  • 111. Data: 2024-03-22 23:34:02
    Temat: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.03.2024 o 16:19, J.F pisze:

    > nie potrzebuje, ale:
    > -nielegalną broń łatwiej zdobyć, jeśli w kraju jest jej dużo.
    > A jak jest mało, to trudniej.
    >
    > -jak go kiedyś złapią z bronią, to się z tego robi teraz cięzkie
    > przestępstwo, a jak będzie bron powszechna ... drobne wykroczenie?

    Przestępcy w ogóle rzadko potrzebują broni. Broni potrzebują zwykli
    ludzie by się przed przestępcami obronić.

  • 112. Data: 2024-03-22 23:47:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Raczej to sobie wymyślił, tym bardziej że przecież na te strzelnice nie
    > chodzi bo się nimi brzydzi, więc skąd miałby wiedzieć? Moim zdaniem to
    > niezbyt lotne towarzystwo - raczej w dużej mierze nowobogaccy niż
    > prawaki. Mamy jednego strzelca i "kierownika strzelnicy" Prawakiem
    > raczej on nie jest. Nowobogackim zresztą też nie.

    Ale coś mi się wydaje, że nie jest jakoś mocno przeciwny dużo większej
    dostępności do broni? Co trochę w sumie dziwne.

    --
    Marcin

  • 113. Data: 2024-03-22 23:53:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > nie potrzebuje, ale:
    > -nielegalną broń łatwiej zdobyć, jeśli w kraju jest jej dużo.
    > A jak jest mało, to trudniej.

    Jak broń jest powszechnie dostępna to jest powszechnie dostępna. To tak
    na zasadzie, że nie rzucisz kamieniem jeśli nie masz go pod ręką. A jak
    wygląda kontrola dostępności do tej broni, aby osoby z problemami nie
    miały do niej dostępu, to widać doskonale po Stanach. U nas nie byłoby z
    pewnością lepiej.

    --
    Marcin

  • 114. Data: 2024-03-23 00:03:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-22, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Różne są zainteresowania, więc strzelnicą nie ma co się podniecać bardziej
    > niż oglądaniem mordobicia w oktagonie, ale moim zdaniem miłośnicy jednego i
    > drugiego są lekko zaburzeni.
    > Z drugiej strony, mam kolegę w pracy, który trenuje tajski boks, a jest
    > bardzo sympatyczny i uczynny, więc rozmaicie to może być.

    Mam wrażenie, że większość facetów lubi oglądać filmy akcji i nie robi
    tego dla romantycznej i wyszukanej intelektualnie fabuły.

    --
    Marcin

  • 115. Data: 2024-03-23 01:08:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Szczególnie jak się jezyka obcego nie zna.

    Noooo. Można nawet z tego zrobić dodatkowy przymiot. Przecież mamy
    piękny język własny nie po to by kalać się jakimś zagranicznym bełkotem.
    Na pl.rec.kuchnia bywała swojego często taka jedna pani, dla której było
    to właśnie cnotą.

    > Z grubsza popieram tezę - cos tych młodych ciągnie do "narodowców",
    > ale jakos tak najwięcej w Białystoku i okolicy. A przecież dzis trudno
    > żyda zobaczyć. Ale może oni dostrzegają tych ukrytych.

    Żyd to element nośny i doskonały pod nieobcność elementów bardziej
    lokalnych. Żyd to element spisku międzynarodowego, który chce Polskę
    zniewolić i (ponownie) paść ją tę Polskę na kolana.

    > We Wroclawiu czasem organizowali jakies manifestacje - przychodziło
    > kilkaset osób. I mamy w mieście dwie szkoły żydowskie - nie słyszałem
    > o jakiś atakach, albo mają dobrą ochronę, albo miejscowi narodowcy
    > mało aktywni :-)

    Kirkutów jakoś też chyba nie pustoszą. Może nie wiedzą, że są.

    > Niewątpliwie - jak się przez lata lekceważyło "Polskę B", to się potem
    > Polska B na jednych obraziła, a drugich lubiła.

    Albo i oderwanie od rzeczywistości, vide Mucha i jej zdziwienie, że
    takie pociągi jeszcze są.

    > Ale ten związek PiS ze środowiskami jest IMO taki sobie - raz ich
    > lubią, za rok nasyłają zomo ... jak to się fachowo mówi - traktują ich
    > instrumentalnie ?

    No bo są im potrzebni nie oni a ich elektorat.

    > No i dla tych "dołów" PiS cos zrobił - podniósł pensje minimalne, więc
    > ich wypłaty, wprowadził 500+ i troche "przymusowych" pracowników
    > odpadło, a reszcie trzeba więcej płacic, itp.

    Zgadza się. I to bardzo dobrze działa u podstaw, u ludzi, którzy wcale
    nie są źli, ani leniwi, ani w jakiś szczególny sposób społecznie
    deficytowi. Ale są często prości i argumenty, że prawo, że Konstytucja
    to nie dla nich. "Że kradną?" "A myślisz, że peło nie kradło?".

