  • 1. Data: 2005-12-28 18:22:45
    Temat: fotoradar straż miejska - 4mce po
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    Witajcie,
    właśnie odbrałem świąteczny list od Straży Miejskiej w Kożuchowie
    (lubuskie). A w nim:
    zdjęcie mojego samochodu i mojej osoby (domyslam się po dacie i samochodzie
    że to ja :) ) oraz wezwanie do wyrażenia zgody na przyjęcie mandatu karnego
    lub wskazanie osoby która była za kółkiem. Brak odpowiedzi ma skutkować
    skierowaniem sprawy do policji lub Sądu grodzkiego.

    Pytania (wiem że temat wałkowany ale ciągle nie wiem .... ):
    Czy wyrazić zgodę na mandat ?
    Czy po ponad 4 miesiącach od zdarzenia zostanę ukarany mandatem ? Jeżeli
    nie - to co mi właściwie grozi ?
    Odpowiadać czy nie - np. poprosić o homologacje radaru :)

    zdarzenie miało miejsce 13.08.2005 - list datowany na 27.12.2005 - odebrany
    dziś
    prędkość 56/40 - wydaje mi się że jechałem wolniej - bo zawsze w tym
    miejscu jadę powoli :):)

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-12-28 20:01:55
    Temat: Re: fotoradar straż miejska - 4mce po
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "trabancik" <t...@g...pl> napisał:

    > wezwanie do wyrażenia zgody na przyjęcie mandatu karnego
    Problem w tym, że zgodnie z prawem mogą go wystawić w ciągu 30 dni od
    daty popełnienia wykroczenia.

    >lub wskazanie osoby która była za kółkiem.
    Tak listownie :-)

    > ma skutkować skierowaniem sprawy do policji lub Sądu grodzkiego.
    Tylko do policji, ponieważ najpierw trzeba ustalić winnego.

    >Odpowiadać czy nie
    Sam musisz podjąc decyzję.

    >poprosić o homologacje radaru :)
    Dzwonili, ale nie w tym kościele ;-)
    A dlaczego nie o świadectwo legalizacji ?
    Co ci ono da ? Myślisz, że ci przyślą :-)

    >prędkość 56/40
    Od 50 do 100 zł + 2 punkty.

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 3. Data: 2005-12-29 05:28:28
    Od: "yarek" <y...@g...pl>

    > Czy po ponad 4 miesiącach od zdarzenia zostanę ukarany mandatem ?

    straz miejska za wszelka cene stara sie brac kase dla siebie. wystawiajac
    mandat, biora kase dla UM, sporzadzajac wniosek do SG, kasa idzie na skarb
    panstwa. dlatego tez nie przestrzegaja prawa - tych 30 dni.

  • 4. Data: 2005-12-29 16:10:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "yarek" <y...@g...pl> napisał:

    >mandat, biora kase dla UM,
    ZTCW to cała kwota wędruje nie do UM, ale do UW !

    Artur Golański

  • 5. Data: 2005-12-30 05:20:41
    Od: "yarek" <y...@g...pl>

    > ZTCW to cała kwota wędruje nie do UM, ale do UW !

    mandaty ze strazy, a precyzyjnie kasa z nich zasila budzet danego miasta. do
    UW trafia kasa z mandatow wystawionych przez policjantow
    pozdr