1. Data: 2004-10-29 21:02:04
Temat:Prawomocny wyrok - jak unieważnić ?
Od:"KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przed kilkoma miesiącami złożyłem pozew przeciwko pracodawcy o wypłatę
zalełych zobowiązań (podobnie jak grupa moich kolegów). Sąd okręgowy wydał
niekorzystny dla mnie wyrok. Na tym poprzestałem (wyrok się uprawomocnił),
natomiast moi koledzy poszli dalej aż do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy
przyznał im rację, wygrali sprawę.
Ja pozostałem na lodzie.

Czy można wznowić jakoś procedurę sądową (zmieniła się sytuacja prawna -
jest orzecznictwo Sądu Najwyższego) i nadać ponownie bieg mojej sprawie,
jaką to miałoby mieć formę ?

Chris

2. Data: 2004-10-29 21:11:57
Temat:Re: Prawomocny wyrok - jak unieważnić ?
Od:"Comodant" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
> Przed kilkoma miesiącami złożyłem pozew przeciwko pracodawcy o wypłatę
> zalełych zobowiązań (podobnie jak grupa moich kolegów). Sąd okręgowy wydał
> niekorzystny dla mnie wyrok.

Sąd jak to sąd, który niewiele ma wspólnego ze sprawiedliwością.

> Na tym poprzestałem (wyrok się uprawomocnił),
> natomiast moi koledzy poszli dalej aż do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy
> przyznał im rację, wygrali sprawę.

Po tym jak zapłacili więcej adwokatom?

> Ja pozostałem na lodzie.

Nie ty pierwszy i nie ostatni.

> Czy można wznowić jakoś procedurę sądową (zmieniła się sytuacja prawna -
> jest orzecznictwo Sądu Najwyższego) i nadać ponownie bieg mojej sprawie,
> jaką to miałoby mieć formę ?
> Chris

Ciekawe co inni odpiszą. Moim zdaniem powinieneś zapłacić więcej niż to
czego się domagasz, to może wygrasz sprawę ale w sumie będziesz miał mniej
niż masz. A chcesz mieć więcej. ;-)

sprawiedliwosc

3. Data: 2004-10-29 21:23:27
Od:kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

KM wrote:
> Czy można wznowić jakoś procedurę sądową (zmieniła się sytuacja prawna -
> jest orzecznictwo Sądu Najwyższego)

orzecznictwo SN nie zmienia sytuacji prawnej - nie jest wiążące dla
innych sądów

KG

4. Data: 2004-10-29 21:27:03
Od:"Ben" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czego się domagasz, to może wygrasz sprawę ale w sumie będziesz miał mniej

Powinieneś się podpisać frustrat albo coś w tym stylu

5. Data: 2004-10-29 21:29:00
Od:"Comodant" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

> orzecznictwo SN nie zmienia sytuacji prawnej - nie jest wiążące dla
> innych sądów
>
> KG

Bo gdy prawo i sprawiedliowosc to dwa rózne pojęcia co sobie ktoś tam powie
w innym sądzie - obowiązuje. Przez to nie jest wiazace i dla mnie to co ktos
tam powie lub napisze sobie.

sprawiedliwosc

6. Data: 2004-10-29 21:31:39
Od:"Comodant" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ben" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Powinieneś się podpisać frustrat albo coś w tym stylu

A ty rusek-mafiozo, gangster-prawnik albo policjant-morderca albo cos w tym
stylu.

sprawiedliwosc

7. Data: 2004-10-30 05:57:54
Od:"KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Comodant" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czego się domagasz, to może wygrasz sprawę ale w sumie będziesz miał mniej

Pieprzysz aby pieprzyć, sprawa toczyła się w sądzie pracy i nie ma mowy o
kosztach.
Chodzi mi o konkretną prawniczą informację a nie pseudofilozoficze
dywagacje.

8. Data: 2004-10-30 07:31:10
Od:Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29 Oct 2004 23:27:03 +0200, Ben naskrobał(a):

> Powinieneś się podpisać frustrat albo coś w tym stylu

raczej troll

--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org

9. Data: 2004-10-30 08:52:48
Od:Kasia<a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jaką to miałoby mieć formę ?
>
> Chris
>

> Środkiem mogącym wzruszyć prawomocne orzeczenie sądowe jest
wznowienie postępowania. Możliwe jest ono jedynie w ścisle
określonych przypadkach, które enumeratywnie wylicza k.p.c
Art. 401. Można żądać wznowienia postępowania z powodu
nieważności:
1) jeżeli w składzie sądu uczestniczyła osoba nieuprawniona albo
jeżeli orzekał sędzia wyłączony z mocy ustawy, a strona przed
uprawomocnieniem się wyroku nie mogła domagać się wyłączenia;
2) jeżeli strona nie miała zdolności sądowej lub procesowej albo nie
była należycie reprezentowana bądź jeżeli wskutek naruszenia
przepisów prawa była pozbawiona możności działania; nie można
jednak żądać wznowienia, jeżeli przed uprawomocnieniem się wyroku
niemożność działania ustała lub brak reprezentacji był podniesiony w
drodze zarzutu albo strona potwierdziła dokonane czynności
procesowe.
Art. 4011.§ 1.Można żądać wznowienia postępowania również w
wypadku, gdy Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności aktu
normatywnego z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą,
na podstawie którego został wydany wyrok.
§ 2. W sytuacji określonej w § 1 skargę o wznowienie wnosi się w
terminie jednego miesiąca od dnia wejścia w życie orzeczenia
Trybunału Konstytucyjnego.
Art. 403. § 1. Można żądać wznowienia na tej podstawie, że:
1) wyrok został oparty na dokumencie podrobionym lub
przerobionym albo na skazującym wyroku karnym, następnie
uchylonym;
2) wyrok został uzyskany za pomocą przestępstwa.
§ 2. Można żądać wznowienia w razie późniejszego wykrycia takich
okoliczności faktycznych lub środków dowodowych, które mogłyby mieć
wpływ na wynik sprawy, a z których strona nie mogła skorzystać w
poprzednim postępowaniu.
§ 3. Można żądać wznowienia w razie późniejszego wykrycia
prawomocnego wyroku dotyczącego tego samego stosunku prawnego;
w tym wypadku przedmiotem rozpoznania przez sąd jest nie tylko
zaskarżony wyrok, lecz są również z urzędu inne prawomocne wyroki
dotyczące tego samego stosunku prawnego.
Jeśli możesz podciągnąć swoją sytuacje pod którąś z tych przyczyn to
życze powodzenia. No i jeszcze termin -art.407 i 408 k.p.c.

-> http://usenet.pomocprawna.info

10. Data: 2004-10-30 09:09:47
Od:Kasia<a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jaką to miałoby mieć formę ?
>
> Chris
>

>Środkiem służącym do wzruszania prawomocnych orzeczeń jest
wznowienie postępowania.Jest ono dopuszczlne jednak tylko w
wyliczonych enumumeratywnie przypadkach
[...]
Art. 401. ze zn.1 § 1. Można żądać wznowienia postępowania również w
[...]
Jeśli więc którąś z tych przyczyn możesz zastosować do własnej sytuaci
to życze powodzenia. No i jeszcze pamiętajo terminach -art.407 i 408