  • 1. Data: 2010-06-15 08:44:45
    Temat: zakup programowania za granicą
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Czy jeśli instytucja kupuje licencję na oprogramowanie za granicą
    (Australia) to należy opłacić VAT i cło od takiego zakupu?

    Licencje kupujemy u producenta bez pośredników, soft i fakturę pobieramy
    ze strony producenta.

    Michał Pysz

  • 2. Data: 2010-06-15 10:40:12
    Temat: Re: zakup programowania za granicą
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Michał Pysz pisze:
> [...]
    > (Australia) to należy opłacić VAT i cło od takiego zakupu?
    >
    > Licencje kupujemy u producenta bez pośredników, soft i fakturę pobieramy

    Według mnie to oczywiste, że powinna, ale może ktoś inny się wypowie.
    Poza tym jak zamierzacie wciągnąć taki zakup w koszty prowadzenia
    działalności? Z tego co wiem, to cła nie płaci się, tylko 22% vat. Sam
    sprowadzalem jako osoba prywatna Photoshopa z USA i doliczono mi vat w
    urzędzie celnym.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-06-15 15:15:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jun 2010, G.K. wrote:

    > Według mnie to oczywiste, że powinna, ale może ktoś inny się wypowie.
    > Poza tym jak zamierzacie wciągnąć taki zakup w koszty prowadzenia
    > działalności?

    No chyba na podstawie prawidłowego dokumentu księgowego, którym
    jest faktura ściągnięta z serwera producenta i wydrukowana?
    To że polskie przepisy są głupie (a przynajmniej na takie wyglądają
    i tak były interpretowane przez USy) nie ma przecież wpływu na to,
    że mowa o (jak rozumiem) *prawidłowej* f-rze, wystawionej prawidłowo
    w kraju dopuszczającym że to klient sobie wydrukuje.

    > Z tego co wiem, to cła nie płaci się, tylko 22% vat.

    I ten VAT jest do wykazania na f-rze wewnętrznej :) tudzież do
    wpisania po obu stronach - doliczyć i odliczyć - w ewidencji
    (u "100%" podatnika VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-06-15 20:18:47
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

> [...]
    > działalności? Z tego co wiem, to cła nie płaci się, tylko 22% vat. Sam
    > sprowadzalem jako osoba prywatna Photoshopa z USA i doliczono mi vat w

    Ale mój produkt nie przejdzie przez UC, faktura jest elektroniczna (na
    4000usd) towar też elektroniczny.

    Pytanie teraz czy ja mam zapłacić VAT??
    Nie będę tego sprzedawał tylko używał.

    mp.

  • 5. Data: 2010-06-17 22:17:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jun 2010, Michał Pysz wrote:

    > Ale mój produkt nie przejdzie przez UC, faktura jest elektroniczna (na
    > 4000usd) towar też elektroniczny.
    >
    > Pytanie teraz czy ja mam zapłacić VAT??

    Fakturą wewnętrzną.

    > Nie będę tego sprzedawał tylko używał.

    IMHO bez znaczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-06-18 05:48:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Fakturą wewnętrzną.

    > IMHO bez znaczenia.

    Nie zapłacić, ale rozliczyć VAT. Przy rozliczeniu
    sam zobaczysz, że do zapłaty nic nie wyjdzie o ile nie nastąpi sprzedaż i w
    tym sensie
    fakt używania czy sprzedaży ma pewne znaczenie.

  • 7. Data: 2010-06-19 08:43:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010, cef wrote:

    > Nie zapłacić, ale rozliczyć VAT.

    Y, no, oczywiście. Rozpędziłem się, nie zaznaczając tego
    drobiazgu, thx :)

    pzdr, Gotfryd