  • 11. Data: 2010-06-15 18:50:30
    Temat: Re: Kolejne pytanie o zachowek
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:hv8flf$jaq$1@news.dialog.net.pl>:

> [...]

    > Zaraz, czy mógłbym zostać oświecony, bo chyba nie rozumiem.
    > Mam powiedzmy dom. Stanowi moją wyłaczną własność, innego majątku nie mam.
    > Oprócz mania domu mam też kaprys i w związku z tym kaprysem obdarowuję domem
    > kompletnie obcą mi prawnie osobę i przenoszę się pod most - w końcu mogę,
    > nie.
    > Wszystko zgodnie z prawem, osoba płaci podatek, dom jest jej.
    > Następnie decyduję się kopnąć w kalendarz. I zgłasza się ktoś z moich
    > wydupconych spadkobierców do osoby obdarowanej z jakimiś realnymi żądaniami

    A czy to co w cytacie z KC powyżej tak sugeruje?

    Bo IMHO dokładnie odwrotnie -- darowizna przed zawarciem małżeństwa nawet
    jeden dzień przed-- małżonek może polizać przez szybkę. W przypadku dziecka
    300 dni...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2010-06-15 19:09:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hv8gim$vpt$1@news.onet.pl wombi <w...@o...eu>
    pisze:

    > Tak jest. Jeśli darowizna dla osoby trzeciej była nie dalej niż 10 lat
    > temu a dla osoby uprawnionej do zachowku bez tego ograniczenia.

    Aż mi ciężko uwierzyć, przecież to chore!

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2010-06-15 19:14:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:100615.205030.psp.257@int.dyndns.org.invalid 'Tom N'
    <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

> [...]
    > Bo IMHO dokładnie odwrotnie -- darowizna przed zawarciem małżeństwa nawet
    > jeden dzień przed-- małżonek może polizać przez szybkę. W przypadku
    Zapytałem na nieco większym poziomie ogólności - o każdego spadkobiercę.
    Sam zapłaciłem niegdyś haracz temu gównianemu państwu za spadek po moich
    Rodzicach. Dziś już tego nie ma.
    Ale żeby ktoś mógł przyjść do mnie i powiedzieć "mój tatuś dał ci 5 lat temu
    mieszkanie. masz mi za to zapłacić"??

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2010-06-15 20:24:18
    Od: BK <b...@g...com>

    On 15 Cze, 17:04, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

> [...]
    > rzecz os b nie b d cych spadkobiercami albo uprawnionymi do zachowku.
    > 2. Przy obliczaniu zachowku nale nego zst pnemu nie dolicza si do spadku
    > darowizn uczynionych przez spadkodawc w czasie, kiedy *nie mia zst pnych*.
    > Nie dotyczy to jednak wypadku, gdy darowizna zosta a uczyniona na mniej ni
    > _trzysta dni przed urodzeniem si zst pnego._
    > 3. Przy obliczaniu zachowku nale nego ma onkowi nie dolicza si do spadku
    > darowizn, kt re spadkodawca uczyni *przed zawarciem z nim ma e stwa*.
    >
    > Wychodzi, e dzieciom zmar ej siostry mo e si ewentualnie co nale e , ale

    Zeby bylo ciekawiej coraz wiecej spraw o zachowek jest na wokandzie. A
    liczenie wysokosci zachowku wielu sedziow doprowadza do nerwicy.

  • 15. Data: 2010-06-15 21:50:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:

> [...]
    > Następnie decyduję się kopnąć w kalendarz. I zgłasza się ktoś z moich
    > wydupconych spadkobierców do osoby obdarowanej z jakimiś realnymi

    to ty sie dopiero teraz obudziłeś?

  • 16. Data: 2010-06-15 21:51:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:hv8gim$vpt$1@news.onet.pl wombi <w...@o...eu>

    > Aż mi ciężko uwierzyć, przecież to chore!

    witamy w kraju.

  • 17. Data: 2010-06-15 21:52:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > Ale żeby ktoś mógł przyjść do mnie i powiedzieć "mój tatuś dał ci 5 lat
    > temu mieszkanie. masz mi za to zapłacić"??

    aha, połowa wartości chaty jest jego.

  • 18. Data: 2010-06-16 07:49:37
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > aha, połowa wartości chaty jest jego.

    Ale po 10 latach, to już chyba może spadać na bambus, jeśli obdarowany nie
    był potencjalnym spodkobiercą?
    J.

  • 19. Data: 2010-06-16 09:06:24
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Johnson pisze:

    > To może albo ja mało kumaty jestem albo ty piszesz niezrozumiale.

    Pierwszy post nie jest mój, a drugi, który tu częściowo cytujesz, uważam
    za zrozumiały. :)))

    Można go rozbudować o opcjonalność:
    Zwykle najpierw jest się panną, a potem ewentualnie mężatką, najpierw
    bezdzietnym, a potem ewentualnie dzieciatym.

    D.

  • 20. Data: 2010-06-16 10:42:44
    Temat: [OT]Re: Kolejne pytanie o zachowek
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.06.2010 22:24), BK wrote:
    [..]

    > Zeby bylo ciekawiej coraz wiecej spraw o zachowek jest na wokandzie. A
    > liczenie wysokosci zachowku wielu sedziow doprowadza do nerwicy.

    ? To jacyś wyjątkowo niekumaci sędziowie muszą być. Przecież liczenie
    zachowku jest jasne i klarowne, niemalże "bierzesz wzór i podstawiasz
    dane liczbowe".

    p. m.