  • 1. Data: 2004-10-30 07:59:19
    Temat: Kazus na dzień dobry #2
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    No to jeszcze jeden:

    Józef G. zmarł 16 lipca 2001 r., nie sporządzając testamentu. W toku
    postępowania o stwierdzenie nabycia spadku wyszło na jaw, że oprócz żony
    Marii i córki Karoliny pozostawił także drugą żonę Annę (zaślubioną w
    bigamii) oraz syna z tego związku, Tadeusza.
    Kto i w jakich częściach będzie dziedziczył po zmarłym Józefie G.?

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!

  • 2. Data: 2004-10-30 08:00:58
    Temat: Re: Kazus na dzień dobry #2
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsgoa45sjmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
> [...]
    > bigamii) oraz syna z tego związku, Tadeusza.
    > Kto i w jakich częściach będzie dziedziczył po zmarłym Józefie G.?

    Slubna zona bierze głowe i nereczki a bigamistka pierwsza krzyżowa.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2004-10-30 08:22:27
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > No to jeszcze jeden:

    tylko? ;)

> [...]
    > (zaślubioną w bigamii) oraz syna z tego związku, Tadeusza.
    > Kto i w jakich częściach będzie dziedziczył po zmarłym Józefie G.?

    wszyscy po 1/4?

    KG

  • 4. Data: 2004-10-30 08:30:48
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 10:22:27 +0200, kam <X#k...@w...pl#X> napisał:

    > tylko? ;)

    > wszyscy po 1/4?

    a gdyby z pierwszą żoną miał dwoje dzieci?

  • 5. Data: 2004-10-30 08:36:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > a gdyby z pierwszą żoną miał dwoje dzieci?

    a odpowiedź?

    żony po 1/4, dzieci po 1/6...

    KG

  • 6. Data: 2004-10-30 08:36:26
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> napisał(a):

    > tylko? ;)

    > wszyscy po 1/4?

    Pierwsza żona 1/2, dzieci w równych częściach, pozostałą 1/2, _druga _ żona
    nie dziedziczy wogole.

    pozdrawiam
    Hajenus

  • 7. Data: 2004-10-30 08:39:34
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 08:36:26 +0000 (UTC), Hajenus
    <h...@g...pl> napisał:

    > Pierwsza żona 1/2, dzieci w równych częściach, pozostałą 1/2, _druga _
    > żona
    > nie dziedziczy wogole.

    Dlaczego miałaby nie dziedziczyć? Wszak małżeństwo bigamiczne nie jest
    samo z siebie nieważne, a zatem prawnie facet pozostawił dwie wdowy.

  • 8. Data: 2004-10-30 08:45:30
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Rodrig Falkenstein <r...@g...pl> napisał(a):

    > Dlaczego miałaby nie dziedziczyć? Wszak małżeństwo bigamiczne nie jest
    > samo z siebie nieważne, a zatem prawnie facet pozostawił dwie wdowy.

    W takim razie spadek podzieliłabym na trzy czesci, po 1/3 dla zon i pozostała
    1/3 dla dzieci w rownych czesciach.
    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 9. Data: 2004-10-30 09:54:37
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Rodrig Falkenstein napisał(a) w wiadomości

    > Dlaczego miałaby nie dziedziczyć? Wszak małżeństwo bigamiczne nie jest
    > samo z siebie nieważne, a zatem prawnie facet pozostawił dwie wdowy.

    Można unieważnić drugie małżeństwo po śmierci faceta - 18 krio i już mamy jedną
    wdowę.
    A potem wystąpić o zmianę postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku.
    ;)

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-10-30 09:59:59
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Johnson <j...@a...pl.nospam> napisał(a):

> [...]
    jedną
    > wdowę.
    > A potem wystąpić o zmianę postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku.

    Ha, czyli mogłaby wtedy byc rozwiazaniem moja _pierwsza propozycja??

    pozdrawiam
    Hajenus