    > Taa ... ale ciągle myślisz kategorią "głupie społeczeństwo i mądra
    > władza, która nim steruje". A tu demokrację mamy :-)

    Że bo inżynieria społeczna?
    Definicja z wikipedii:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/In%C5%BCynieria_spo%C5
    %82eczna_(politologia)

    To raczej pasuje do działań pisu. Ale MZ taka definicja jest błędna, bo
    granie na lękach jest manipulacją efektów doraźnych, a inżynieria
    sugeruje efekty długofalowe. Ta brzydka definicja to MZ pozostałość po
    naszych traumach społeczeństw totalitarnych.

    Pwn: https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/inzynieria-spolecz
    na;3915293.html
    "inżynieria społeczna, w krajach anglosaskich określenie praktycznego
    stosowania praw i zasad socjologii w życiu społecznym; szerzej --
    przeprowadzanie zmian społecznych według ustalonego projektu."

    Demokracja w niczym tu nie przeszkadza. I nie, zdecydowanie nie myślę
    kategorią głupsze społeczeństwo. Jeśli już to jest to kategoria
    wyrównania szans. Prostszy to nie głupszy. Prostszy to też ani zły
    moralnie ani gorszy społecznie. Prostszy jak już, to błędnie
    poinformowany lub niepoinformowany, co zwykle wynika właśnie z
    nierówności szans. Nic nie ma to wspólnego z inteligencją.

    > Być może, ale jak miał by to zrobić? Opłacic wielu dziennikarzy?
    > Może jakis owczy pęd wsród pismaków?

    Wystarczy, że kilkunastu oficjeli w różnych krajach wspomni o tym w
    wywiadach, czy informacjach prasowych, których pewnie jest po kilka na
    tyczien. Słowem, bardziej widzę tu możliwość, że rzecz wyszła od strony
    NATO.

    > Hm, ale tak myśląc, kto miałby z tego zysk ... Rosja?
    > Jak im się uda wprowadzic strach w społeczeństwie, to może sie odbije
    > w kolejnych wyborach.
    > I tu być może wystarczą jakies grupy botów, influencerzy, czy
    > "kontrolowany przeciek" - aby dziennikarze zaczęli powtarzać.
    >
    > Z drugiej strony - Macron mowi o możliwosci wysłania żołnierzy,
    > a Rosja w zasadzie nie ma jak zaatakować NATO konwencjonalnie,
    > musiałby to być zmasowany atak atomowy.
    > Pamietać - nie drażnic niedźwiedzia ..

    No właśnie nie do końca łapię sens. Zastanawia mnie intensywność
    komunikatów. Może i zbieg okoliczności.

    --
    Marcin

  • 116. Data: 2024-03-23 01:13:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    15548,szkoly-beda-uczyc-dzieci-strzelac-sprawa-jest-
    kontrowersyjna.html

    > Nie ma już starych zakładów, nie ma komórki OC, nie ma tamtej
    > strzelnicy.
    >
    > Ale zakładam, ze jak szkoła miała na stanie kbks, to kiedys nie niego
    > strzelano. Gdzie? Na boisku?

    W moim liceum było coś chyba na strychu (stary, duży przedwojenny
    budynek), ale nie wiem czy to nie była strzelnica wiatrówkowa. Za moich
    czasów już nie działała.

    A ta przyzakładowa to był wydzielony, 50m "korytarz", z jednej strony
    ograniczony magazynem, z drugiej dość stromą skarpą, na którą mógł wejść
    każdy (i się ześlizgnąć jak miał pecha).

    --
    Marcin

  • 117. Data: 2024-03-23 01:15:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To nie sądzę żeby ktoś tu pamiętał lata 60. Aż takiej geriatii to tu nie

    U nas funkcjonowało to w latach 70. Na pewno końcówka. Wcześniej pewnie
    też.

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2024-03-23 01:22:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Skąd w ogóle pomysł, że przeciętny uczestnik bitwy pod empikiem chodzi
    > na strzelnicę?

    Bo to podchodzi pod modus operandii prawicowego leczenia kompleksów. Ale
    czy chodzą na szczelicę to nie wiem. Spodziwam się, że (%) może chodzić
    ich więcej niż dla innych opcji światopoglądowych.

    > Raczej nie przypadkiem. Politycy i zbrojeniówka?

    Zbrojeniówka tak, ale zastanawia intesyfikacja komunikatów. Lobbowanie
    jest zwykle mniej oczywiste bo np. rozciągnięte w czasie.

    --
    Marcin

  • 119. Data: 2024-03-23 05:33:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo to podchodzi pod modus operandii prawicowego leczenia kompleksów. Ale
    > czy chodzą na szczelicę to nie wiem. Spodziwam się, że (%) może chodzić
    > ich więcej niż dla innych opcji światopoglądowych.

    NIe wydaje mnie się. Prawaki zwykle nie są nadmiernie bogate a to nie
    jest tania rozrywka.

    > Zbrojeniówka tak, ale zastanawia intesyfikacja komunikatów. Lobbowanie
    > jest zwykle mniej oczywiste bo np. rozciągnięte w czasie.

    No od dwóch lat trwa, więc ja wiem czy tak krótko?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 120. Data: 2024-03-23 05:36:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > U nas funkcjonowało to w latach 70. Na pewno końcówka. Wcześniej pewnie
    > też.

    No ale że na przyzakładowej, czy że z własnej broni na własnej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!