  • 1. Data: 2024-03-14 01:52:45
    Temat: Cenzorzy z Facebooka przegrali przed sądem RP3
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-facebook-
    przegral-przed-sadem-pierwszy-taki-wyrok-w-polsce,nI
    d,7387887
> [...]

    > wytoczyła Społeczna Inicjatywa Narkopolityki właścicielowi Facebooka,
    > spółce META. Chodzi o zablokowanie profilu SIN w mediach
    > społecznościowych.
    >
    > Sąd w wyroku nakazał pozwanej spółce META Platforms *Ireland* Limited
    > (dawniej Facebook Ireland) odblokowanie i przywrócenie wszystkich
    > kanałów komunikacji założonych przez Społeczną Inicjatywę
    > Narkopolityki (SIN) w serwisach Facebook i Instagram oraz odblokowanie
    > i przywrócenie wszystkich opublikowanych przez SIN treści wraz ze
    > wszystkimi komentarzami i osobami obserwującymi. [...]

    Sprawa dla mnie najbardziej sprowadza się do tego *dlaczego* Wysoki Sąd
    olał argumentacje że nie jurysdykcji.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2024-03-14 08:59:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 01:52, A. Filip pisze:
> [...]
    d,7387887

    > Sprawa dla mnie najbardziej sprowadza się do tego *dlaczego* Wysoki Sąd

    A jak powiedzą, że nie mamy pańskie płaszcza?

    Robert

  • 3. Data: 2024-03-14 10:30:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:
    przegral-przed-sadem-pierwszy-taki-wyrok-w-polsce,nI
    d,7387887

    > A jak powiedzą, że nie mamy pańskie płaszcza?

    To po pierwsze jest sporawa szansa że *Irlandzki* sąd przyklepie
    egzekwowalność wyroku sądu RP3. Po drugie sąd/RP3 może się przejechać
    po sprzedaży (reklam) Facebooka w Polsce - "Jaki bat taka jurysdykcja".
    Jak Polska była dla zagranicznej firmy internetowej "śladowym rynkiem"
    to zagraniczna firma mogła mieć wyroki sądów RP3 w "najgłębszym poważaniu".

    A jak chcesz cynizmu po innej linii: prawo do olania sądów RP3 przez
    firmę "z Irlandii" będzie prawem do olania sądów "Niemiec i Francji".
    Więc IMHO jak to zrobią sądy w Irlandii to IMHO raczej+ po jakichś
    technikaliach konkretnej sprawy a nie po zasadach bardzo ogólnych.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2024-03-14 14:32:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.03.2024 o 10:30, A. Filip pisze:
> [...]
    > Więc IMHO jak to zrobią sądy w Irlandii to IMHO raczej+ po jakichś
    > technikaliach konkretnej sprawy a nie po zasadach bardzo ogólnych.

    Dla mnie sprowadza się jednak do tego czy właściciel serwisu
    internetowego ma prawo decydować o tym, kogo obsługuje. Wyobraź sobie,
    masz swój serwis i ktoś uparcie chce na nim publikować a Ty nie chcesz
    by to robił. Czemu nie pójdziesz sobie gdzie indziej skoro możesz. Bo z
    tego wyroku wcale nie wynika, że przeciętny kowalski będzie mógł
    publikować a tylko różne organizacje, partie i inni, których stać na
    wytoczenie takiego procesu, notabene chyba na niego zbierali.

  • 5. Data: 2024-03-14 14:41:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 14-03-2024 o 14:32, io napisał:

> [...]
    > publikować a tylko różne organizacje, partie i inni, których stać na
    > wytoczenie takiego procesu, notabene chyba na niego zbierali.

    Problem tu jest taki, że fb pozwolił założyć konto i działać w ramach
    umowy. Zerwał tą umowę jednostronnie bez odszkodowania. Tu nie chodzi o
    to, że ktoś komuś może odmówić, chodzi o to, że ktoś zerwał zawartą
    umowę. Niedotrzymywanie umów jest chyba niekoniecznie zgodne z prawem.
    Jeśli podpiszesz umowę na to, że będziesz wyświetlał na swojej stronie
    reklamę, a jednak w pewnym momencie przestaniesz, choć umowa jeszcze nie
    wygasła, to musisz zapłacić odszkodowanie....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 6. Data: 2024-03-14 16:48:16
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Problem tu jest taki, że fb pozwolił założyć konto i działać w ramach
    > umowy. Zerwał tą umowę jednostronnie bez odszkodowania.

    Zapłacili za założenie tego konta?

    > Tu nie chodzi o
    > to, że ktoś komuś może odmówić, chodzi o to, że ktoś zerwał zawartą
    > umowę. Niedotrzymywanie umów jest chyba niekoniecznie zgodne z prawem.

    Nie wiem co oni tam na tym swoim profilu zamieszczali, ale się wypowiem.
    Czy zamieszczanie treści niezgodnych z regulaminem jest niedotrzymaniem
    umowy? Czy takie postępowanie nie jest zerwaniem zawartej umowy?

