  • 11. Data: 2002-08-21 09:01:12
    Temat: Re: Jazda rowerem po piwie...[?]
    Od: Seva <s...@p...lp>

    Waldek <d...@k...onet.pl> napisał(a) w wiadomości
    news:ajvg85$4d5$1@news.onet.pl:

    > Udowodnij potem w sądzie, że nie prowadziłeś pojazdu - skoro
    > prowadziłeś...

    Nie prowadziłeś, tylko pchałeś. :-)

    --
    Seva --> GG#788049 --> http://www.seva.sotiko.pl/ [Moja strona]
    http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=103279 [Moje aukcje]

  • 12. Data: 2002-08-21 09:04:27
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni Państwo raczyliby tylko zauważyć, że do jazdy rowerem nie
    potrzeba
    > prawa jazdy, w ogóle nie ma czegoś takiego jak "prawo jazdy rowerem".
    Nawet
    > więc jeśli Sąd orzekłby zakaz prowadzenia pojazdów rowerowych, nie można
    > byłoby odebrać żadnego dokumentu, skazany więc dalej by sobie jeździł na
    > rowerze, bo na czole mu nie napiszą, że ma zakaz.

    Osoba niepełnoletnia ma kartę rowerową - można ją odebrać.

    Natomiast sąd może odebrać prawo jazdy (samochodowe, motocyklowe itd.)
    osobie, która w stanie nietrzeźwym powoduje zagrożenie ruchu drogowego: MOJE
    UZASADNIENIE: gość wie, że po alkoholu nie można prowadzić pojazdu. ma prawo
    jazdy. łamie kodeks drogowy prowadząc pojazd po spożyciu alkoholu (kodeks
    drogowy nie zezwala na prowadzenie roweru w stanie nietrzeźwym). zgodnie z
    prawem traci prawo jazdy (nie powinien go mieć, skoro łamie przepisy kodeksu
    drogowego.

    IMHO uważam, ze to niezły pomysł. dość mam już pijanych czy choćby "lekko"
    wstawionych rowerzystów, którzy zajmują dwa pasy ruchu jadąc slalomem.

    Prawo powinno chronić normalnych, a nie tych, którzy powodują zagrożenia dla
    siebie i innych (tak chyba wynika z definicji państwa prawa).

    Pozdrawiam

    Dominik Jan Domin

  • 13. Data: 2002-08-21 09:22:20
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartosz Skorek <b...@i...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ajvkl2$9t8$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > byłoby odebrać żadnego dokumentu, skazany więc dalej by sobie jeździł na
    > rowerze, bo na czole mu nie napiszą, że ma zakaz.

    Są nie orzeka "odebrania prawa jazdy" tylko zakaz prowadzenia pojazdów. Za
    niezastosowanie się do wyroku grożą sankcje. A sprawa może wydać się choćby
    przy najbliższej kontroli drogowej (życzliwych sąsiadów nie wspomnę).

    Alek

  • 14. Data: 2002-08-21 09:31:33
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Seva" <s...@p...lp> napisał w wiadomości
    > Waldek <d...@k...onet.pl> napisał(a) w wiadomości

    > Nie prowadziłeś, tylko pchałeś. :-)

    dokladnie tak, prowadzic to mozna krowe na sznurku, albo psa na smyczy, a
    rowerem jedziesz, albo go popychasz :)))
    ze tez sam na to nie wpadem :-))

    pozdrawiam,

    carlo
    *****************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 15. Data: 2002-08-21 20:08:32
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Pearl" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ajvbuv$alh$2@news2.tpi.pl...

    > Zaraz, zaraz. To roweru nawet prowadzić nie można, gdy się wypije?
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    > Perła

    Prowadzić w prawie o ruchu drogowym znaczy jechać danym
    pojazdem kierując nim.
    Co do dosłownego prowadzenia roweru - można to robić
    po pijaku, tylko częściej wtedz rower prowadzi właściciela.

  • 16. Data: 2002-08-21 20:11:16
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

> [...]
    > byłoby odebrać żadnego dokumentu, skazany więc dalej by sobie jeździł na
    > rowerze, bo na czole mu nie napiszą, że ma zakaz.

    Sąd nie odbiera dokumentu, tylko orzeka zakaz prowadzenia
    pojazdów. Skazany jeżdżąc rowerem po takim zakazie
    popełnia przestępstwo z art. 244 kk, nawet bez napisu
    na czole.

  • 17. Data: 2002-08-23 05:32:19
    Od: g...@p...onet.pl

    > Udowodnij potem w sądzie, że nie prowadziłeś pojazdu - skoro prowadziłeś...

    ... nie pozostaje nic innego jak wziąć rower na grzbiet i nieść :-)