  • 1. Data: 2010-06-15 08:23:22
    Temat: co mi się należy
    Od: mariolek <l...@g...com>

    Czy będzie mi się coś należeć jeśli mąż dostał w darowiźnie działkę na
    której razem przez kilka lat budowalismy dom, wszystkie dokumenty i
    faktury były wystawione na męża, kredyt był brany wspólnie, teraz przy
    rozwodzie nie wiem co mi sie z tego należy jesli nie mam żadnych
    dokumentów że jakieś koszty związane z budową domu też i ja
    ponosiłam, proszę o pomoc

  • 2. Data: 2010-06-15 08:39:48
    Temat: Re: co mi się należy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    mariolek napisal:
> [...]
    > rozwodzie nie wiem co mi sie z tego należy jesli nie mam żadnych
    > dokumentów że jakieś koszty związane z budową domu też i ja

    Działka jest jego, dom po połowie, chyba że wystąpi z wnioskiem o podział
    według udziału w dochodach.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-06-15 09:41:50
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 15 Cze, 10:39, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Działka jest jego, dom po połowie, chyba że wystąpi z wnioskiem o podział
> [...]

    a czy ma to znaczenie że spłata kredytu szła z jego konta? natomiast z
    mojego konta tylko pieniądze były przeznaczane na życie bierzące
    ( bardzo dziękuje za odpowiedż i pomoc )

  • 4. Data: 2010-06-15 10:06:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Działka jest jego, dom po połowie, chyba że wystąpi z wnioskiem o podział
    > według udziału w dochodach.

    A technicznie jak sobie coś takiego wyobrażasz? Będą osobne księgi
    wieczyste?

  • 5. Data: 2010-06-15 10:17:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > Działka jest jego, dom po połowie, chyba że wystąpi z wnioskiem o podział
    > według udziału w dochodach.

    Przy założeniu, że nie było rozdzielności majątkowej...

  • 6. Data: 2010-06-15 10:42:13
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 15 Cze, 12:17, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Przy założeniu, że nie było rozdzielności majątkowej...

    a jeśli nie było rozdzielności majątkowej?

  • 7. Data: 2010-06-15 10:44:34
    Od: mariolek <l...@g...com>

    wrote:

    > Przy założeniu, że nie było rozdzielności majątkowej...

    to znaczy że jeśli z jego pieniędzy szła spłata kredytu ( spłaty z
    konta) to jego bedzie dom ?

  • 8. Data: 2010-06-15 10:50:49
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 15 Cze, 12:44, mariolek <l...@g...com> wrote:

    > to znaczy że jeśli z jego pieniędzy szła spłata kredytu  ( spłaty z
    > konta)  to jego bedzie dom ?

    wszystko co bylo "w trakcie zwiazku" nalezy do majatku wspolnego
    nie jest wazne kto na to zarobil
    do ciebie jednak nalezalo bedzie wykazanie, ze to czy tamto zostalo
    nabyte w trakcie zwiazku, a nie przed

  • 9. Data: 2010-06-15 10:54:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-06-2010 12:44, mariolek pisze:

    > to znaczy że jeśli z jego pieniędzy szła spłata kredytu ( spłaty z
    > konta) to jego bedzie dom ?

    Jeżeli nie było rozdzielności majątkowej, to nie było "jego pieniędzy"
    tylko wasze wspólne, chyba, że to są pieniądze które miał przed ślubem
    (i może to udowodnić) albo dostał w darowiźnie osobistej w czasie
    trwania małżeństwa.

    Przy ustawowej wspólnocie majątkowej wszystkie dochody małżonków są
    majątkiem wspólnym. To, że ona ma swoje konto a ona swoje jest kwestią
    techniczną i niczego nie zmienia.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-06-15 10:56:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariolek pisze:

    > to znaczy że jeśli z jego pieniędzy szła spłata kredytu ( spłaty z
    > konta) to jego bedzie dom ?

    Jeśli była rozdzielność majątkowa to nie było majątku wspólnego (od
    chwili ustanowienia tej rozdzielności).

    A była ta rozdzielność majątkowa? Bo jak nie, to po co o niej dalej gdybać?