]
    >
    > nie kazdemu, ale tylko takim, ktorzy beda chcieli wysiasc z autobusu a
    > on bedzie stal w drzwiach i to uniemozliwial

    No oczywiscie, ze jesli bedziesz zbyt zwawo wymachiwak raczkami to mozesz
    liczyc na lomot - mam do tego pelne prawo.

    pdr
    Olo

  • 75. Data: 2003-07-29 11:21:28
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > oj tu sie troszke zagalopowales poniewaz, prawo daje uprawnienia do
    > nieuiszczania oplat za przejazd np. honorowym dawcom krwi, obroncom
    warszawy
    > i jeszcze paru innym. ale z reszta masz racje.

    Ale my tu nie rozmawiamy o osobach uprawnionych do bezplatnych przejazdow
    tylko o cwaniaczkach wyludzających przejazd

    btw. pisz w szerszym kontekscie - ja np. normalnie bym spisal honorowego
    dawcę krwi czy obroncę Warszawy...

    pdr
    Olo

  • 76. Data: 2003-07-29 11:25:22
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Złodziejem będzie, jak sąd wyda wyrok. Narazie jest pasażerem bez
    > ważnego biletu, nawet nie wiesz, czy dopuścił się tego czynu umyślnie.

    A co za roznica umyslnie, czy nie?

    pdr
    Olo

  • 77. Data: 2003-07-29 11:34:40
    Od: "GT!" <d...@S...waw.pl>

    > btw. pisz w szerszym kontekscie - ja np. normalnie bym spisal honorowego
    > dawcę krwi czy obroncę Warszawy...

    nie czytalem regulaminu w autobusach ale jadac metrem nie mozna sobie
    wygladac za okna bo tam jest nudno :) wiec czytam sobie regulamin i na tym
    regulaminie stoi napisane ze miedzy innymi te dwie grupy ludzikow maja prawo
    jezdzic bez placenia.

    pzodro, GT!

  • 78. Data: 2003-07-29 12:02:31
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > wygladac za okna bo tam jest nudno :) wiec czytam sobie regulamin i na tym
    > regulaminie stoi napisane ze miedzy innymi te dwie grupy ludzikow maja

    Prawdę mowiąc bardziej mialem na mysli wyjscie poza Warszawę, a nie tylko
    poza metro warszawskie :-))

    pdr
    Olo

  • 79. Data: 2003-07-29 13:29:32
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik GT! <d...@S...waw.pl> napisał:
> [...]
    > regulaminie stoi napisane ze miedzy innymi te dwie grupy ludzikow maja prawo

    Ale też tylko po spełnieniu dokładnie określonych warunków. Nie ma tak,
    że każdy Honorowy Dawca Krwi ma już bezpłatne przejazdy. Nawet Zasłużony
    niekoniecznie musi mieć. Większość miast (tych, które dają zniżki HDK)
    ustaliła dosyć wysokie wymagania odnośnie ilości oddanej krwi.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 80. Data: 2003-07-29 13:53:08
    Od: "GT!" <d...@S...waw.pl>

    > A niby na jakiej podstawie tak sądzisz? Nie istnieje przepis zezwalający
    > na zatrzymanie w takiej sytuacji przez kontrolera, jak też nie istnieje
    > przepis pozwalający na pobicie osoby (poza obroną własną). Tak więc oba
    > te czyny są bezprawne, bo dokonane bez ich "zalegalizowania" przez
    > literę prawa. Różny jest jadnak stopień ich szkodliwości społecznej,
    > zakres odpowiedzialności sprawcy, odbiór społeczny, etc, etc, co
    > oczywiście zauważam.

    w naszym slicznym kraju jest tak, ze co nie jest zabronione jest dozwolone.
    pobicie jest zakazane jak i ograniczenie wolnosci chodz w rozpatrywanym
    przez nas wypadku mysle, ze kontroler moze zatrzymac takiego gapowicza i
    zaden sad go nie skarze chyba, ze kontroler by uzyl sily wobec powyzszego.
    pamietajcie, ze teoria nie zawsze idzie w parze z praktyka.

    pozdro, GT!