  • 1. Data: 2004-10-29 21:02:04
    Temat: Prawomocny wyrok - jak unieważnić ?
    Od: "KM" <k...@m...pl>

    Przed kilkoma miesiącami złożyłem pozew przeciwko pracodawcy o wypłatę
    zalełych zobowiązań (podobnie jak grupa moich kolegów). Sąd okręgowy wydał
    niekorzystny dla mnie wyrok. Na tym poprzestałem (wyrok się uprawomocnił),
    natomiast moi koledzy poszli dalej aż do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy
    przyznał im rację, wygrali sprawę.
    Ja pozostałem na lodzie.

    Czy można wznowić jakoś procedurę sądową (zmieniła się sytuacja prawna -
    jest orzecznictwo Sądu Najwyższego) i nadać ponownie bieg mojej sprawie,
    jaką to miałoby mieć formę ?

    Chris

  • 2. Data: 2004-10-29 21:11:57
    Temat: Re: Prawomocny wyrok - jak unieważnić ?
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Przed kilkoma miesiącami złożyłem pozew przeciwko pracodawcy o wypłatę
    > zalełych zobowiązań (podobnie jak grupa moich kolegów). Sąd okręgowy wydał
    > niekorzystny dla mnie wyrok.

    Sąd jak to sąd, który niewiele ma wspólnego ze sprawiedliwością.

    > Na tym poprzestałem (wyrok się uprawomocnił),
    > natomiast moi koledzy poszli dalej aż do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy
    > przyznał im rację, wygrali sprawę.

    Po tym jak zapłacili więcej adwokatom?

    > Ja pozostałem na lodzie.

    Nie ty pierwszy i nie ostatni.

    > Czy można wznowić jakoś procedurę sądową (zmieniła się sytuacja prawna -
    > jest orzecznictwo Sądu Najwyższego) i nadać ponownie bieg mojej sprawie,
    > jaką to miałoby mieć formę ?
    > Chris

    Ciekawe co inni odpiszą. Moim zdaniem powinieneś zapłacić więcej niż to
    czego się domagasz, to może wygrasz sprawę ale w sumie będziesz miał mniej
    niż masz. A chcesz mieć więcej. ;-)

    sprawiedliwosc

  • 3. Data: 2004-10-29 21:23:27
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    KM wrote:
    > Czy można wznowić jakoś procedurę sądową (zmieniła się sytuacja prawna -
    > jest orzecznictwo Sądu Najwyższego)

    orzecznictwo SN nie zmienia sytuacji prawnej - nie jest wiążące dla
    innych sądów

    KG

  • 4. Data: 2004-10-29 21:27:03
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

> [...]
    > czego się domagasz, to może wygrasz sprawę ale w sumie będziesz miał mniej

    Powinieneś się podpisać frustrat albo coś w tym stylu

  • 5. Data: 2004-10-29 21:29:00
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    > orzecznictwo SN nie zmienia sytuacji prawnej - nie jest wiążące dla
    > innych sądów
    >
    > KG

    Bo gdy prawo i sprawiedliowosc to dwa rózne pojęcia co sobie ktoś tam powie
    w innym sądzie - obowiązuje. Przez to nie jest wiazace i dla mnie to co ktos
    tam powie lub napisze sobie.

    sprawiedliwosc

  • 6. Data: 2004-10-29 21:31:39
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Ben" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Powinieneś się podpisać frustrat albo coś w tym stylu

    A ty rusek-mafiozo, gangster-prawnik albo policjant-morderca albo cos w tym
    stylu.

    sprawiedliwosc

  • 7. Data: 2004-10-30 05:57:54
    Od: "KM" <k...@m...pl>

    Użytkownik "Comodant" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czego się domagasz, to może wygrasz sprawę ale w sumie będziesz miał mniej

    Pieprzysz aby pieprzyć, sprawa toczyła się w sądzie pracy i nie ma mowy o
    kosztach.
    Chodzi mi o konkretną prawniczą informację a nie pseudofilozoficze
    dywagacje.

  • 8. Data: 2004-10-30 07:31:10
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 29 Oct 2004 23:27:03 +0200, Ben naskrobał(a):

    > Powinieneś się podpisać frustrat albo coś w tym stylu

    raczej troll

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 9. Data: 2004-10-30 08:52:48
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    > jaką to miałoby mieć formę ?
    >
    > Chris
    >

    > Środkiem mogącym wzruszyć prawomocne orzeczenie sądowe jest
    wznowienie postępowania. Możliwe jest ono jedynie w ścisle
    określonych przypadkach, które enumeratywnie wylicza k.p.c
    Art. 401. Można żądać wznowienia postępowania z powodu
    nieważności:
    1) jeżeli w składzie sądu uczestniczyła osoba nieuprawniona albo
    jeżeli orzekał sędzia wyłączony z mocy ustawy, a strona przed
    uprawomocnieniem się wyroku nie mogła domagać się wyłączenia;
    2) jeżeli strona nie miała zdolności sądowej lub procesowej albo nie
    była należycie reprezentowana bądź jeżeli wskutek naruszenia
    przepisów prawa była pozbawiona możności działania; nie można
    jednak żądać wznowienia, jeżeli przed uprawomocnieniem się wyroku
    niemożność działania ustała lub brak reprezentacji był podniesiony w
    drodze zarzutu albo strona potwierdziła dokonane czynności
    procesowe.
    Art. 4011.§ 1.Można żądać wznowienia postępowania również w
    wypadku, gdy Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności aktu
    normatywnego z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą,
    na podstawie którego został wydany wyrok.
    § 2. W sytuacji określonej w § 1 skargę o wznowienie wnosi się w
    terminie jednego miesiąca od dnia wejścia w życie orzeczenia
    Trybunału Konstytucyjnego.
    Art. 403. § 1. Można żądać wznowienia na tej podstawie, że:
    1) wyrok został oparty na dokumencie podrobionym lub
    przerobionym albo na skazującym wyroku karnym, następnie
    uchylonym;
    2) wyrok został uzyskany za pomocą przestępstwa.
    § 2. Można żądać wznowienia w razie późniejszego wykrycia takich
    okoliczności faktycznych lub środków dowodowych, które mogłyby mieć
    wpływ na wynik sprawy, a z których strona nie mogła skorzystać w
    poprzednim postępowaniu.
    § 3. Można żądać wznowienia w razie późniejszego wykrycia
    prawomocnego wyroku dotyczącego tego samego stosunku prawnego;
    w tym wypadku przedmiotem rozpoznania przez sąd jest nie tylko
    zaskarżony wyrok, lecz są również z urzędu inne prawomocne wyroki
    dotyczące tego samego stosunku prawnego.
    Jeśli możesz podciągnąć swoją sytuacje pod którąś z tych przyczyn to
    życze powodzenia. No i jeszcze termin -art.407 i 408 k.p.c.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-10-30 09:09:47
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    > jaką to miałoby mieć formę ?
    >
    > Chris
    >

    >Środkiem służącym do wzruszania prawomocnych orzeczeń jest
    wznowienie postępowania.Jest ono dopuszczlne jednak tylko w
    wyliczonych enumumeratywnie przypadkach
[...]
    Art. 401. ze zn.1 § 1. Można żądać wznowienia postępowania również w
[...]
    Jeśli więc którąś z tych przyczyn możesz zastosować do własnej sytuaci
    to życze powodzenia. No i jeszcze pamiętajo terminach -art.407 i 408