  • 1. Data: 2005-12-28 18:18:38
    Temat: co wazniejsze - Ustawa czy Uchwala Rady miasta ?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Jest problem z odsniezaniem/sprzataniem chodnika. Centrum Opola, na
    chodniku parkuja samochody, jest to strefa platnego parkowania.

    Art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
    czystości i porządku w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.):
    "Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku
    przez:
    (...); właściciel nieruchomości _nie_ jest
    obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny
    postój lub parkowanie pojazdów samochodowych"

    z powyzszego wynika iz nie musze sprzatac chodnika, gdyz jest platnym
    parkingiem. Aczkolwiek straz miejska radosnie wlepia mandaty (np teraz
    za nieodsniezenie chodnika) na podstawie uchwaly rady miasta z 2002r
    http://www.opole.pl/uchwaly/kadencja3/66/u776-02.htm
    l oraz zalacznika do
    niej http://www.opole.pl/uchwaly/kadencja3/66/z776-02.htm
    l w ktorym to
    niema nic o zwolnieniu wlasciciela posesji gdy jest parking platny.

    Narazie skonczylo sie pyskowka, ale nastepnym razem (czyt. - jutro jesli
    snieg bedzie dalej lezal) bedzie wniosek do sadu grodzkiego, wiec
    chcialbym jak najszybciej znac rozwiazanie tej sprawy.

    Czy uchwala rady miasta moze skasowac zapis z ustawy? Jesli tak, to po
    cholere jakiekolwiek ustawy ustala rzad, jak dowolna grupka szalencow w
    gminie moze podjac np uchwale iz od dzisiaj wolno krasc i zabijac, a
    kazdy ma obowiazek nosic beret?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 2. Data: 2005-12-28 18:43:08
    Temat: Re: co wazniejsze - Ustawa czy Uchwala Rady miasta ?
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    BartekK wyskrobał(a):
> [...]
    > cholere jakiekolwiek ustawy ustala rzad, jak dowolna grupka szalencow w
    > gminie moze podjac np uchwale iz od dzisiaj wolno krasc i zabijac, a

    Możesz wezwać gminę do usunięcia naruszenia (czyli napisać, że ta uchwała
    jest niezgodna z ustawą), a jak nic z tego sobie nie zrobią, to możesz ją
    zaskarżyć do sądu administracyjnego jako niezgodną z ww. ustawą. BTW, ustaw
    nie ustala rząd, tylko uchwala Sejm.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2005-12-28 18:48:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    BartekK [###s...@d...org.###] napisał:

    Moim zdaniem Straż Miejska nie ma racji, albowiem w ustawie nie
    znalazłem zapisu dopuszczającego odmienne unormowanie powyższej
    kwestii prawem miejscowym. Ja bym na Twoim miejscu zastosował
    uderzenie wyprzedające i w dniu jutrzejszym z samego rana na ręce
    Komendanta Straży Miejskiej złożył skargę na funkcjonariuszy za
    "przymuszanie" Cię do wykonywania obowiązku, którego z mocy ustawy nie
    masz (i w uzasadnieniu zacytował ten przepis). Nie chodzi mi tu akurat
    o ukaranie samych strażników, bo ci działają na podstawie feralnej
    uchwały Rady Miasta i raczej nikt ich za to nie będzie ścigał, tylko o
    to, że po pierwsze ktoś zajmie stanowisko w powyższej sprawie w trybie
    administracyjnym (więc nie ryzykujesz wyroku) no i myślę, że do czasu
    wyjaśnienia sprawy raczej nikt się Ciebie czepiać nie będzie.

    Oryginał pisma za pokwitowaniem złóż bezpośrednio Komendantowi albo
    innej osobie, która go będzie zastępować (by od razu wywołać
    zamierzony skutek), zaś kopię złóż na dzienniku podawczym do
    wiadomości Prezydenta Miasta (czyli w praktyce w rozdzielniku dajesz
    Prezydenta Miasta, przekreślasz adresata na tej kopii i wpisujesz
    Prezydent Miasta - do wiadomości). Ważne, by skarga wpłynęła przed
    poranną odprawą funkcjonariuszy, więc pasowało by pewnie koło siódmej
    to tam dostarczyć.

    No i daj znać, co z tego wynikło.

  • 4. Data: 2005-12-28 19:11:31
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Bartek: napisał(a):
> [...]
    > uchwała jest niezgodna z ustawą), a jak nic z tego sobie nie zrobią, to
    > możesz ją zaskarżyć do sądu administracyjnego jako niezgodną z ww.
    Tylko ja nie wiem czy ww. Uchwala jest niezgodna z Ustawa. Sadze ze jest
    jak najbardziej zgodna, nie wykluczaja sie nawzajem. Tylko interpretacja
    straznikow miejskich jest chyba kulawa, iz brak zapisu w Uchwale
    powoduje iz zapis w Ustawie niema zastosowania. Dlatego pytam co jest
    wazniejsze, choc na chlopski rozum Ustawa powinna byc wazniejsza.

  • 5. Data: 2005-12-29 15:28:20
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    A ja mam pytanei dodatkowe w temacie obowiązku odśnieżania chodnika przed
    posesją ... Jak jest traktowana ulica która nie ma wydzielonego
    chodnika... Ulica jest ułożona z kostki - puzzle i jest położona od płotu
    do płotu. Jest jednolitego koloru - chodnik nie jest z niej wydzielony ani
    poprzez krawężnik ani przez zmianę koloru kostki...

    Muszę odśnieżać ulicę przed posesją? I jeżeli tak to pasek o jakiej
    szerokości?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2005-12-29 18:46:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Moim zdaniem Straż Miejska nie ma racji
    > No i daj znać, co z tego wynikło.
    Moim zdaniem rowniez SM nie ma racji, postapilem zgodnie z twoim planem.
    Na dziendobry (SM o poranku) - dowiedzialem sie iz nie mam zwolnienia z
    sprzatania, bo niema tam znaku "P" z tabliczka dotyczaca chodnika. Czyli
    chodnik nie jest parkingiem platnym, po prostu jest chodnik szeroki i
    brak zakazu zatrzymywania, a to ze sie auta zatrzymuja i musza placic to
    wynika z tego ze cala dzielnica to strefa platnego parkowania.
    Tutaj znow kwestia sporna - jesli cala dzielnica jest "strefa platnego
    parkowania" - to czy brak znaku "P" oznacza ze dany fragment nie jest
    parkingiem? w ustawie jest "dopuszczony płatny
    postój lub parkowanie pojazdów samochodowych" - wg mnie jesli niema
    zakazu parkowania, to postoj jest dopuszczony...
    Aczkolwiek SM "obiecala" nie nekac wlascicieli, choc nie zabardzo wiedza
    kogo w takim wypadku zagonic do sprzatania (MZD ktory jest wlascicielem
    drogi? firme kasujaca parkomaty?), no ale to juz ich sprawa.

    Najgorsze ze final tej sprawy jest taki - iz mam na pienku z
    "moherowymi" sasiadami - wg ktorych mam zasmarkany obywatelski obowiazek
    sprzatac przed domem - i nie poto oni wywieszaja "liste" kto sprzata
    dzisiaj, a kto jutro, zebym ja sie buntowal i jakies ustawy wymyslal ;)

  • 7. Data: 2005-12-29 20:45:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    BartekK [###s...@d...org.###] napisał:

    Skoro lubią sprzątać, to w sumie mogą to robić dalej. A że Ty nie masz
    zamiaru w tym szaleństwie brać udziału, to Twoje prawo.