  • 1. Data: 2002-08-20 14:00:50
    Temat: mieszkanie - kupno, sprzedaz - umowa
    Od: "Paulina" <m...@w...pl>

    Witam;

    Proszę o radę...
    Przymierzamy się do kupna własnego M. Znaleźliśmy nawet pewnego "kandydata".
    Po rozmowie z właścicielką dowiedzieliśmy się, że klucze do mieszkania
    przekaże do 12 października, a umowa kupna-sprzedaży będzie sporządzona do
    20 września. I tutaj pojawiają się pewne - dla nas - niejasności; jak w
    obecnym czasie rozwiązuje się sprawę zapłaty, czy mamy zapłacić kobiecię
    20-30% wartości mieszkania w dniu zawarcia umowy, nic nie płacić do momentu
    oddania kluczy?
    Kobieta wygląda na uczciwą, ale ludzie są bardzo różni. Nie chcielibyśmy
    "dać" komuś naszych oszczędności a później usłyszeć "wyprowadzę się za rok,
    może dwa, a może wcale..."
    Proszę o rady jak wybrnąć z tej sytuacji - w przyszłym tygodniu mamy spotkać
    się z kobietą i chcielibyśmy przedstawić nasze wytyczne co do treści umowy.

    Dziękuję - Paulina

  • 2. Data: 2002-08-20 15:01:08
    Temat: Re: mieszkanie - kupno, sprzedaz - umowa
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

> [...]
    > 20-30% wartości mieszkania w dniu zawarcia umowy, nic nie płacić do momentu

    Według mnie najlepiej 20 września sporządzić umowę sprzedaży mieszkania,
    zapłacić całą sumę, ale w umowie zaznaczyć, że od 20 września do 12
    października oddajecie mieszkanie sprzedającej w bezpłatne używanie z
    regulacją kosztów (rachunków). Własnośc będzie Wasza, pieniądze jej, a ona
    przez te dwa tygodnie będzie mogła jeszcze za darmo mieszkać - za darmo czyli
    nie płacąc czynszu za najem. Zresztą podobnie pewnie Wam powie notariusz jak
    do niego się udacie sporządzić umowę sprzedaży.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys

  • 3. Data: 2002-08-20 15:26:48
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>

    "Paulina" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    spotkać
    > się z kobietą i chcielibyśmy przedstawić nasze wytyczne co do treści

    Jesli to mieszkanie hipoteczne to i tak musicie podpisac notarialna umowe
    sprzedazy mieszkania. Spore koszty (notariusz, sąd, US), ale nie do
    unikniecia.
    To pod warunkiem ze kobieta zgodzi sie na zaplate po podpisaniu umowy.

    Jesli nie, to zwykle najpierw podpisuje sie umowe przedwstepna, okreslajaca
    sposob i termin platnosci oraz zobowiazanie sprzedajacego do sprzedazy
    za ta kwote mieszkania nabywcy. Po przelaniu pieniedzy, w oznaczonym w
    umowie terminie zjawiacie sie u notariusza i podpisujecie umowe sprzedazy.
    Jesli umowa przedwstepna tez jest notarialna (a moze to byc istotne ze
    wzgledu na znacznie latwiejsze egzekwowanie zobowiazan) to koszty prawie 2x
    jak powyzej....

    MZ