  • 1. Data: 2012-03-16 09:16:43
    Temat: Kara za wycięcie drzewa
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    Witam
    będę występował do urzędu miasta o pozwolenie na wycięcie dwóch drzew
    iglastych które rosną przed moim domem. Jedno ma ok 6 metrów wysokości,
    drugie około 10. Są to chyba sosny. Rosną ok 2,5m od domu (na mojej
    działce).

    Uzasadnieniem będzie:
    - zwiększenie wilgoci na murach domu, przysłanianie słońca i światła;
    - przy dalszym rozroście ryzyko uszkodzenia fundamentów przez korzenie;
    - ryzyko dla budynku w razie uderzenia pioruna, zawalenia itp.

    Mam nadzieję, że urząd da mi na to zgodę? Jak jest w praktyce?
    Jeżeli nie otrzymałbym zgody to jestem zdeterminowany sam wyciąć te drzewa.
    Jaką zapłaciłbym karę? Jaka jest też opłata za wycięcie drzew, gdybym
    uzyskał zgodę?

  • 2. Data: 2012-03-16 09:26:51
    Temat: Re: Kara za wyci?cie drzewa
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-16 10:16, tomekx pisze:

    > Mam nadziej?, ?e urz?d da mi na to zgod??

    Różne, jeżeli to co piszesz jest prawdą to masz szanse uzyskać zezwolenie.

    > Je?eli nie otrzyma?bym zgody to jestem zdeterminowany sam wyci?? te drzewa.
    > Jak? zap?aci?bym kar??

    3 x to co w następnym punkcie.

    Jaka jest te? op?ata za wyci?cie drzew, gdybym
    > uzyska? zgod??

    Dla sosny: 34,81 zł za każdy cm obwodu na wysokości 130 cm od ziemi.

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-03-16 09:58:13
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    http://eko-akademia.pl/2010/11/stawki-oplat-i-kar-na
    -rok-2011-drzewa-krzewy-zielen/

    t-1

  • 4. Data: 2012-03-16 10:20:33
    Temat: Re: Kara za wycięcie drzewa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 16 Mar 2012 10:16:43 +0100, tomekx napisał(a):

    > Jaka jest też opłata za wycięcie drzew, gdybym
    > uzyskał zgodę?

    Osoba fizyczna usuwająca w celach nie związanych z działalnością
    gospodarczą jest zwolniona z opłaty.

  • 5. Data: 2012-03-16 11:19:18
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    > Osoba fizyczna usuwająca w celach nie związanych z działalnością
    > gospodarczą jest zwolniona z opłaty.

    Tak na cele mieszkaniowe. I to jesli otrzyma zgodę. Wycinka bez zgody to juz
    kara.
    Najlepiej idz lub zadzwoń do odpowiedniego urzędu i tam ci powiedzą co i jak.
    Jak drzewa do 10 roku to można i bez zgody ciąć.

  • 6. Data: 2012-03-16 11:40:54
    Od: Kapec <n...@p...pl>

> [...]
    > Jeżeli nie otrzymałbym zgody to jestem zdeterminowany sam wyciąć te drzewa.
    > Jaką zapłaciłbym karę? Jaka jest też opłata za wycięcie drzew, gdybym

    Podlej znanym srodkiem ochrony roslin made in usa, uschna szybko i
    wytniesz kikuty bez problemu.

  • 7. Data: 2012-03-16 11:55:11
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    > Podlej znanym srodkiem ochrony roslin made in usa, uschna szybko i
    > wytniesz kikuty bez problemu.

    http://finanse.wp.pl/kat,119354,title,Zaplaci-2-mili
    ony-za-dwa-drzewa,wid,14313246,wiadomosc_forbes.html

  • 8. Data: 2012-03-16 14:15:22
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    > http://finanse.wp.pl/kat,119354,title,Zaplaci-2-mili
    ony-za-dwa-drzewa,wid,14313246,wiadomosc_forbes.html

    To jest dopiero chore :) Ludzie "na swoim" nie mogą wyciąć drzewa. Mam
    nadzieję, że dadzą mi pozwolenie w urzędzie, a jak nie to nie wiem...
    Da się wtedy zmusić miasto, żeby ponosiło odpowiedzialność za szkodę jaką
    drzewo może wyrządzić za kilkanaście/dziesiąt lat, niszcząc budynek,
    fundamenty? Bo skoro nie pozwolą to chyba mają uzasadnienie, że to nic nie
    zaszkodzi, więc...

    A co by było gdybym podlał? ;) 2mln? :) To już chyba lepiej wyciąć i
    zapłacić karę :)

  • 9. Data: 2012-03-16 18:15:08
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-16 15:15, tomekx pisze:
    > A co by było gdybym podlał? ;) 2mln? :) To już chyba lepiej wyciąć i
    > zapłacić karę :)

    Kara za skuteczne podlanie i wycięcie bez pozwolenia jest taka sama :-)
    Z tym, że jak w odpowiedni sposób podlejesz i drzewo uschnie za np. pół
    roku to ciężko będzie znaleźć dowody Twojej winy.
    Najpierw podlej a jak drzewo uschnie to wystąp o zgodę na wycięcie. Jak
    najpierw wystąpisz po zgodę na wycięcie i jej nie dostaniesz to będzie
    dziwne jak po tym fakcie drzewo uschnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 10. Data: 2012-03-16 19:37:11
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 16 Mar 2012 15:15:22 +0100, tomekx napisał(a):

    > To jest dopiero chore :) Ludzie "na swoim" nie mogą wyciąć drzewa.

    Komuna wiecznie zywa...

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)