  • 1. Data: 2002-02-26 22:12:43
    Temat: szkodliwa gierka sieciowa
    Od: "JamŁasic" <0...@w...pl>

    -jest sobie strona na której jest gierka
    -podczas grania bardzo dużo/szybko się" dzieje" na ekranie

    załóżmy jest to wyjątkowo szkodliwe dla oczu/psyhiki
    [chodzi o to co się kiedyś działo z dziećmi w Japonii podczas
    oglądania pokemonów]

    czy jeśli przed wejściem jest widoczne ostrzeżenie
    o szkodliwości dla osób wrażliwych na takie rzeczy
    to, to^^ starczy?
    tzn. czy mogę mieć przez to jakieś kłopoty?

    Łasic
    http://3level.prv.pl

  • 2. Data: 2002-02-27 14:11:59
    Temat: Re: szkodliwa gierka sieciowa
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Feb 2002, JamŁasic wrote:

    > załóżmy jest to wyjątkowo szkodliwe dla oczu/psyhiki

    Wiadomo że wysoka częstotliwość odświeżania obrazu oraz płynne animacje
    mogą powodować napady padaczkowe u osób dotkniętych epilepsją (nie
    wszystkich) - tzw. motion sickness. O wpływie na wzrok i psychikę nic nie
    wiem.

    > czy jeśli przed wejściem jest widoczne ostrzeżenie
    > o szkodliwości dla osób wrażliwych na takie rzeczy
    > to, to^^ starczy?

    Tak. Zignorowanie ostrzeżenia przez poszkodowanego powinno się traktować
    jako wyłączne przyczynienie się do powstania szkody, oczywiście pod
    warunkiem że ostrzeżenie jest na tyle konkretne że czytający je zdaje
    sobie sprawę ze skutków jakie mogą wyniknąć z jego działań - nie wystarczy
    zatem ogólnie "szkodliwe dla oczu/psychiki [sic]".

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.