  • 1. Data: 2002-02-27 00:48:48
    Temat: Koszty sądowe
    Od: "Maczo" <m...@n...tychy.net.pl>

    Czy ktoś moze mi naswietliś sposó obliczania kosztów śadowych w sprawie o
    zapłatę
    koszty główne 7072 zł odsetki wiadomo a koszty naliczono 3080 za zwykłe
    niejawne posiedzenie sadu gospodarczego skąd aż tyle???

  • 2. Data: 2002-02-27 14:15:20
    Temat: Re: Koszty sądowe
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, Maczo wrote:

> [...]
    > koszty główne 7072 zł odsetki wiadomo a koszty naliczono 3080 za zwykłe
    > niejawne posiedzenie sadu gospodarczego skąd aż tyle???

    A bo utracony zarobek stron, świadków, biegłych + wynagrodzenie
    adwokatów/radców - suma wcale nie nierealna.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-02-27 20:00:26
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    Stawka minimalna kosztów adwokackich przy takiej wartości przedmiotu sporu
    wynosi 1.000 zł. Pełnomocnik, jeśli ma z klientem podpisaną umowę zlecenia
    prowadzenia sprawy może żądać nawet czterokrotności, do tego dochodzi zwrot
    wpisu, opłaty na pełnomocnictwie. Nazbiera się tego.

    P.S. do Gwidona

    Koszty biegłych i świadków na niejawnym posiedzeniu !!!!!! Gwidon jesteś
    szalony.

  • 4. Data: 2002-02-28 22:49:48
    Od: "Maczo" <m...@n...tychy.net.pl>

    Dzięki , chyba zmienię zawód skoro za wypisanie dwóch wezwań o
    zapłatę i złozenie pozwu czy wniosku w sadzie to moze kosztować 4x1000zł
    Albo szczelę sobie w łeb z zalu że tych pieniędzy nie mogę wydać chocby na
    dzieci
    Ale jakie mam możliwości wniesienia sprzeciwu w zakresie uzasadnienia
    podejrzanie wysokich kosztów adwokackich (mam dwie podobne sprawy gdzie
    koszty są diametralnie niższe ) na dodatek wyrok nie określił w jakiej
    części koszty zawierają żeczywiste koszty sądowe a w jakiej koszty
    zastępstwa procesowego??
    Z góry dzięki za kontynuację tematu
    KrzysztofW

  • 5. Data: 2002-03-01 00:47:42
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Maczo <m...@n...tychy.net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3c7eb42d$...@n...vogel.pl...
    > zapłatę i złozenie pozwu czy wniosku w sadzie to moze kosztować 4x1000zł
    > Albo szczelę sobie w łeb z zalu że tych pieniędzy nie mogę wydać chocby na
    > dzieci

    sprawy do sądu!
    lepiej nie strzelać bo dzieci zostaną bez ojca!

    > Ale jakie mam możliwości wniesienia sprzeciwu w zakresie uzasadnienia
    > podejrzanie wysokich kosztów adwokackich (mam dwie podobne sprawy gdzie
    > koszty są diametralnie niższe ) na dodatek wyrok nie określił w jakiej

    Sądu wyższej instancji za pośrednictwem tego który wydał nakaz zapłaty.
    i nie mowić o podejrzeniach, tylk po prostu zarzucić że wysokość
    kosztów adwokata jest nieproporcjonalne do zawiłości sprawy i w związku z
    tym rażąco
    niesprawiedliwa! Sądy bardzo często zmniejszają te koszty, a ostatnio
    coraz częściej samwe zasądzają minimalne w prostych sprawach z nakazu - co
    jednak
    jednak jest bardzo dyskusyjne! przy zażaleniu określic jaką kwotę koszt
    ów się zaskarża, a więc o ile żąda się zmniejszenia.

    > części koszty zawierają żeczywiste koszty sądowe a w jakiej koszty
    > zastępstwa procesowego??

    zastępstwo - pozostałe to wpis.

    Pozdrawiam
    Marcin.

  • 6. Data: 2002-03-01 12:36:28
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

    Użytkownik "Cinek" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    koszt
    > ów się zaskarża, a więc o ile żąda się zmniejszenia.

    Sąd Najwyższy uznał, iż praktyki takie są niedopuszczalne jeżeli adwokat
    lub radca prawny mieszczą się w stawkach minimalnych określonych w
    rozporządzeniu. Sąd jest związany umową klient-adwokat przedłożona w sprawie
    i nie ma uprawnień do badania czy koszty tam wskazane są uzasadnione (mowa o
    stawkach minimalnych - maksymalnie x 4). Polecam orzeczenia:
    Uchwała Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 12 września 2000 r. III CZP
    18/2000, Uchwała Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 17 października 1991
    r.III CZP 101/91.
    Koszty zastępstwa z urzędu to inna kwestia - tu faktycznie decyduje Sąd.

  • 7. Data: 2002-03-01 21:11:48
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Buker <x...@x...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5ocod$5tu$...@n...tpi.pl...

> [...]
    1991
    > r.III CZP 101/91.
    > Koszty zastępstwa z urzędu to inna kwestia - tu faktycznie decyduje

    obowiązującym prawem i rzeczywistość jest czasami inna.
    np. sąd rejonowy w znanym nam mieście zasądzają minimalne koszta w
    postępowaniu uproszczonym (oczywiście można się żalić, ale ile to
    dodatkowych papierków).
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 8. Data: 2002-03-02 18:48:55
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

> [...]
    > np. sąd rejonowy w znanym nam mieście zasądzają minimalne koszta
    > postępowaniu uproszczonym (oczywiście można się żalić, ale ile to

    Zgadzam się, że praktyka jest smutna ale jeśli ktoś się zaprze i odwoła
    to swoje dostanie...

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2002-03-02 22:55:49
    Od: "Maczo" <m...@n...tychy.net.pl>

    Tego tylko trzeba człowiekowi nadziei ze można coś zmienić i otuchy że
    trzeba próbować. Dzięki wszystkim za niusy w tej sprawie W ramach
    wdzięczności życzę Wszystkim wygranej w totolotka -;))
    Krzysztof