  • 21. Data: 2012-03-17 15:11:55
    Temat: Re: Kara za wycięcie drzewa
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-17 14:51, Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "maruda"<m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ale owo posadzone w zamian drzewo mogę wyciąc bez kary przed upływem 10 lat?
    > Czy też moze obowiązuje je jakieś specjalne traktowanie? :>

    <10-letnie wycinasz bez zezwolenia. Wbrew pozorom, 10-letnia sosna ma
    przy ziemi 10cm średnicy. Niestety, dokładnie widać to dopiero po
    ścięciu ;) Można policzyć (nie wiem jak się to nazywa fachowo) te "pęki"
    z których wyrastają gałęzie. Też są coroczne.

    Jeśli załatwiasz zezwolenie w związku z budową, to nie zapłacisz, ale
    nakażą Ci nasadzanie tej samej liczby drzew. Nie wiem co w przypadku,
    jeśli się "nie przyjmie".

    ... można natomiast przycinać koronę, byleby drzewo żyło nadal.
    Widziałeś wiejskie wierzby przy polnych drogach?

    No i z tym podlewaniem też bym uważał. Jeśli jakiś urzędnik weźmie sobie
    do serca, to zapłacisz i za drzewo i za ekspertyzę czym podlałeś. Ślad
    zostaje.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 22. Data: 2012-03-17 20:39:06
    Od: "Marcin" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Andrew" napisał w wiadomości >

    > http://finanse.wp.pl/kat,119354,title,Zaplaci-2-mili
    ony-za-dwa-drzewa,wid,14313246,wiadomosc_forbes.html

    Bo nie nazywa się Sobiesiak
    http://lubczasopismo.salon24.pl/detektywsalonowy/pos
    t/358103,karczowanie-prawa

  • 23. Data: 2012-03-17 23:11:33
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > będę występował do urzędu miasta o pozwolenie na wycięcie dwóch drzew

    Jezeli nikt nie wie o ich istnieniu, to tnij i bron boze nikogo o nic nie
    pytaj.

    Jezeli jestes pewien, ze nikt nie ma fotek tych drzew, to tnij,
    starannie posprzataj galezie i porozrzucaj
    po podworku ze 2 worki lisci z jakiegos drzewa owocowego.
    Drzewa owocowe nie wymagają pozwolen.

    Daj lapowe. Koniecznie nagraj, chociazby sam glos.

    Takie 3 sposoby mi przychodza do glowy.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 24. Data: 2012-03-18 02:00:58
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    > Jeśli załatwiasz zezwolenie w związku z budową, to nie zapłacisz, ale
    > nakażą Ci nasadzanie tej samej liczby drzew. Nie wiem co w przypadku,
    > jeśli się "nie przyjmie".

    Właśnie o to chodzi. Na środku działki budowlanej rosną cztery drzewa i mam
    zgodę na ich wycięcie. Jest warunek, że muszę posadzić cztery nowe drzewa na
    tej działce. No take ale działki nie są zbyt duże 20x30 metrow albo
    30x40... Trochę ciasno się zrobi jak posadzę owe drzewa, a one urosną. No,
    ale przeciez mógłbym je wyciąć za kilka lat zanim osiągną wiek ochronny. I
    tylko pytanie, czy takie dzrzewa sadzone "w zamian" mają jakąś dodatkową
    ochronę, czy standardową? :)

    Pozdrawiam, Przemek

  • 25. Data: 2012-03-18 07:29:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski wrote:

> [...]
    > I tylko pytanie, czy takie dzrzewa sadzone "w zamian" mają jakąś dodatkową

    A masz zasztrzeżone, jakie to mają być drzewa? bo może wystarczy posadzić 4
    wiśnie - pojesz sobie owocków i wytniesz, kiedy Ci będzie pasować - owocowe
    nie podpadaja pod ustawę.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 26. Data: 2012-03-18 13:42:32
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 4
    > wiśnie - pojesz sobie owocków i wytniesz, kiedy Ci będzie pasować -

    Chodzi mi raczej o to czy te drzewa "zastępcze" są pod jakąś dodatkową
    ochroną, czy na warunkach ogólnych.

  • 27. Data: 2012-03-20 05:25:15
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-18 14:42, Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "krys"<k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi raczej o to czy te drzewa "zastępcze" są pod jakąś dodatkową
    > ochroną, czy na warunkach ogólnych.

    Zadzwoń do stosownego urzędu, oni od paru lat mają "inne standardy" i
    zapewne udzielą Ci rzeczowej informacji łącznie z przytoczeniem podstaw
    prawnych. Wypytaj o to wszystko, cośmy tutaj podnosili i podziel się wiedzą.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 28. Data: 2012-03-20 05:33:30
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

> [...]
    > zapewne udzielą Ci rzeczowej informacji łącznie z przytoczeniem podstaw
    > prawnych. Wypytaj o to wszystko, cośmy tutaj podnosili i podziel się

    Gdybym był w PL, to chetnie bym się przeszedł do urzędu i zapytał. Może tak
    zrobię jak będę przy okazji i nie zapomnę:)

    Przemek