    From: maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara za wycięcie drzewa
    Date: Sat, 17 Mar 2012 16:11:55 +0100

    W dniu 2012-03-17 14:51, Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "maruda"<m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ale owo posadzone w zamian drzewo mogę wyciąc bez kary przed upływem 10 lat?
    > Czy też moze obowiązuje je jakieś specjalne traktowanie? :>

    <10-letnie wycinasz bez zezwolenia. Wbrew pozorom, 10-letnia sosna ma
    przy ziemi 10cm średnicy. Niestety, dokładnie widać to dopiero po
    ścięciu ;) Można policzyć (nie wiem jak się to nazywa fachowo) te "pęki"
    z których wyrastają gałęzie. Też są coroczne.

    Jeśli załatwiasz zezwolenie w związku z budową, to nie zapłacisz, ale
    nakażą Ci nasadzanie tej samej liczby drzew. Nie wiem co w przypadku,
    jeśli się "nie przyjmie".

    ... można natomiast przycinać koronę, byleby drzewo żyło nadal.
    Widziałeś wiejskie wierzby przy polnych drogach?

    No i z tym podlewaniem też bym uważał. Jeśli jakiś urzędnik weźmie sobie
    do serca, to zapłacisz i za drzewo i za ekspertyzę czym podlałeś. Ślad
    zostaje.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda