  • 1. Data: 2005-07-26 22:06:24
    Temat: Jak wykąpać sąsiada?
    Od: "ania" <a...@w...pl>

    Witam
    Opis sytuacji: Domek z czterema mieszkaniami - 6 właścicieli. Jeden wspólny
    wodomierz. Rozliczanie za wodę jest dokonowyane - na osobę. Czyli prognoza
    podawana przez wodociągi jest dzielona na wszystkie osoby mieszkające w
    domu. Mieszkańcy nie są zainteresowani zainstalowaniem podliczników na wodę
    i rozlicznie się wg nich.

    W jaki sposób można zmusić osobę która grozi że nie będzie płacić za wodę
    (jest właścicielem jednego lokalu) z powodu rzekomego większego zużycia wody
    przez innych.
    Wodociągów to nie interesuje jak dzielone są opłaty byle dostali kasę za
    zużytą wodę wykazaną na wodomierzu głównym domu. Co można zrobić jak jedna
    osoba przestanie płacić?
    Sprawa w sądzie - na jakiej podstawie?

    A.

  • 2. Data: 2005-07-26 22:54:30
    Temat: Re: Jak wykąpać sąsiada?
    Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mieszkańcy nie są zainteresowani zainstalowaniem podliczników na wodę
    > i rozlicznie się wg nich.

    A nie prościej samemu sobie zamontować licznik bez oglądania się na resztę
    sąsiadów?

    --
    Dorunia

  • 3. Data: 2005-07-26 22:57:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ania wrote:

    > W jaki sposób można zmusić osobę która grozi że nie będzie płacić za wodę
    > (jest właścicielem jednego lokalu) z powodu rzekomego większego zużycia wody
    > przez innych.

    Albo tę osobę odciąć, albo zachęcić do zainstalowania liczników - wtedy
    się okaże :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-07-26 23:07:10
    Od: "ania" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Dorunia" <d...@e...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A nie prościej samemu sobie zamontować licznik bez oglądania się na resztę
    > sąsiadów?

    Ale sąsiedzi nie chcą aby ktoś rozliczał się wg liczników. Tak jak było 50
    lat jest wg nich ok i nie zgodzą się aby ktoś inczej płacił.

    A.

  • 5. Data: 2005-07-26 23:10:26
    Od: "ania" <a...@w...pl>

    wiadomości news:dc6f4o$1nb$1@opal.futuro.pl...
    > Albo tę osobę odciąć, albo zachęcić do zainstalowania liczników - wtedy
    > się okaże :)

    Odcięcie będzie chyba bezprawne... wtedy to ta osoba wezwie policje... BTW
    ta osoba ma podobno własny podlicznik ale nie chce sie rozliczac wg niego.
    Czysta paranoja. Jeszcze poucza innych zeby mniej korzystali z wody bo
    główny wodomierz jest wspólny dla calego domu.

    A.

  • 6. Data: 2005-07-26 23:48:27
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    ania wrote:
> [...]
    > Czysta paranoja. Jeszcze poucza innych zeby mniej korzystali z wody bo
    > główny wodomierz jest wspólny dla calego domu.

    To może też zamontuj własny wodomierz. Wtedy płacisz proporcjonalnie do
    zużytej wody, np. jeśli główny wodomierz wskazuje 100 m3 a twój 15 m3,
    to płacisz 15% opłaty za wodę a pozostałe 85% dzielą między sobą
    pozostali mieszkańcy jak chcą.

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 7. Data: 2005-07-27 06:06:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mieszkańcy nie są zainteresowani zainstalowaniem podliczników na wodę
    > i rozlicznie się wg nich.

    Dlaczego?

    Czy wszyscy są przeciwni podlicznikom?

  • 8. Data: 2005-07-27 06:52:48
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > zużytą wodę wykazaną na wodomierzu głównym domu. Co można zrobić jak jedna

    Kłpopty się zaczną po zainstalowaniu podliczników, gdyż liczniki mają niskie
    normy dokładności i nigdy nie zgodzi się suma zużycia wskazywana przez
    podliczniki z licznikiem głównym.
    --
    *****
    Wałgus

  • 9. Data: 2005-07-27 06:58:24
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    ania napisał(a):
> [...]
    > zużytą wodę wykazaną na wodomierzu głównym domu. Co można zrobić jak jedna

    zaluz sobie licznik, a ci co nie maja to placa reszte

  • 10. Data: 2005-07-27 07:06:01
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 lip o godzinie 00:06, na pl.soc.prawo, ania napisał(a):

    > W jaki sposób można zmusić osobę która grozi że nie będzie płacić za wodę
    > (jest właścicielem jednego lokalu) z powodu rzekomego większego zużycia wody
    > przez innych.

    Czekaj, czekaj..... czegoś nie rozumiem....
    Jak można zmusić kogoś by płacił za obce osoby?
    Skoro macie system rozliczania zużycia wody w oparciu o ustalony udział na
    jedną osobę (np. 6 m3/os) to dlaczego taka osoba miałaby płacić inną
    stawkę?
    Ma zapłacić za 6m3 i basta!!

    Wniosek z tego jest taki - ktoś w budynku zużywa więcej wody, np. przebywa
    więcej osób niż to wynika z meldunku, podlewa sobie ogródek itp itd.

    Generalnie - na miejscu tej osoby, ja bym się udał do Przedsiębiorstwa
    Wodociągów i Kanalizacji i zawarł z nimi umowę oraz zamontował wodomierz -
    przecież ta osoba, jak piszesz, jest *właścicielem* mieszkania.
    I miałbym w d..ie tych co podlewają sobie balkoniki, ogródki itp.

    --
    Herbi
    27-07-2005 09:05:59