  • 81. Data: 2003-07-29 13:58:43
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > Jaka jest podstawa prawna?

    jakbym znał to bym i podał. Opieram się na opinii znajomego, który nigdy nie
    legitymował się konrolerom MPK a ostatnio zaczął bo jakaś ustawa nadała
    uprawnienia do kontroli. A że mało mnie to wtedy interesowało bo miałem
    miesięczny, to tyle tylko zapamiętałem.

    Stryket

  • 82. Data: 2003-07-29 21:14:01
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Jakub Jackiewicz wrote:
    > Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    Ty też nie ustosunkowałeś się do mojej wypowiedzi. Poza tym nie widzę
    powodu wdawania się w off-topic.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 83. Data: 2003-07-29 21:15:15
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > A co za roznica umyslnie, czy nie?

    Oczywiście żadna, i w jednym i w drugim wypadku nie popełnia wykroczenia
    ani przestępstwa.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 84. Data: 2003-07-29 21:23:01
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > bilet.
    > Oplata dodatkowa zawiera w sobie przewozne.

    W ogólności swojego twierdzenia mylisz się. To że akurat na Twoim
    podwórku tak jest, nie znaczy że wszędzie. Z TOiB PKP:

    "Podróżny bez ważnego biletu
    (...)
    Przy obliczaniu należności za przejazd bez ważnego biletu pobiera się:
    a) opłatę taryfową za przejazd,
    b) opłatę dodatkową za przejazd bez ważnego biletu ustaloną na podstawie
    rozporządzenia MTiGM z dnia 09.04.1999 r."

    Pozdrawiam

    PS: Możesz wreszcie przestać wycinać wrotki?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 85. Data: 2003-07-29 21:24:33
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Oczywiscie - wolno Ci kontynuowac podroz do ostatniego przystanku danej
    > linii.

    A oczywiście wszyscy podróżni jeżdżą tylko autobusami KZK GOP Katowice.
    :/ Nie wprowadzaj w błąd. Twoje twierdzenie jest prawdziwe tylko dla
    części środków komunikacji.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 86. Data: 2003-07-29 23:04:10
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>

    Czarek Gorzeński wrote:

    | Ty też nie ustosunkowałeś się do mojej wypowiedzi.

    Nie dotyczyła mojego pytania. Odpowiesz na nie w końcu czy nie?

    | Poza tym nie widzę powodu wdawania się w off-topic.

    Jak najbardziej on-topic. Nadal jestem ciekaw jak sobie wyobrażasz
    istnienie komunikacji miejskiej przy takim, a nie innym stosowaniu
    przepisów. Cytować paragrafy to każdy potrafi, ale zastanowić się nad tym
    jaki to ma związek z rzeczywistością to już trudniej, co nie?

    --
    Jakub Jackiewicz, Josephsdorf-O/S **** m...@w...katowice.pl
    Górnośląskie Tramwaje: http://www.wpk.katowice.pl/memphis/

  • 87. Data: 2003-07-30 09:01:04
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Jakub Jackiewicz wrote:
    > Nie dotyczyła mojego pytania. Odpowiesz na nie w końcu czy nie?

    Nie widzę potrzeby. Próbuję ustalić faktyczny stan prawny, a nie gdybać,
    co by było gdyby.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 88. Data: 2003-07-30 10:14:54
    Od: "Majka" <g...@g...pl>

    > Oczywiscie - wolno Ci kontynuowac podroz do ostatniego przystanku danej
    > linii.

    Mam pytanie. Kontrolowali mnie w autobusie. zapomniałem miesięcznego to
    spisali, a potem anulowałem. tylko przy kontroli ja chciałem jechać dalej a
    kontroler stwierdził, że on wysiada wobec czego ja też. na szczęście
    złapałem po chwili drugi autobus bo bym się spóźnił. czy w takim wypadku
    mogli mi kazać wysiąść? to znaczy nie kazali tylko zabrali dowód i wysiedli.
    I jeszcze jedno jakbym się spóźnił mógłbym żądać zadośćuczynienia?

    Michał K.

  • 89. Data: 2003-07-30 15:57:22
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> niebacznie popelnil

    > Abstrahując od kasowania czy niekasowania biletow - podstawą
    > dokonania przejazdu w komunikacji miejskiej jest zaplacenie za
    > ten przejazd (nie dotyczy osob zwolnionych z tego obowiazku).
    > Osoba, ktora wsiadając do pojazdu uzyskala bilet od
    > wysiadajacego pasazera _nie_zaplacila_ za przejazd.

    Twoim zdaniem gdy otrzymam _nieskasowany_ bilet w prezencie,
    to pomimo że go skasuję, mój przejazd jest nieopłacony a dowód
    uiszczenia opłaty w postaci biletu - nieważny?

    A czy na KP i PKS obowiązują inne zasady?
    Tzn. gdy kupię w Przemyślu bilet do Szczecina,
    wysiądę z pociągu w W-wie, to wsiadajcy Centralnym szwagier
    (brata konia ciotki syn-ktokolwiek) jedzie do Szczecina na gapę
    pomimo otrzymanego ode mnie biletu do tegoż Szczecina?!

    --
    pozdro
    poreba

  • 90. Data: 2003-07-30 16:22:12
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    poreba wrote:
    > A czy na KP i PKS obowiązują inne zasady?

    KP? Masz na myśli PKP?

> [...]
    > (brata konia ciotki syn-ktokolwiek) jedzie do Szczecina na gapę
    > pomimo otrzymanego ode mnie biletu do tegoż Szczecina?!

    W przepisach PKP nie znalazłem punktu zabraniającego tego rodzaju
    działania. Oczywiście z wyjątkiem biletów imiennych, które z samej swej
    natury są nieprzekazywalne.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński