  • 11. Data: 2004-10-30 15:26:26
    Temat: Re: Kazus na dzień dobry #2
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Hajenus wrote:
    > Ha, czyli mogłaby wtedy byc rozwiazaniem moja _pierwsza propozycja??

    nie bardzo - jeśli masz żonę i dwoje dzieci, to każdy dziedziczy 1/3

    KG

  • 12. Data: 2004-10-30 16:11:12
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> napisał(a):

    > nie bardzo - jeśli masz żonę i dwoje dzieci, to każdy dziedziczy 1/3

    Ale to nie jest ten przypadek ;)

    p.s.

    nie mam zony i dwojki dzieci:)))

    pozdrawiam
    Hajenus

  • 13. Data: 2004-10-30 16:17:23
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Hajenus wrote:
    > Ale to nie jest ten przypadek ;)

    nie jest?

    > nie mam zony i dwojki dzieci:)))

    Wszystko przed Tobą. Chociaż...

    KG

  • 14. Data: 2004-10-30 17:03:07
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Johnson napisał:

    > Można unieważnić drugie małżeństwo po śmierci faceta - 18 krio i już mamy
    > jedną wdowę.
    > A potem wystąpić o zmianę postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku.
    > ;)

    W sumie rozwiązanie które zaproponowałem nie jest takie oczywiste i może być
    dyskusyjne.

    --
    JOHNSON :)

  • 15. Data: 2004-10-30 17:04:53
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsgoa45sjmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    > No to jeszcze jeden:
    >
    > Józef G. zmarł 16 lipca 2001 r., nie sporządzając testamentu. W toku
    > postępowania o stwierdzenie nabycia spadku wyszło na jaw, że oprócz żony
    > Marii i córki Karoliny pozostawił także drugą żonę Annę (zaślubioną w
    > bigamii) oraz syna z tego związku, Tadeusza.
    > Kto i w jakich częściach będzie dziedziczył po zmarłym Józefie G.?

    Druga żona zawarła związek w dobrej wierze, więc najpierw majątek należy
    podzielić po 1/2, a następnie każdą z "rodzin" obdzielić "naturalnie.
    nn

    ---

  • 16. Data: 2004-10-30 17:11:39
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Nikodem Nijaki wrote:
    > Druga żona zawarła związek w dobrej wierze,

    a nawet jeśli nie?

    > więc najpierw majątek należy
    > podzielić po 1/2, a następnie każdą z "rodzin" obdzielić "naturalnie.

    teraz nie zrozumiałem...

    KG

  • 17. Data: 2004-10-30 17:12:50
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
    > W sumie rozwiązanie które zaproponowałem nie jest takie oczywiste i może być
    > dyskusyjne.

    dlaczego dyskusyjne?

    KG

  • 18. Data: 2004-10-30 17:19:57
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cm0hts$9rb$3@news.onet.pl:

    > dlaczego dyskusyjne?

    Choćby poprzez art. 21 krio - skutki unieważnienia powstają *chyba* dopiero z
    chwilą uprawomocnienia się orzeczenia, a więc tym w wypadku już po otwarciu
    spadku. Przynamniej ja mam wątpliwości czy unieważnienie po śmierci zmarłego
    wpłynęło by na dziedziczenie po nim. Sam nie wiem ?!

    --
    JOHNSON :)

  • 19. Data: 2004-10-30 17:26:22
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
> [...]
    > spadku. Przynamniej ja mam wątpliwości czy unieważnienie po śmierci zmarłego

    Czy dziedziczenie to "stosunki majątkowe między małżonkami"? Raczej nie.
    Więc tu problemu nie widzę... Trochę większy mógłby być z ustaleniem co
    wchodzi w skład spadku, ale to już nie problem z kazusu ;)

    KG

  • 20. Data: 2004-10-30 17:27:33
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cm0in8$o2k$1@news.onet.pl:
    > Czy dziedziczenie to "stosunki majątkowe między małżonkami"? Raczej nie.
    > Więc tu problemu nie widzę... Trochę większy mógłby być z ustaleniem co
    > wchodzi w skład spadku, ale to już nie problem z kazusu ;)

    Więc od kiedy powstają skutki nieważności ? Od początku (od zawarcia małżeństwa)
    czy od uprawomocnienia się orzeczenia?
    Nie wiem czemu ale jakieś wątpliwości we mnie tkwią.
    Z drugiej strony po co miałoby się unieważniać po śmierci bigamisty, skoro nie
    zmieniało by to dziedziczenia.
    Może autor kazusu spyta sie o to sędziego wykładowcy z prawa rodzinnego.

    --
    JOHNSON :)