  • 131. Data: 2015-03-12 15:17:44
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Komornik nie miał prawa uwzględnić informacji z dowodu rejestracyjnego. Tyle.

    Jaki przepis tego zabrania?
    Chrzanić komornika, ja sie zastanawiam nad inna sprawa - co w tym czasie
    robila Policja? No bo zalozmy przyjezdza do mnie gosc z laweta i
    powiada, ze jest komornikiem i ze zabiera mi samochod. Tedy ja mu mowie,
    ze ja zadnych dlugow nie mam, a on mi na to, ze OK, ale sasiad ma, a ze
    samochod blisko sasiada, to sasiad mogl owym samochodem wladac. W
    normalnym kraju pewnie moglbym intruza zastrzelic, ale poniewaz w
    nienormalnym kraju jestesmy, a sam za normalnego sie uwazam, wiec
    dzwonie na policje. Funkcjonariusze przyjezdzaja, legitymuja wszystkich,
    patrza na samochod na lawecie, na wyrok sadu, na moj dow. rejestracyjny i...
    I no wlasnie co:
    a) powinni komornikowi kazac wyp' w podskokach
    b) poddaja badaniu alkomatem komornika
    c) stwierdzaja probe zaboru mienia i zamykaja komornika
    Ja innych mozliwosci nie widze. Czy poszkodowany ich nie wezwal, czy
    byli w zmowie ze zlodziejem-komornikiem?

    > Na zwolnienie w sądzie ciągnika był czas, należało walczyć o ciągnik a nie o sto zł
    kosztów.

    Bo kazdy ma czas, zeby latac po sadach, ktore na zlozenie odwolania daja
    pol godziny, a sobie na rozprawe pol wieku. Zrozum czlowieku, ze
    sytuacja, w ktorej obywatel musi sie bronic przed panstwem, a nie
    panstwo broni obywatela, prowadzi do upadku panstwa. No chyba, ze
    uwazasz, ze "to panstwo (Polska) istnieje tylko formalnie" jak to
    stwierdzil podsluchany minister Sienkiewicz.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 132. Data: 2015-03-12 15:21:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 15:17, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Jaki przepis tego zabrania?

    Taki, który nakazuje zająć ruchomości będące we władaniu dłużnika, a nie
    będące własnością dłużnika.

> [...]
    > Ja innych mozliwosci nie widze. Czy poszkodowany ich nie wezwal, czy
    > byli w zmowie ze zlodziejem-komornikiem?

    Może poczytaj w końcu przepisy i dowiedz się, jaka jest wówczas droga
    odwoławcza?

    > Bo kazdy ma czas, zeby latac po sadach, ktore na zlozenie odwolania daja

    Ależ nie musi, nie ma obowiązku dbać o swoją własność.

> [...]
    > uwazasz, ze "to panstwo (Polska) istnieje tylko formalnie" jak to
    > stwierdzil podsluchany minister Sienkiewicz.

    Najgorsze jest to, że ktoś, kto się nie zna, uznaje, że przepisy są
    takie, jak mu się wydaje że być powinny (tak zwany chłopski rozum) i
    chce, aby wszyscy wokół stosowali jego wyobrażenie o prawie, a nie
    uchwalone przepisy.

    Przecież nie dyskutujemy o tym jakie mamy propozycje zmian w prawie,
    tylko jakie przepisy są tu i teraz.

    --
    Liwiusz

  • 133. Data: 2015-03-12 15:35:40
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-12 o 14:41, Marek pisze:
    > zabezpieczanie
    > na
    >
    > No dobra, ale czego nie rozumiesz w tej konstrukcji: komornik ma prawo
    > zająć rzecz, którą włada dłużnik i koniec. To sąd określa kto jest
    > właścicielem i już. W czym problem? Wyobrażasz sobie możliwe pola do
    > nadużyć gdyby określanie stanu właścicielskiego było "in situ"?

    to jest bardzo proste. Mi się nie podoba patologia:

    1. sprzedaż pomimo złożonej skargi

    2. rozpatrywanie skargi przez więcej niż 7 dni

    3. brak wydania mienia po uznaniu skargi poprzez ponownej zajęcie rzeczy

    Icek

  • 134. Data: 2015-03-12 16:46:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-12, Chocobo <b...@p...fm> wrote:

    > Powiedz to dzieciom których rodzicom komornik zabrał sprzęt potrzebny do
    > zarabiania pieniędzy, bo sąsiad miał jakieś długi.

    A których przypadków jest więcej?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 135. Data: 2015-03-12 16:47:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-11, the_foe <t...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Jezeli komornik ma prawo zabrac i sprzedać rzecz człowieka który nie ma
    > długu, to tak, lepiej zeby w ogole nie było komorników. A dzieci nie
    > głodują bo jest cos takiego jak fundusz alimentacyjny.

    To sprawdź jak on działa...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 136. Data: 2015-03-12 17:05:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Mar 2015 15:35:40 +0100, Icek <i...@d...pl> wrote:
    > 1. sprzedaż pomimo złożonej skargi
    > 2. rozpatrywanie skargi przez więcej niż 7 dni
    > 3. brak wydania mienia po uznaniu skargi poprzez ponownej zajęcie
    rzeczy

    Tu zgoda, ale powyższe dotyczy raczej oceny pracy sądu a nie
    komornika.

    --
    Marek

  • 137. Data: 2015-03-12 17:19:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-03-15 o 08:21, Tomasz Myrdin pisze:

    > Podałem podstawę prawną (którą zresztą znasz), wskazałem na doktrynę, na
    orzecznictwo - co jeszcze mam wskazać?

    Podejrzewam, że i doktryna i orzecznictwo się zmieni i zacznie się,
    stosować ustawę po prostu

  • 138. Data: 2015-03-12 17:21:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-03-15 o 08:09, Tomasz Myrdin pisze:

    > I zwykle tak robi, jeśli jednak wierzyciel domaga się zajęcia niezależnie od tego
    kto jest właścicielem to komornik ma związane ręce.

    Po prostu niewiarygodne i tyle.

  • 139. Data: 2015-03-12 17:22:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-03-15 o 12:57, Icek pisze:

    > Czy zatem jak dłużnik jedzie autobusem MPK (bo powiedzmy jest
    > zatrudniony jako kierowca) to komornik już może zająć ten autobus ?

    Czemu się tak ograniczasz. Zająć wszystkie pieniądze z portfeli
    pasażerów i niech udowadniają, że to nie dłużnika :-)

  • 140. Data: 2015-03-12 17:29:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czemu się tak ograniczasz. Zająć wszystkie pieniądze z portfeli
    > pasażerów i niech udowadniają, że to nie dłużnika :-)

    Kierowca autobusu włada portfelami pasażerów? No ładnie, ładnie, coraz
    większe głupstwa tu wyczytuję ;)

    --
    Liwiusz