  • 31. Data: 2007-08-03 11:49:34
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 12:52:20 +0200, Johnson napisał(a):

    > Ktoś się tu niedawno upierał że obowiązek jazdy na światłach zwiększa
    > bezpieczeństwo, a co za tym idzie zmniejszy liczbę wypadków ...
    > Może tę "mądre" osoby skomentują:
    > http://www.wprost.pl/ar/?O=111443
    >
    > Dla potrzeb dyskusji przyjmijmy że gazeta podaje prawdziwe dane ...

    No to proszę bardzo - wyciągnijmy dane z tego artukułu:
    - od stycznia do maja zginęło 20% więcej osób niż w zeszłym roku
    - w 2 pierwszych miesiącach używania świateł zginęło 2.3% więcej osób niż w
    zeszłym roku

    No to ja wyciągam z tego wniosek że wprowadzenie obowiązkowych świateł
    zmniejszyło liczbę wypadków.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 32. Data: 2007-08-03 11:52:16
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:38
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v446$9v1$1@news.onet.pl>):

    > To jest tak samo bezsensowny argument, jak argument ministra
    > finansów, który stwierdził, że podwyższenie akcyzy na benzyne to nic
    > złego, bo wyniesie tylko 5gr na litrze. Zapominając że pozostałe 2-3zł w
    > litrze benzyny to same podatki. Proszę nie robić z ludzi idiotów. Skoro
    > zwiększenie poboru prądu w samochodzie prowadzi do zwiększenia spalania,
    > to jeżdżenie z zapalonymi światłami zwiększa zużycie paliwa. To, że
    > zwiększa tylko o 0,1% nic nie zmienia.

    Ile zwiększa? Wg mnie w ramach błędu pomiaru. Mocniej depniesz i więcej zje
    niż rok jeżdżenia na światłach.

    > Akurat na odwrót, światła ma w zasięgu widoku w lusterkach.

    A reszta auta się schowała? ,,Zasłonił ręką twarz, że jeno oczy mu
    wyzierały''?

    > Jeździsz po drogach 17 lat i nigdy nie widziałeś pojazdu
    > uprzywilejowanego z jednym tymczasowym kogutem na dachu, w zwykłym
    > samochodzie?

    Nie. Zresztą nie światła czyniły uprzywilejowanego....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 33. Data: 2007-08-03 11:53:59
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:41
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v4bj$n50$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Ktoś policzył że to 5%.

    5% więcej palisz z powodu świateł? To co Ty masz? Asfaltu nie palisz przed
    sobą?

    A co powiesz o samochodach z podkręconą mocą żarówek? Nieraz takie widzę i
    mnie nocą oślepiają, bo jak gość jedzie przede mną to prawie mi wstecznymi
    oczy wypala....

  • 34. Data: 2007-08-03 11:55:15
    Od: ps <p...@g...pl>

    Johnson pisze:
    (..)
    > A obowiązek jazdy jest po co? By zebrać więcej pieniędzy z akcyzy?

    Pewnie tak, bo, wbrew pozorom, to dla państwa jest spora suma.
    No i pewnie któryś z 'władnych' ma udziały w firmach produkujących
    żarówki :D

  • 35. Data: 2007-08-03 11:55:55
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    wasz znak: <f8v45o$mu4$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > proszę tylko w  przyszłości nie powoływać się dla uzasadnienia swoich
    > durnych twierdzeń o zwiększeniu bezpieczeństwa poprzez palenie świateł w
    > dzień nie powoływać się na żadne statystyki (w tym przypadku zachodnie)
    > i powiedzieć że nie ma logicznego uzasadnienia dla zakazu. I tyle.

    Ja się nie powołuję na statystyki tylko na moje doświadczenie. Od lat jako
    kierowca marzyłem o takim nakazie. I w końcu jest!

  • 36. Data: 2007-08-03 12:00:54
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > Ile zwiększa? Wg mnie w ramach błędu pomiaru. Mocniej depniesz i więcej zje
    > niż rok jeżdżenia na światłach.

    To nie jest argument. Tak, jakby twierdzić, że wprowadzenie podatku
    od posiadania telefonu komórkowego w wysokości 500zł rocznie będzie
    neutralne dla podatników, ponieważ więcej wydają oni na rozmowy
    telefoniczne, zwłaszcza jak się trochę zagadają.

    > A reszta auta się schowała? ,,Zasłonił ręką twarz, że jeno oczy mu
    > wyzierały''?

    Nieraz tak jest, zwłaszcza jeśli samochód jest wysoki.

    > Nie. Zresztą nie światła czyniły uprzywilejowanego....

    Czyniły. Samochód bez świateł mijania nie jest uprzywilejowany.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 37. Data: 2007-08-03 12:01:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, Henry (k) wrote:

    > No to proszę bardzo - wyciągnijmy dane z tego artukułu:
    > - od stycznia do maja zginęło 20% więcej osób niż w zeszłym roku

    Tak z ciekawości: masz pod ręką dane dla pieszych?

    pzdr, Gotfryd
    ("nie chce mi się szukać", można splonkować ;))

  • 38. Data: 2007-08-03 12:09:27
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:32
    (autor P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v3ou$94h$1@news.onet.pl>):

    > A co do poduszek itp. to sie w pełni z Tobą zgadzam.

    Czy ja wiem? Jakoś perspektywa wystrzelenia poduszki nie działa na mnie
    kojąco...

  • 39. Data: 2007-08-03 12:12:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 14:00
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v5dk$e1i$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > neutralne dla podatników, ponieważ więcej wydają oni na rozmowy
    > telefoniczne, zwłaszcza jak się trochę zagadają.

    ale to nie 500 a np. 5 groszy rocznie.

    > Nieraz tak jest, zwłaszcza jeśli samochód jest wysoki.

    So? Jest wysoki i widzisz światła... Nic to nie zmienia.

    > Czyniły. Samochód bez świateł mijania nie jest uprzywilejowany.

    WK<>WW

  • 40. Data: 2007-08-03 12:12:40
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana pisze:
> [...]
    > wasz znak: <f8v3ou$94h$1@news.onet.pl>):

    > Czy ja wiem? Jakoś perspektywa wystrzelenia poduszki nie działa na mnie

    Są osoby, które uważają, że jak kupiły sobie samochód z poduszkami
    bezpieczeństwa, to nie muszą zapinać pasów. Niestety połączenie poduszki
    + brak pasów powoduje raczej zwiększenie obrażeń podczas wypadku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz