  • 41. Data: 2007-08-03 12:13:37
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 13:47
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708031344380.1108@athlon64>):

    > wKwestiiFormalnej: obowiązek oświetlania "w pogorszonych warunkach" był.

    Martwy. Niektórzy nawet sporo po zachodzie słońca lubili się maskować. Albo
    przy deszczu. Bo nie było jak mierzyć.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 42. Data: 2007-08-03 12:13:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > A co powiesz o samochodach z podkręconą mocą żarówek?

    <teza>
    To są zwolennicy świecenia zawsze i wszędzie, widać trudno Ci
    pojąć że są tacy co chcą świecić BARDZIEJ niż Ty!
    <\teza>

    > [cut narzekania]

    No podobnoż światła polepszają bezpieczeństwo, głównie
    poprzez "ujrzenie wcześniej" (chcesz cytatem z Twoich
    postów? ;)) to takie 10x silniejsze światła widać
    z SQRT(10) razy większej odległośc, niekiedy istotnie
    zmniejszoną (logarytmicznie) wskutek np. mgły.
    Ale bez mgły to dają na reakcję zamiast 5s aż 15s...

    Po prostu: wszystko wymaga wyważenia. Bo NIC nie działa
    bez skutków ubocznych.
    I niestety zwolennicy światłem "zawsze i wszędzie" mają za sobą
    głównie własną wygodę (bo z tym się zgadzam).

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2007-08-03 12:14:15
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708031344380.1108@athlon64>):

    > Owszem, posty twierdzących że poniżej 50km/h nie da się jeździć bo

    ano nie da... Bo np. utrzymanie większości aut w tej prędkości wymaga w
    zasadzie ciągłej pracy hamulec-gaz-biegi

  • 44. Data: 2007-08-03 12:14:41
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 14:00
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f8v5dk$e1i$1@news.onet.pl>):

    > ale to nie 500 a np. 5 groszy rocznie.

    Tak naprawdę nie wiesz, czy to jest 5gr, czy 10zł.

    > So? Jest wysoki i widzisz światła... Nic to nie zmienia.

    Ale widząc światła nie wiem, czy jest to ten samochód
    urpzywilejowany, ponieważ wszystkie inne samochody, które widzę, też
    mają światła włączone.

    > WK<>WW

    To znaczy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 45. Data: 2007-08-03 12:16:43
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 14:12
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8v63k$e1i$3@news.onet.pl>):

    > Są osoby, które uważają, że jak kupiły sobie samochód z poduszkami
    > bezpieczeństwa, to nie muszą zapinać pasów. Niestety połączenie poduszki
    > + brak pasów powoduje raczej zwiększenie obrażeń podczas wypadku.

    Akurat w przeciwieństwie do świateł, które są ukłonem dla innych, pasy są
    głównie dla pasowanego... Więc z powodu mnie to niech on sobie ze swoim
    zdrowiem/życiem robi co chce...

  • 46. Data: 2007-08-03 12:18:02
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 03 Aug
    2007 13:49:34 +0200, Henry (k) zeznał(a):

    > No to ja wyciągam z tego wniosek że wprowadzenie obowiązkowych świateł
    > zmniejszyło liczbę wypadków.

    czyli policję, fotoradary, ITS, remonty dróg etc etc można już skreślić i
    odesłać do lamusa, bo sam obowiązek jazdy na światłach załatwia
    sprawę? ;)

    Czy też okazuje się, że to nie ma żadnego wpływu albo pomijalny?

  • 47. Data: 2007-08-03 12:19:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > 5% więcej palisz z powodu świateł? To co Ty masz? Asfaltu nie palisz przed
    > sobą?

    Nie mogę teraz znaleźć tej informacji (o 5%)...

    Ale tu: http://bezswiatel.ath.cx/liczby.html
    masz na przykład twierdzenie o zwiększonym zużyciu o 1-2%

    Czemu ich twierdzenia miałby być mniej wiarygodne niż twoje "o granicach
    pomiaru" ?

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 48. Data: 2007-08-03 12:20:51
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 3 sierpnia 2007 14:13
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708031407490.1108@athlon64>):

> [...]
    > z SQRT(10) razy większej odległośc, niekiedy istotnie
    > zmniejszoną (logarytmicznie) wskutek np. mgły.

    Od mgły to są przeciwmgłowe.

    > Po prostu: wszystko wymaga wyważenia. Bo NIC nie działa
    > bez skutków ubocznych.

    światła w dzień nie oślepiają... Nawet te podkręcone.

    > I niestety zwolennicy światłem "zawsze i wszędzie" mają za sobą
    > głównie własną wygodę (bo z tym się zgadzam).

    Ano. Lubię jak wygodnie i bezpiecznie mi się jeździ. Takie mam zboczenie.

  • 49. Data: 2007-08-03 12:21:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > Lepszą nie oznacza jedyną. To, że widzisz to nie znaczy że widzisz równie
    > szybko co z. Jak już mówiłem światła to stan i pozwalają zarejestrować
    > pojazd po 1 klatce. Bez świateł trzeba stwierdzić ruch i to wymaga wielu
    > klatek.

    Tak jak poprzednio: jak ktoś ma kłopoty ze wzrokiem to do okulisty a nie
    za kierownicę.

    > Bo w czasie jazdy nie wolno?

    Jakiej jazdy? Zatrzymujesz się i pijesz.

  • 50. Data: 2007-08-03 12:22:52
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > ano nie da... Bo np. utrzymanie większości aut w tej prędkości wymaga w
    > zasadzie ciągłej pracy hamulec-gaz-biegi

    A niech mnie .., ale mnie oświeciło :). Od jutra chodzę pieszo :).
    --
    Maluch