  • 1. Data: 2004-10-29 21:53:13
    Temat: Developer - rekompensata za obniżony standard mieszkania
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    Developer zawarł umowy przedwstępne, określając
    standard mieszkania. Ten okazał się jednak niższy niż
    było w stosownym aneksach do umowy, stosowne braki
    były zgłaszane przez mieszkańców do protokołów odbioru;
    developer zobowiązał się do rekomensaty finansowej przed
    podpisaniem umów notarialnych. Teraz proponuje rozlicznie,
    które dla kupujących jest niesatysfakcjonujące. Jak wygląda
    sytuacja prawna z punktu widzenia mieszkańców? Jakimi
    prawnymi możliwościami dysponują?

    Pozdrawiam,

    Amnesiak

  • 2. Data: 2004-10-29 21:57:05
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > które dla kupujących jest niesatysfakcjonujące. Jak wygląda
    > sytuacja prawna z punktu widzenia mieszkańców? Jakimi

    Jeżeli założą sprawę w sądzie w Katowicach to pewnie developer wygra, a
    mieszkańcy pokryją koszty zastępstwa procesowego (wynagrodzenie adwokatów).
    Nieistotne po której stronie racja, czy sprawiedliwość. W częstochowie może
    być jeszcze gorzej.

    sprawiedliwosc

  • 3. Data: 2004-10-29 22:04:31
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    Użytkownik "Comodant" <c...@c...pl> napisał
    w wiadomości news:clueid$3kq$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > adwokatów).
    > Nieistotne po której stronie racja, czy sprawiedliwość. W częstochowie

    Pytałem o sytuację prawną mieszkańców, a nie o to kto
    wygra przed sądem.

    Proszę o wypowiedzi osób, które mają jakieś pojęcie
    na nurtujący mnie temat. :)

    Amnesiak

  • 4. Data: 2004-10-29 22:12:15
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    > Użytkownik "Comodant" <c...@c...pl> napisał
    > w wiadomości news:clueid$3kq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Pytałem o sytuację prawną mieszkańców, a nie o to kto
    > wygra przed sądem.

    Sytuacja mieszkańców jest trudna tak czy siak, ponieważ nie są w gangu
    prawniczym, ani rządowym, ani policyjnym, ani innym. Chocby w ruskiej mafii
    chociaż byli to by się developer liczył z nimi i postapiłby uczciwie
    zadośćczyniąc mieszkańcom, aby byli zadowoleni. Są ci mieszkańcy pewnie
    jedynie uczciwymi obywatelami, którzy pragną sprawiedliwości. Dlatego ich
    sytuacja prawna jest trudna, wręcz ciężka.

    sprawiedliwosc

  • 5. Data: 2004-10-29 22:30:44
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Comodant* wrote in <news:cluf91$7g2$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > jedynie uczciwymi obywatelami, którzy pragną sprawiedliwości. Dlatego ich
    > sytuacja prawna jest trudna, wręcz ciężka.

    Niech zgadnę: 14 lat

    --
    Zacząłem pić przez pewną kobietę. A ja jej nawet nie podziękowałem.

  • 6. Data: 2004-11-01 21:37:07
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

> [...]
    >były zgłaszane przez mieszkańców do protokołów odbioru;
    >developer zobowiązał się do rekomensaty finansowej przed

    Sytuacja nie jest jeszcze beznadziejna, biorąc pod uwagę szereg
    niedozwolonych praktyk developerskich. Znam przypadki kiedy właściciele
    mieszkań dowiadywali się już po nabyciu mieszkania, o hipotece na budynku
    lub o kredycie bankowym który developer zaciągnął bo nie mógł dokończyć
    budowy -bo nie sprzedał jeszcze wszystkich mieszkań. Innym trickiem jest
    nieokreślenie terminu oddania lokalu do użytku w umowie - przez co budowa
    lokalu może sie ciągnąć w nieskończoność.

    > Jak wygląda
    >sytuacja prawna z punktu widzenia mieszkańców?
    Temat jest stosunkowo nowy i jeszcze nie dokładnie opisany w fachowej
    literaturze. Ustawa o własności lokali bardziej zabezpiecza klientów
    developera chodzi głównie przez roszczenie ustanowienia odrębnej własności
    i możliwości powierzenia wykonania umowy innemu wykonawcy w razie
    nierzetelności pierwszego(to w czasie budowy) . Nie ma to jednak raczej
    zastowania w tej sytuacji. Myślę, że to kwestia kar umownych - mam parę
    artykułów o tej tematyce postram się coś znaleźć.

    Omen

    &&&MOBILIS IN MOBILI&&&

  • 7. Data: 2004-11-05 10:19:53
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
    > Developer zawarł umowy przedwstępne, określając
    > standard mieszkania.

    Mam pytanie w jakiej formie te umowy zostały zawarte?

    Omen

    &&&MOBILIS IN MOBILI&&&

  • 8. Data: 2004-11-05 14:06:07
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    Użytkownik "Omen" <n...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:cmfke4$8d2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mam pytanie w jakiej formie te umowy zostały zawarte?

    W formie pisemnej, nienotarialnej (jak to zwykle bywa
    z umowami tego typu).

    A.

  • 9. Data: 2004-11-10 17:13:21
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    > W formie pisemnej, nienotarialnej (jak to zwykle bywa
    > z umowami tego typu).

    Skąd wywnioskowałeś że tak zwykle bywa z umowami tego typu. Polecam treść
    art 158 k.c.

    Omen

    &&&Mobilis in Mobili&&&