  • 11. Data: 2005-12-29 08:16:44
    Temat: Re: Kobietą jestem - pomóżcie ;).
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Widze, zmiany w twych wypowiedziach. Stajesz się złośliwy ;)

    może to nie ja ;)

    KG

  • 12. Data: 2005-12-29 09:17:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Anna Kwiecińska [###l...@w...pl.###] napisał:

    > Uzyskać zwrot nadpłaty za zawyżone wskazania licznika. Użytkownik ma
    prawo
    > kwestionować faktury wystawione na podstawie wskazań
    zdelegalizowanego
    > gazomierza. Chodzi mi o dotarcie do obowiązujących przepisów.

    Ponieważ ciężar dowodu spoczywa na osobie, która wyciąga z tego jakieś
    tam wnioski, więc nie wystarczy dowieść, ze wskazania mogły być złe,
    ale trzeba jeszcze wykazać, jakie było faktyczne zużycie gazu. Nie
    widzę sposobu na to. Chyba, ze owo zużycie nagle wzrosło. Wówczas
    możesz się domagać przeliczenia na podstawie średniego użycia, choć
    może z tym być kłopot.

  • 13. Data: 2005-12-29 13:34:00
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:

    > Jestem ciekaw jak udowodnisz że wskazania licznika były zawyżone. Nawet
    > nielegalizowany gazomierz mógł wskazywać dobrze.

    Wydaje się, że ciężar dowodu powinien spocząć na Gazowni, która
    prawdopodobie jest właścicielem licznika (a może nie jest?) .
    Jeśli z przepisów wynika, że miernik powinien być legalizowany, to
    sprzedawca wystawiając fakturę na podstawie wskazań przyrządu
    niezalegalizowanego narusza je. Wskazania gazomierza bez legalizacji nie
    mogą być podstawą do wystawienia faktury.
    Fonon

  • 14. Data: 2005-12-29 15:48:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anna Kwiecińska wrote:

    > Konkretem jest stan delegalizacji gazomierza. Konkret odpowiedzi polegałby
    > na wskazaniu stosownych przepisów.

    Czay tobie przypadkiem nie wydaje się, że pomyliłaś grupy?
    to nie jest grupa pl.soc.jaturzadzęwięcgówniarzeszybkoodpowiadajcieina
    temat

  • 15. Data: 2005-12-29 16:22:54
    Temat: Re: Kobiet? jestem - pomóżcie ;).
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał:

    >To znaczy takiego, który jest po okresie legalizacji.
    >Szkoda, że nic nie wiesz na ten temat.
    Uprzejmię donoszę, że urządzenia "posiadają legalizację" lub nie
    posiadają, gdy czas legalizacji minął.
    Natomiast "delegalizacja" oznacza "uznanie czegoś za nielegalne".
    Wychodzi na to, że to TY używasz słów, którch znaczenia nie rozumiesz
    i do tego wciskasz kit innym, ze nie wiedzą.

    >stan delegalizacji gazomierza
    J.w. gazomierz nie posiada ważnej legalizacji, co NIE oznacza, że
    został zdelegalizowany i do tego trwa w jakimś "stanie".

    Artur Golański

  • 16. Data: 2005-12-29 18:40:40
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Johnson wrote:

> [...]

    niezalegalizowanego narusza je. Wskazania gazomierza bez legalizacji nie
    mogą być podstawą do wystawienia faktury.

    Dziękuję Panie Piotrze. Sęk w tym, że nie wiem, jakie to przepisy i gdzie
    ich szukać.

    Fonon

  • 17. Data: 2005-12-29 18:54:31
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > Anna Kwiecińska [###l...@w...pl.###] napisał:
    >

    > Ponieważ ciężar dowodu spoczywa na osobie, która wyciąga z tego jakieś
    > tam wnioski, więc nie wystarczy dowieść, ze wskazania mogły być złe,

    Sam fakt utrzymywania gazomierza po okresie legalizacji w domu dzierżawcy,
    rzekomo pozwala na kwestionowanie faktur za gaz. To też wiadomość z
    internetu.

    > ale trzeba jeszcze wykazać, jakie było faktyczne zużycie gazu. Nie
    > widzę sposobu na to.

    A ja widzę. Licznik został zabrany w tym samym tygodniu w którym złożyłam
    skargę do prokuratury na na fałszerstwo ostatniej faktury. Był 3 lata po
    terminie legalizacji. Gazownia , niestety ustnie, informowała mnie: może
    jeszcze ze dwa lata powisieć. Od miesiąca mam nowy gazomierz. Zużycie gazu
    wykazywane aktualną, listopadową fakturą zmniejszyło się o ...150% mimo, iż
    nie zmniejszyła się ilośc i jakość urządzeń gazobiorczych.

    Chyba, ze owo zużycie nagle wzrosło.

    Nafty. I nie mam do niej zaufania. Być może będzie jak z wieloma aferami
    dającymi możliwość potężnym SA skubanie klientów.
    Baśka

  • 18. Data: 2005-12-29 18:59:51
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > Czay tobie przypadkiem nie wydaje się, że pomyliłaś grupy?
    > to nie jest grupa
    pl.soc.jaturzadzęwięcgówniarzeszybkoodpowiadajcieina
    temat

    Myślałam, że prawnicy lub chociaż studenci prawa, znają się na przepisach
    prawnych. Zresztą tu mnie skierowała grupa inżynierska. Wiem już, że
    gazomierz posiada części o określonym terminie przydatności do użytku.
    Chodzi mi więc o informację na temat przepisów prawnych związanych z ta
    kwestią i prawnych skutków, jakie rodzą dla klientów gazowni.
    Baśka.

  • 19. Data: 2005-12-29 20:05:38
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Anna Kwiecińska napisał(a):

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:dp10fu$42j$1@inews.gazeta.pl...
    > pl.soc.jaturzadzęwięcgówniarzeszybkoodpowiadajcieina
    temat

    > Myślałam, że prawnicy lub chociaż studenci prawa, znają się na
    > przepisach prawnych.

    On nie o tym. Jak ich ładnie poprosisz o pomoc, to odpowiedzą. Jak
    zażądasz - wyślą do kancelarii prawniczej.
    Justyna

  • 20. Data: 2005-12-30 12:18:10
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Anna Kwiecińska wrote:
    > Dziękuję Panie Piotrze. Sęk w tym, że nie wiem, jakie to przepisy i gdzie
    > ich szukać.
    Niestety nie pamiętam dokładnie, ale jest ustawa pod nazwą prawo o
    miarach (lub jakoś podobnie) i rozporządzenia ministra.
    Fonon