  • 1. Data: 2002-08-20 16:02:37
    Temat: Jazda rowerem po piwie...[?]
    Od: "Sonet" <e-mail:no-spam------sonet@skrzynka.pl>

    Tłumaczyłem dzisiaj znajomemu , i ż jazda rowerem po wypiciu piwa może
    zaowocować utratą prawa jazdy. On stanowczo twierdził iż w żadnym wypadku [a
    zwłaszcza jeśli się bezpośrednio nie wylegitymuje tymże dokumentem]..Ja
    twierdziłem, iż nawet pijany pieszy który spowoduje zagrożenie na jezdni
    może być pozbawiony prawa jazdy...... On - że w żadnym wypadku .
    Dajcie mi jakieś argumenty do dyskusji z nim ....
    A może to ja nie mam racji ?
    Sonet

  • 2. Data: 2002-08-20 16:12:35
    Temat: Re: Jazda rowerem po piwie...[?]
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > może być pozbawiony prawa jazdy...... On - że w żadnym wypadku .
    > Dajcie mi jakieś argumenty do dyskusji z nim ....
    Kodeks karny

    Zgodz sie, co Ci szkodzi... >>> http://link.interia.pl/f163b

  • 3. Data: 2002-08-20 19:08:15
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sonet" <e-mail:no-spam------sonet@skrzynka.pl> napisał w
    wiadomości news:3d6267eb_3@news.vogel.pl...
> [...]
    > może być pozbawiony prawa jazdy...... On - że w żadnym wypadku .
    > Dajcie mi jakieś argumenty do dyskusji z nim ....

    Masz. Jak sie chce przekonac to niech wybierze się w region "ściany
    wschodniej". AFAIR okolice Okuninki.
    Podobno policjanci z jakiegos posterunku specjalizuja się w lapaniu takich
    gosci (chyba mają dobre statystyki wykrywalnosci).
    Spotkalem goscia, ktory dostał wyrok (jezeli dobrze zapamietalem): zabranie
    prawa jazdy w zawieszeiu na 1 rok.
    Jak sluchalem jego opowiesci to tez myslalem, ze sobie robi ze mnie jaja.
    Ale wszyscy jego najblizsi to potwierdzili.
    Najlepsze jest to, ze widzieli (bylo ich dwoch, ale drugi był trzeźwiejszy)
    policjantów i mysleli, ze dostana mandat za "niemanie świateł" :-)
    Konkluzja była taka, ze jak sie jest "na bani" z rowerem i widac patrol, to
    lepiej porzucic rower i dac dyla w krzaki.

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-20 20:14:16
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Spotkalem goscia, ktory dostał wyrok (jezeli dobrze zapamietalem):
    zabranie
    > prawa jazdy w zawieszeiu na 1 rok.

    Źle zapamiętałeś - zakaz prowadzenia pojazdów nie
    podlega zawieszeniu.

    A co do wyroku - Kodeks karny mówi:
    Art. 42. § 1. Sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów
    określonego rodzaju w razie skazania osoby uczestniczącej
    w ruchu za przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
    w szczególności jeżeli z okoliczności popełnionego przestępstwa
    wynika, że prowadzenie pojazdu przez tę osobę zagraża
    bezpieczeństwu w komunikacji.
    § 2. Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów
    mechanicznych albo pojazdów mechanicznych określonego
    rodzaju, jeżeli sprawca w czasie popełnienia przestępstwa
    wymienionego w § 1 był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem
    środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia
    określonego w art. 173, 174 lub 177.

    Tak więc od sądu zależy, czy odbierze uprawnienia
    tylko na dany rodzaj pojazdów, czy na wszystkie.
    Nawet gdy sprawca jechał rowerem, popełnił przestępstwo
    przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, o którym tu mowa.

    gdy sprawca jechał rowerem.

  • 5. Data: 2002-08-20 21:06:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > zabranie
    > >

    > Źle zapamiętałeś - zakaz prowadzenia pojazdów nie
    > podlega zawieszeniu.

    Tego właśnie nie pamiętam co i kto mu "wlepił"?
    Zapamiętałem tylko, że w maju tego roku upływał roczny termin, w którym
    prokuratura (?) mogła złożyć zażalenie
    na wyrok (?).

    Karol

  • 6. Data: 2002-08-21 06:30:03
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > w szczególności jeżeli z okoliczności popełnionego przestępstwa
    > wynika, że
    > ***prowadzenie pojazdu przez tę osobę zagraża

    Zaraz, zaraz. To roweru nawet prowadzić nie można, gdy się wypije?

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 7. Data: 2002-08-21 06:32:53
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Konkluzja była taka, ze jak sie jest "na bani" z rowerem i widac patrol,
    > lepiej porzucic rower i dac dyla w krzaki.

    wystarczy tylko zejsc z roweru i go spokojnie prowadzic

    pozdrawiam,

    carlo
    *****************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 8. Data: 2002-08-21 07:42:22
    Od: "Waldek" <d...@k...onet.pl>

    Użytkownik "carlosky" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > wystarczy tylko zejsc z roweru i go spokojnie prowadzic

    mylisz się!!!

[...]

    Udowodnij potem w sądzie, że nie prowadziłeś pojazdu - skoro prowadziłeś...

    > pozdrawiam,
    >
    > carlo
    pozdrawiam
    Waldek

  • 9. Data: 2002-08-21 08:57:37
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Szanowni Państwo raczyliby tylko zauważyć, że do jazdy rowerem nie potrzeba
    prawa jazdy, w ogóle nie ma czegoś takiego jak "prawo jazdy rowerem". Nawet
    więc jeśli Sąd orzekłby zakaz prowadzenia pojazdów rowerowych, nie można
    byłoby odebrać żadnego dokumentu, skazany więc dalej by sobie jeździł na
    rowerze, bo na czole mu nie napiszą, że ma zakaz.

    BS

  • 10. Data: 2002-08-21 09:00:33
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    >Zaraz, zaraz. To roweru nawet prowadzić nie można, gdy się wypije?

    Żadnego pojazdu nie można prowadzić. :-]
    SOTB