  • 1. Data: 2010-06-15 10:11:17
    Temat: W sprawie oszustw internetowych
    Od: Klin <""klin\"@op.pl, , ,">

    O dłuższego czasu otrzymuję e maile z ofertami pomocy
    dla naszego kraju i dla mnie co traktowałem w ten
    sposób, że wrzucałem je do kosza. Były to oferty
    sześciocyfrowe więc wydawały mi się nieprawdopodobne.
    Pewnego razu postanowiłem zareagować wdałem się
    w korespondencję z pewną Panią, która znajduje się
    obecnie na wyspach Salomona w szpitalu i czeka na
    śmierć jest chora na raka. Poradziłem jej by
    jeśli pragnie pomóc krajowi aby przekazała pieniądze
    na pomoc dla Caritasu w Polsce podałem jej linki
    do trzech oddziałów Caritasu i powiadomiłem ich
    dostałem na razie jedną sceptyczną odpowiedź po
    prostu nie wierzą uważają, że to jakieś oszustwo.
    Prowadziłem z nią korespondencję po angielsku pewnie
    brzmiało to jakby Kali chcieć coś powiedzieć więc
    wysłałem te listy do siostry do Toronto by mi pomogła
    w korespondencji. Niestety e maili nie otrzymała
    mimo kilkakrotnego ich wysyłania. Natomiast do mnie
    przyszedł e mail od /Fundacji Obamy/ która chce
    pomóc ofiarom oszustw internetowych odpowiednią
    wysoką sumą pieniędzy. Podejrzewam więc, że musieli
    przejąć moją korespondencję i teraz nie wiem
    czy rzeczywiście chcą mnie chronić przed oszustką
    czy też starają się by miliony dolarów nie wymknęły
    się spod ich kontroli i nie zasiliły kasy Caritasu.

    Co o tym sądzicie - może ktoś wie o podobnej historii.

  • 2. Data: 2010-06-15 10:32:49
    Temat: Re: W sprawie oszustw internetowych
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Klin <""klin\"@op.pl, , ,"> naskrobał/a w news:hv7jkd$c47$1@news.onet.pl:

    > Co o tym sądzicie - może ktoś wie o podobnej historii.

    Sądzimy, że jak ci napiszą, żebyś przesłał im kilka tysięcy dolarów na
    koszty manipulacyjne, to powinieneś je raczej wpłacić na ten Caritas.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2010-06-15 10:52:05
    Od: Klin <""klin\"@op.pl, , ,">

    Użytkownik Goomich napisał:
    > Klin<""klin\"@op.pl, , ,"> naskrobał/a w news:hv7jkd$c47$1@news.onet.pl:

    > Sądzimy, że jak ci napiszą, żebyś przesłał im kilka tysięcy dolarów na
    > koszty manipulacyjne, to powinieneś je raczej wpłacić na ten Caritas.

    Nie myślę wdawać się w targi z bankiem którego adres mi ta Pani podała.
    Chciałem by sprawą zajęli się prawnicy Caritasu mnie można by oszukać
    ewentualnie. Wątpliwe by Ci prawnicy dali się nabrać wysłałem im
    wiadomość lecz oni mają wątpliwości jak widzę, boją się wyjść na głupców.
    Jak trudno uwierzyć w dobrą wolę innych to naprawdę smutne, że
    mamy taką sytuację na tym naszym padole płaczu, że nawet Ci
    co promują wiarę nie wierzą.

  • 4. Data: 2010-06-15 15:32:45
    Od: Klin <""klin\"@op.pl, , ,">

    http://groups.google.com/group/alt.pl.allegro/browse
    _thread/thread/0a51b753e8282b1d/f03d2319e82e39f4?#f0
    3d2319e82e39f4

> [...]
    > że jest to osoba dobrej woli, która znalazła się
    > wyjątkowej sytuacji i rzeczywiście chce coś zrobić
    > ze swym majątkiem. Kiedy ktoś prosi w imię Boże o pomoc
    > nie potrafię chociażby nie spróbować pomóc tym bardziej,
    > że miała to być osoba na łożu śmierci wolę sam wyjść
    > na idiotę niż szydzić z takiej osoby czy wyzywać ją
    > od oszustek. Interesuje mnie inna sprawa czy te różne
    > Fundacje pomocy ofiarom oszustw internetowych same
    > nie oszukują stemplując prawdziwych darczyńców jako
    > oszustów taka myśl mi się narzuciła po tym jak
    > zaczęto konfiskować moją korespondencję - by samemu

    A tak dyskusja na ten temat przebiegała na pl.soc.polityka
    Prawnicy mają coś do dodania?

  • 5. Data: 2010-06-15 20:14:24
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Prawnicy mają coś do dodania?

    Twój adres email (jako osoby która odpowiedziała na przynętę) zasili na
    pewno wiele "ofiarodawców"
    chcących pilnie pozbyć się nadmiaru gotówki ......... twojego nadmiaru
    .......nie będziesz się nudzić

  • 6. Data: 2010-06-15 21:15:44
    Od: "jhru" <j...@g...pl>

> [...]
    > sposób, że wrzucałem je do kosza. Były to oferty
    > sześciocyfrowe więc wydawały mi się nieprawdopodobne.

    To jest w 100 % oszustwo tak jak podobne wysyłane z Nigerii ,to oszustwo
    nosi nazwę" listu nigeryjskiego". Polega ono na tym że osoba deklaruje, iż
    jest w pospadaniu dużej towoty pieniędzy ,najczęściej w dolarach jednak z
    jakiś powodów te pieniądze są w banku bo nap .: zły kuzyn wniósł o podział
    tych pieniędzy, itp. , a prawo u mich mówi ,że nie można tymi pieniędzmi
    opłacić /bo bank je trzyma/, ale proces na pewno wygrają tylko i trzeba
    wpłacić koszty Po wymianie korespondencji z OFIARĄ oszustwa ,ofiara
    oszustwa otrzymuje nr konta bankowego na które proponują jej wpłacenie np.:
    10 000 tysięcy dolarów na koszty procesy i gwarantują ,że po wydobyciu tego
    miliona to zwrócą wszystkie koszty procesu i dają jeszcze np.: 10000o
    dolarów. Niektóre banki w Polsce nie przyjmują wpłat np.,; na konta banków
    nigeryjski itp.,bo są one organizacjami przestępczymi

    Mutacje tego oszustwa mogą być różne ale istota jest ta sama.

    Chyba dwa lata temu widziałem w telewizji program w którym pokazano jak
    polska rodzina została naciągnięta na 30000 dolarów na przelot do Nigerii no
    i inne koszty.

    No były placze, żale na wsystko tytlko nie na swoją głupotę

    Więc jak masz za dużo pieniędzy to prowadź dalej korespondencję

    Jhru

  • 7. Data: 2010-06-16 08:48:48
    Od: Klin <""klin\"@op.pl, , ,">

    Użytkownik jhru napisał:

> [...]
    >
    > No były placze, żale na wsystko tytlko nie na swoją głupotę
    >

    > Więc jak masz za dużo pieniędzy to prowadź dalej korespondencję

    W tym wypadku była to propozycja nawiązania kontaktu z bankiem
    w Londynie. Szczególnie zdziwiło mnie, skonfiskowanie mojej
    korespondencji w tej sprawie z siostrą w Toronto więc zacząłem
    podejrzewać chęć przejęcia tych pieniędzy, które proponowała
    ta Pani chcąc zasilić konto Caritasu. Czyżby nawet banki Londynu
    brały udział w tych oszustwach?

  • 8. Data: 2010-06-16 09:13:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-06-2010 10:48, Klin > pisze:

> [...]
    > podejrzewać chęć przejęcia tych pieniędzy, które proponowała
    > ta Pani chcąc zasilić konto Caritasu. Czyżby nawet banki Londynu

    Oczywiście. A dyryguje tym królowa angielska. Ale ciiii, nie mów nikomu,
    ze Ci powiedziałam bo znikniesz z dnia na dzień bez śladu...

    Ty naprawdę nie masz problemów w pracy, rodziny, przyjaciół ani hobby??

    Za każdym razem jak słyszę o kolejnej osobie, która się na taki czy inny
    prostacki trick dała nabrać, to stwierdzam, że tych oszustw właściwie
    nie powinno się ścigać.
    To jest po prostu forma naturalnej selekcji, żeby rasa ludzka się z
    bezdennie głupich osobników oczyściła. A przy okazji pieniądze z rąk
    kretynów dostaną się w ręce sprytnych i zaradnych (chociaż moze ciut
    niemoralnych) co w długim okresie jest zdecydowanie bardziej korzystne
    dla gospodarki.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-06-16 09:28:25
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Szwindel nigeryjski albo jakaś jego odmiana.
    Możesz być pewien, że nie istnieje żadna chora na raka kobieta
    i że aby tę kasę przekazać na potrzebujących *Ty* będziesz musiał
    wyłożyć kasę na "koszty manipulacyjne" albo coś takiego.

    Zmień skrzynkę, bo Ciebie teraz będą nękać.

    Tapatik

  • 10. Data: 2010-06-16 10:24:44
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-06-16 10:48, Klin > pisze:
> [...]
    > podejrzewać chęć przejęcia tych pieniędzy, które proponowała
    > ta Pani chcąc zasilić konto Caritasu. Czyżby nawet banki Londynu

    Bierzesz pod uwagę, że razem z pocztą od oszustów mogłeś dostać trojana,
    którego sobie zainstalowałeś?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy