  • 1. Data: 2012-03-15 23:10:04
    Temat: KPC art 139 par 1
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    1.Czy dalej obowiazuje przepis, ze pismo nalezy ( w razie nie podjecia go
    przez adresata) wysłac do niego 2-krotnie, aby mogło być uznane za
    skutecznie doreczone?
    Jaka jest tego podstawa prawna, bo art 139 kpc tego nie przesadza?
    2. przy okazji z innej beczki,- dostawca np. energii wysyła faktury na adres
    poboru energii (jesli nie otrzymał innej instrukcji od odbiorcy).
    Gdzie powinien wysyłac pozostałą korespondencję (jesli nie ustalono adresu
    koresondencyjnego) w sytuacji, gdy odbiorca energii nie j mieszka pod
    adresem tych dostaw, nigdy tam nie mieszkał, ani nie jest tam zameldowany, o
    czym dostawca energii wie, bo przeciez spisywał te jego dane przy
    sporządzaniu umowy?

  • 2. Data: 2012-03-15 23:40:40
    Temat: Re: KPC art 139 par 1
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pod adresem tych dostaw, nigdy tam nie mieszkał, ani nie jest tam
    > zameldowany, o czym dostawca energii wie, bo przeciez spisywał te jego

    Dwukrotnie awizować.

  • 3. Data: 2012-03-16 00:19:45
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Dwukrotnie awizować.
    Podstawa prawna?

  • 4. Data: 2012-03-17 22:46:47
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > wiadomości news:jjtusl$57k$1@inews.gazeta.pl...

    > Podstawa prawna?

    Czy brak odpowiedzi na moje pytanie oznacza, że do uznania pisma za
    skutecznie doreczone nie istnieje wymóg 2-krotnego wysyłania pisma (i jego
    awizowania) w przypadku nie odbioru przez adresata i to 2-krotne wysyłanie
    to jedynie polski obyczaj?;-)

  • 5. Data: 2012-03-18 11:11:01
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To legenda ludowa.
    Lub zapis konkretnej umowy pomiędzy stronami.

    -----

  • 6. Data: 2012-03-19 00:11:10
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > To legenda ludowa.
    > Lub zapis konkretnej umowy pomiędzy stronami.
    >

    > -----

    Czy znany jest uczestnikom grupy konkretny zapis ustawowy regulujacy
    warunki, jakie musi spełnic wysyłający pocztą pismo urzędowe, aby w świetle
    polskiego prawa można było uznać je za skutecznie doręczone, mimo, ze
    adresat go nie odebrał?
    Otrzymałem tu dotychczas jedynie wzajemnie sprzeczne ze soba odpowiedzi bez
    oparcia w przepisach, co skądinąd specjalnie mnie nie dziwi, skoro w 2-ch
    formalnych pismach jednego z centralnych organów państwowych obie te
    sprzeczne ze sobą wersje były mi przedstawione jako jedynie obowiązujace i
    stąd ten mój watek;-)