  • 1. Data: 2003-05-27 15:51:34
    Temat: Swiadczenie przedemeryt.i dodatkowa praca
    Od: "<bitrate>" <n...@g...pl>

    Witam.
    Szukalem w internecie informacji dot.swiadczenia
    przedemerytalnego i podjecia w tym czasie dodatkowej pracy.

    Znalazlem takie cos:
    Art. 37n
    2. W przypadku podjęcia przez osobę uprawnioną do zasiłku przedemerytalnego
    lub
    świadczenia przedemerytalnego zatrudnienia, innej pracy zarobkowej
    lub pozarolniczej działalności, prawo do pobierania zasiłku
    przedemerytalnego
    lub świadczenia przedemerytalnego ulega zawieszeniu.

    Ale takze na google jakies informacje ze mozna jednak podjac prace.

    Czy ktos z Szanownych moglby mi to wyjasnic.
    Bylbym bardzo wdzieczny.

    --
    pozdrawiam
    jarek

  • 2. Data: 2003-05-27 17:20:22
    Temat: Re: Swiadczenie przedemeryt.i dodatkowa praca
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Użytkownik "<bitrate>" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Szukalem w internecie informacji dot.swiadczenia
    > przedemerytalnego i podjecia w tym czasie dodatkowej pracy.

    Podstawa prawna - ustawa z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i
    przeciwdziałaniu bezrobociu (jednolity tekst Dz.U.z 2003 r. Nr 58 poz.514)

    art.37n ust.2 pkt 2
    "Prawo do świadczenia przedemerytalnego ulega zawieszeniu w przypadku
    podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, jeżeli łączna kwota
    przychodów, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    uzyskanych w danym miesiącu z tytułu zatrudnienia i innej pracy zarobkowej
    oraz otrzymywanego świadczenia przedemerytalnego byłaby wyższa od kwoty 200
    % zasiłku, o którym mowa w art. 24 ust. 1,"

    Zasiłek o którym mowa w art.24 ust.1 to zasiłek dla bezrobotnych, który na
    dzień dzisiejszy wynosi 498,20 zł (100%). A więc łączny dochód z pracy i
    otrzymywanego świadczenia nie może przekroczyć 996,40 zł (brutto). Jeśli
    przekroczy tę kwotę wówczas świadczenie ulega zawieszeniu.

    Pozdrawiam
    Edyta

  • 3. Data: 2003-05-27 20:23:07
    Od: Kaja <k...@B...op.pl>

    Tak się złożyło,że *edyta* <bb07ek$bb$1@nemesis.news.tpi.pl> Tue, 27 May
    2003 19:20:22 +0200 napisał/a:

> [...]
    > otrzymywanego świadczenia nie może przekroczyć 996,40 zł (brutto). Jeśli
    > przekroczy tę kwotę wówczas świadczenie ulega zawieszeniu.

    Nie pomyliło Ci się coś przypadkiem? Podajesz jakąś starą ustawę z 1994
    roku.
    Przecież osoba pobierająca zasiłek dla bezrobotnych,czy zasiłek
    przedemerytalny nie może zarobić ani grosza,bo straci prawa do otrzymywania
    jednego czy drugiego zasiłku.Przed podjęciem jakiejkolwiek pracy zarobkowej
    powinna się wyrejestrować z Urzędu Zatrudnienia.
    Tak samo osoba bez prawa do zasiłku nie może zarobić ani grosza,bo Urząd
    Zatrudnienia płaci także i za tą osobę składki ZUS.
    Dużo ludzi bezrobotnych pracowało jako rachmistrze i ich Urząd Zatrudnienia
    od razu wyrejestrował.Po miesiącu musieli się rejestrować od nowa.

    --
    Pozdrowienia,
    Kaja

  • 4. Data: 2003-05-27 20:47:11
    Od: "<bitrate>" <n...@g...pl>

> [...]
    Zatrudnienia
    > od razu wyrejestrował.Po miesiącu musieli się rejestrować od nowa.

    Dzieki za odpowiedzi :)

    Mam jednak jeszcze jedno pytanie-chyba w nowym watku zaczne
    ale jesli ktos moze to bardzo prosze tutaj :)

    W jakim czasie od podjecia pracy musze to zglosic do UP
    jesli wyplacane mam swiadczenie przedemerytalne?

    --
    jarek

  • 5. Data: 2003-05-27 22:22:32
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Kaja wrote:
    > Nie pomyliło Ci się coś przypadkiem? Podajesz jakąś starą ustawę z 1994
    > roku.

    jednolity tekst Dz.U.z 2003 r. Nr 58 poz.514

    A Twoja wiedza skąd?

    KG

  • 6. Data: 2003-05-28 14:59:19
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Kaja" <k...@B...op.pl> napisał w wiadomości
    > Tak się złożyło,że *edyta* <bb07ek$bb$1@nemesis.news.tpi.pl> Tue, 27 May

    > Nie pomyliło Ci się coś przypadkiem? Podajesz jakąś starą ustawę z 1994
> [...]

    Przypadkiem nic mi się nie pomyliło. To dokładnie ta ustawa! Poza tym widać
    chyba, że jednolity tekst jest z 2003 r. co oznacza, że po prostu jest
    nowelizowana. Poza tym osoba bezrobotna, rzeczywiście nie może być
    zarejestrowaną w PUP i równocześnie pracować. "Przedemerytów" obowiązują
    jednak inne zasady. I jest dokładnie tak jak napisałam. Może dorobić. Jeśli
    dochód przekroczy dopuszczalną kwotę, to świadczenie jest zawieszone. Co
    wcale nie oznacza, że osoba taka traci prawo do świadczenia. Po zakończonej
    pracy może wrócić do swych uprawnień.

    Pozdrawiam
    Edyta

  • 7. Data: 2003-05-28 15:02:22
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

> [...]
    >
    > W jakim czasie od podjecia pracy musze to zglosic do UP
    > jesli wyplacane mam swiadczenie przedemerytalne?

    O podjęciu zatrudnienia należy powiadomić urząd pracy w ciągu 5 dni od dnia
    rozpoczęcia pracy.

    pozdrawiam
    Edyta