    Fajny sposób na zarobek. Stworzyć setki kont. Porejestrować się na
    jakichś publicznie dostępnych _DARMOWYCH_ forach/serwisach
    społecznościowych, zacząć pisać głupoty o chipach w szczepionkach, 5G,
    chemtrailsach, reptilianach i płaskiej Ziemi, a w razie bana wystąpić o
    odszkodowanie za bana...

    > Jeśli podpiszesz umowę na to, że będziesz wyświetlał na swojej stronie
    > reklamę,

    ...za wynagrodzeniem...

    > a jednak w pewnym momencie przestaniesz, choć umowa jeszcze nie
    > wygasła, to musisz zapłacić odszkodowanie....

    Czyli oni płacili fejsbukowi za wyświetlanie swoich treści na profilu
    fejsbuka? Fejsbuk przestał ich treści wyświetlać (choć wziął za to kasę)
    i dlatego należy im się odszkodowanie?

    A z innej strony, być może sąd irlandzki klepnie taki wyrok (choć nie
    wiem, czy musi, skoro jesteśmy członkiem UE), a być może nie.
    Po tym co pis odpierdolił z polskim sądownictwem, to chyba dużo łatwiej
    byłoby przeciągnąć sprawę podważając ważność takiego wyroku wnosząc np.
    o zbadanie niezawisłości tego sądu. Czy jakiś sędzia przypadkiem nie
    został nieprawidłowo powołany, przez nieprawidłowe instytucje... czy coś
    takiego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2024-03-14 17:00:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 14-03-2024 o 16:48, Kviat napisał:

    > Zapłacili za założenie tego konta?

    oczywiście - danymi oraz treściami, które powodują ruch na portalu

    > Nie wiem co oni tam na tym swoim profilu zamieszczali, ale się wypowiem.
    > Czy zamieszczanie treści niezgodnych z regulaminem jest niedotrzymaniem
    > umowy? Czy takie postępowanie nie jest zerwaniem zawartej umowy?

    Jeśli byłyby niezgodne z umową to byłoby to podniesione podczas rozprawy.

> [...]
    > społecznościowych, zacząć pisać głupoty o chipach w szczepionkach, 5G,
    > chemtrailsach, reptilianach i płaskiej Ziemi, a w razie bana wystąpić o

    nie mam pojęcia o czym pisali, ale mają prawo pisać, jeśli nie łamią
    prawa (ew umowy) przy tym o czym chcą.

> [...]
    > o zbadanie niezawisłości tego sądu. Czy jakiś sędzia przypadkiem nie
    > został nieprawidłowo powołany, przez nieprawidłowe instytucje... czy coś

    to juz zupełnie inna historia - odnosiłem się jedynie, czy ktoś ma prawo
    określać tego, jakie chce mieć treści na swojej stronie i komu pozwoli
    zamieszczać treści. Facebook aby mieć duży ruch - pozwala praktycznie
    każdemu w zamian za pewne dane zamieszczać prawie dowolne treści, choć
    od pewnego momentu stwierdził, że będzie stosował uznaniową cenzurę.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 8. Data: 2024-03-15 01:52:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > reklamę, a jednak w pewnym momencie przestaniesz, choć umowa jeszcze nie
    > wygasła, to musisz zapłacić odszkodowanie....

    Regulaminowo zerwał, więc naprawdę nie wiem o czym mówisz.

  • 9. Data: 2024-03-15 02:15:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > Regulaminowo zerwał, więc naprawdę nie wiem o czym mówisz.

    Jeśli w regulaminie FB napisze że użytkownik sprzedaje się w niewolę
    (zostaje niewolnikiem) to będzie to egzekwowalne?
    Że sobie FBook coś wpisał do regulaminu nie znaczy że _musi_ to być
    zgodne z prawem i mogą (mają prawo) to robić.

    Zresztą ja FBookowi szczerze życzę żeby wielkim przeciąganiem a nawet
    wygrywaniem takich i podobnych spraw wspomagali konkurencje.
    Szybko to raczej+ nie będzie ale trend na dekadę już to co innego.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2024-03-15 02:40:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jeśli byłyby niezgodne z umową to byłoby to podniesione podczas rozprawy.

    Jak dla mnie taka niezgodność została uznana za pewnik tylko że "strona
    pozwana broniła się tym, że SIN zgodziła się na regulamin Facebooka, a
    zatem zgodziła się, by mógł on blokować, bądź usuwać strony, posty i
    konta. Sąd podzielił argumentację strony powodowej, że w międzyczasie
    doszło do zmiany regulaminu i nie można przyjąć (...), że użytkownik,
    czyli SIN zgodziła się na wszystkie postanowienia - mówiła sędzia."

    > nie mam pojęcia o czym pisali, ale mają prawo pisać, jeśli nie łamią
    > prawa (ew umowy) przy tym o czym chcą.

    No ale to najpierw muszą sobie znaleźć kogoś, kto im to będzie
    publikował. Nie jest oczywiste, że FB jest takim miejscem. Może np
    powinni własny portal sobie otworzyć.

> [...]
    > każdemu w zamian za pewne dane zamieszczać prawie dowolne treści, choć
    > od pewnego momentu stwierdził, że będzie stosował uznaniową cenzurę.

    Bo to ich prywatny portal a nie publiczne medium transmisyjne.